amirnazhvan

amirnazhvan

درخواست صدور اجراییه چک

منظور از دادخواست صدور اجراییه چک چیست؟

یکی از مراحلی که برای وصول چک از طریق مراجع قانونی بسیار مهم و ضروری است، ارائه دادخواست صدور اجراییه چک است. توجه داشته باشید که انجام این مراحل بلافاصله بعد از وصول نشدن چک امکان پذیر نمی باشد. به این دلیل که گذراندن مراحل قانونی و بررسی های اولیه توسط مراجع قانونی امری طبیعی است و جزوی از این پروسه به شمار می رود.

در تعریف چک می توان از آن به عنوان سندی تجاری یاد کرد، که در دسته مستندات قانونی قرار گرفته و تمامی اطلاعاتی که در آن درج شده، قابل استناد در مراجع قضایی می باشد. بنابراین قانون گذاران برای آن قوانینی وضع کرده اند تا نتوان از آن سوء استفاده کرد.

 

دادخواست صدور اجراییه چک یکی از این موارد است که برای آن قوانینی در نظر گرفته شده، تا با افراد خاطی برخورد شود. یکی از مهمترین مسائل که در رابطه با صدور چک وجود دارد، عدم وجود مبلغ کافی در حساب چک صادر شده می باشد. با توجه به قوانین در نظر گرفته شده، قانون موظف است تا از حق و حقوق دارنده چک در برابر صادر کننده آن دفاع کند. در نتیجه با توجه به قوانین مختلف در رابطه با صدور چک می توان نسبت به دریافت حق و حقوق صاحب چک اقدام کرد.

برای ارائه دادخواست صدور اجراییه چک در قانون اساسی، سه روش وجود دارد. با استفاده از این قوانین دارنده چک می تواند با اتکا به مراجع قانونی حق و حقوق خود را از صادر کننده آن پس گیرد.

amirnazhvan
amirnazhvan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋