محبوبترین ایموجی سال 1401 با آنچه که تا اواسط تابستان محبوب بود، تفاوت دارد.
دادههای لایف وب نشان میدهد «✅» پرتکرارترین ایموجی است که از سوی کاربران فارسیزبان در توییتر، اینستاگرام و تلگرام مورد استفاده قرار گرفته است. البته محبوبترین ایموجیها در هر پلتفرم متفاوت بوده است.
شرکت دادهکاوی لایف وب بیش از 3هزار ایموجی پرتکرار کاربران فارسیزبان در توییتر، اینستاگرام، کانال و گروههای تلگرام در سال 1401 را بررسی و تفکیک کرده است.
این بررسیها نشان میدهد به طور کلی، «✅» پرتکرارترین ایموجی در سال 1401 بوده است. بیشترین ایموجی تکرار شده در توییتر و اینستاگرام «❤️» بوده است و «🔴» نیز پرتکرارترین ایموجی در کانالهای تلگرامی طی یک سال گذشته بوده است.
بررسیهای این شرکت حاکی از آن است که در سال 1401 میزان استفاده از ایموجیهای مربوط به دسته شکلکها و احساسات 25 درصد و میزان استفاده از ایموجیهای دسته نمادها 24درصد بوده است. در جایگاه سوم تا نهم دستهبندی ایموجیهای پر تکرار، به ترتیب مردم و بدن، اشیاء، سفر و مکانها، حیوانات و طبیعت، فعالیتها، پرچمها، غذا و نوشیدنی بودهاند.
گفتنی است آمارهای پیشین لایفوب منتهی به اواخر تیرماه سال 1401 حکایت از این داشت که کاراکتر «خنده (شادی)» محبوبترین ایموجی ایرانیها در فضای مجازی بوده است. این تغییر محسوس پرطرفدارترین ایموجی کاربران فارسی زبان شبکههای اجتماعی، قابل تأمل است.
براین اساس، «قلب»، «پوکر فیس»، «چشم قلبی»، «علامت اشاره به سمت پایین» و «نماد دایره قرمز» نیز محبوبترین ایموجیهای به کار رفته در فضای مجازی پس از ایموجی خنده تا آن بازه زمانی بودند.
دادهکاوی انجام شده نشان میداد ایموجیهای «خنده (شادی)»، «گریه» و «چشم قلبی» در میان کاربران توییتر از محبوبیت بیشتری برخوردار بودند. در مقابل کاراکترهای «چشم قلبی»، «قلب قرمز» و «تیک سبز» از پرطرفدارترین ایموجیها در اینستاگرام بودند.
در گروههای تلگرامی نیز باز هم ایموجی «خنده» یا همان «شادی» بیشترین کاربرد را داشته و «تیک سبز» و «اشاره به سمت پایین» از دیگر کاراکترهای پرتکرار بودند. در کانالهای تلگرامی هم با توجه به لزوم تنظیم مطلب و خوانش بهتر برای مخاطب، ایموجیهای دسته نماد بیشترین کاربرد را داشتند.
پاسخ ها