امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ایده آل برای واردات؛ نیسان ایکس تریل اقتصادی و ارزان با برند داچیا معرفی شد

ایده آل برای واردات؛ نیسان ایکس تریل اقتصادی و ارزان با برند داچیا معرفی شد

داچیا بیگستر یکی از سه محصول جدید داچیا است که تلاش جاه‌طلبانه‌ای برای تقویت جایگاه این برند در بازار به‌نظر می‌رسد.

داچیا بیگستر یکی از سه محصول جدید داچیا است که درعین تأکید مجدد بر تعهد این شرکت به دسترسی‌پذیری، تلاش جاه‌طلبانه‌ای برای تقویت جایگاه داچیا در بخش C بازار کراس اوورها را آغاز خواهد کرد. این مدل درواقع نسخه اقتصادی و ارزان‌قیمت بر پلتفرم شناخته‌شده نیسان ایکس تریل (نسل جدید رونیز) محسوب می‌شود؛ خودرویی که گزینه‌ای رؤیایی برای واردات به ایران به‌نظر می‌رسد.

حضور در این بخش از بازار (که درحال‌حاضر تنها شاسی‌بلند داچیا داستر در آن به فروش می‌رسد) به برند رومانیایی کمک خواهد کرد تا رشد سریع خود در اروپا را ادامه دهد. این به داچیا اجازه می‌دهد تا با رقبای هم‌رده (مثل اشکودا و سوزوکی) که با محصولات بیشتری بازارهای گسترده‌تری را هدف قرار می‌دهند، رقابت کند.

داچیا بیگستر

داچیا بیگستر رقیبی برای امثال پژو ۵۰۰۸ و اشکودا کودیاک محسوب می‌شود. در زمان عرضه در اوایل سال ۲۰۲۵، بزرگ‌ترین و گران‌ترین مدل در سبد محصولات داچیا خواهد بود، اما همچنان همان ارزش خرید بالای مشابه با داچیا داستر، داچیا ساندرو هاچ‌بک و داچیا جاگر MPV را ارائه خواهد داد؛ نکته‌ای که سران داچیا از آن به‌عنوان یکی از ارکان اصلی جذابیت این برند یاد می‌کنند.

داچیا بیگستر، نسخه اقتصادی نیسان ایکس تریل

داچیا بیگستر بر پایه همان پلتفرم CMF برادران خود، یعنی نیسان ایکس تریل و رنو آسترال ساخته خواهد شد. این خودرو با تمرکز روی مقرون‌به‌صرفه بودن مهندسی شده است.

«خاویر مارتینت»، رئیس بخش بازاریابی و فروش این برند، گفته است: «ما می‌دانیم که قیمت برای مشتریان مهم است؛ بنابراین قیمت‌گذاری نمی‌تواند تنها نتیجه انتخاب‌های فنی ما باشد.»

داچیا ساندرو و داچیا داستر در بین مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل‌های بازار خود قرار می‌گیرند. داچیا بیگستر نیز با قیمت کمتر نسبت به رقبای مطرح، به‌دنبال کسب سهم قابل‌توجهی از بازار خواهد بود.

خودروساز رومانیایی پیش از این اعلام کرده بود که قیمت این شاسی‌بلند با آنچه مشتریان از بخش پایین‌تر بازار انتظار دارند، همخوانی بیشتری خواهد داشت و فقط کمی بیشتر از داستر خواهد بود که سال آینده وارد نسل سوم خود خواهد شد.

ایده آل برای واردات؛ نیسان ایکس تریل اقتصادی و ارزان با برند داچیا معرفی شد

«دنیس لو ووت»، مدیرعامل داچیا، در پاسخ به این سؤال که این کار چگونه امکان‌پذیر خواهد بود، گفت: «دستورالعمل ما کاملاً واضح است؛ ما خودروهای ضروری می‌سازیم. ما خودروهایی با محتوای زاید صفر طراحی می‌کنیم. جایی که نیازی به صفحه‌نمایش نباشد، آن را حذف می‌کنیم. همچنین جایی که نیازی به سیستم‌های کمک‌راننده نباشد، از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم.»

این فرمولی است که داچیا پیش از این در آخرین مدل‌های خود به‌کار برده است. این شرکت در سال ۲۰۲۲ افزایش فروش جهانی ۶.۸ درصدی را با فروش ۵۷۳،۸۰۰ واحد تجربه کرد که آن را به سومین برند پرفروش برای مشتریان خصوصی در اروپا تبدیل نمود.

چگونه تولید بیگستر مقرون‌به‌صرفه تمام می‌شود؟

کاهش قطعات نصب‌‌شده روی داچیا بیگستر در پایین نگه‌داشتن قیمت آن مؤثر خواهد بود. اما این استفاده از سخت‌افزار موجود گروه رنو است که داچیا را قادر می‌سازد تا هزینه‌های توسعه را کاهش دهد. درنتیجه داچیا می‌تواند قیمت نهایی خودرو را به حداقل برساند.

داچیا بیگستر در راستای تأکید این برند روی سادگی، با آپشن‌های محدودی در دسترس خواهد بود؛ اما انتظار می‌رود که مانند محصولات نیسان و رنو با پیشرانه درون‌سوز و برقی عرضه شود.

مورد دوم به‌احتمال‌زیاد برگرفته از سیستم تمام هیبریدی رنو E-Tech خواهد بود که در داچیا جاگر هیبریدی اولین محصول برقی برند رومانیایی مورد استفاده قرار گرفته بود. سیستم تمام چرخ محرک نیز بدون شک ارائه خواهد شد.

لو ووت قبل از تأیید این موضوع که داچیا پس از داچیا بیگستر دو مدل جدید را معرفی خواهد کرد، گفت: «ما از دارایی‌های موجود در گروه بهره می‌بریم. ما خوشحالیم که در این زمینه نیازی به سرمایه‌گذاری نداریم.»

ایده آل برای واردات؛ نیسان ایکس تریل اقتصادی و ارزان با برند داچیا معرفی شد

به‌احتمال‌زیاد یکی از این محصولات جدید یک استیشن واگن بر پایه ساندرو خواهد بود. این خودرو جانشین لوگان MCV بازنشسته و رقیب اشکودا اکتاویا استیت می‌شود؛ درحالی‌که عرضه یک خودروی پایین‌رده مشابه با نیسان جوک، حضور داچیا در بخش بسیار رقابتی کراس‌اوور کامپکت را تقویت خواهد کرد.

درحالی‌که داچیا به‌دنبال گسترش چشمگیر دامنه محصولات خود است، بازگشت به بازار پرسود خودروهای تجاری سبک در برنامه‌های دنیس لو ووت جایی ندارد. چون شرکت والد آن‌ها، یعنی رنو محصولات زیادی در این بخش از بازار عرضه می‌کند.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋