amir-khan

amir-khan

 ۱ نفر را دنبال می کند

معرفی بهترین برندهای SSD

 

اس اس دی را می‌توان نسل جدیدی از حافظه‌های ذخیره سازی دانست که برخلاف هارد دیسک، فاقد اجزای متحرک بوده و از تراشه‌های NADA تشکیل شده‌ است که ماهیتی مشابه تراشه‌های فلش مموری دارند؛ به این معنا که در جای خود ثابت بوده و به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر ضربه، حمل و نقل و سایر عوامل دارند.

سرعت بالا، وزن کم، عمر طولانی، داغ نشدن در حین کار و عملکرد عالی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شوند، افراد استفاده از SSD را به هارد دیسک‌های قدیمی ترجیح دهند اما بسیاری از مردم در خصوص انتخاب نوع و برند این حافظه، دچار تردید هستند؛ به همین دلیل تصمیم داریم در این مقاله، شما را با 5 برند برتر SSD آشنا کنیم تا روزگار تردید به پایان برسد.

5 برند برتر SSD

همانطور که توضیح داده شد، خرید اس اس دی با توجه به ویژگی‌های فوق العاده، اقدامی موثر برای بهبود وضعیت کامپیوتر و لپتاپ خواهد بود اما در هنگام خرید، نباید به هر برندی اعتماد کرد. در این بخش به شما 5 برند برتر SSD را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید با خیالی آسوده، محصول موردنیاز خود را تهیه نمایید.

اس اس دی سامسونگ

سامسونگ را می‌توان غول بزرگ تولید لوازم الکترونیکی دانست. در حال حاضر اس اس دی، یکی از تولیدات مهم این برند است که در انواع مختلف اینترنال و اکسترنال عرضه می‌شود.

انواع اس اس دی‌های اینترنال سامسونگ را می‌توان در سه سری زیر خلاصه کرد:

  • اس اس دی‌های رده PRO
  • رده EVO
  • رده QVO

جهت معرفی موارد بالا باید گفت که اس اس دی‌های سری PRO بالاتر از بقیه بوده، سرعت بالا و عملکردی عالی دارند؛ به همین علت برای فعالیت‌های حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اس اس دی سری EVO در رده پایین‌تری قرار دارد؛ البته اکثر کاربران، کاملاً از آن راضی هستند؛ چرا که نیازهای آنها را برآورده کرده و قیمت مناسبت‌تری نسبت به حافظه‌های رده بالاتر دارد.

شایان ذکر است که SSD رده QVO ظرفیت ذخیره سازی بالاتری نسبت به سایر اس اس دی‌های اینترنال سامسونگ دارد.

اس اس دی‌های اکسترنال سامسونگ با پیشوند T خوانده شده، کیفیت بالا و دوام بسیار خوبی دارند؛ همچنین دارای ایمنی بالایی بوده و برخی از آنان به سنسور تشخیص اثر انگشت، مجهز هستند.

اس اس دی وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال یکی دیگر از برندهای برتر تولیدکننده SSD‌ است. حافظه‌های این برند از نظر کیفیت و کارآیی، شباهت زیادی به محصولات مشابه سامسونگ دارند؛ با این تفاوت که پیشینه آنها به اندازه سامسونگ طولانی نیست و شاید به همین علت از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند.

جالب است، بدانید که وسترن دیجیتال، حافظه‌های SSD‌ خود را در چند رنگ عرضه می‌کند؛ این رنگ‌ها، نوع و رده حافظه را نشان می‌دهند.

اس اس دی کلو

اگر به دنبال تهیه یک اس اس دی جدید و کم مصرف با قیمت مناسب هستید، نگاهی به محصولات کلو بیندازید. در میان این کالاها می‌توان انواع حافظه داخلی و خارجی را با ظرفیت‌ها و سرعت‌های مختلف پیدا کرد. محصولات کلو از گارانتی معتبر نیز برخوردار هستند.

اس اس دی کینگستون

کینگستون، یکی دیگر از بهترین عرضه‌کنندگان انواع SSD است. این برند، حافظه‌های خود را با تنوع بالایی از نظر نوع و ظرفیت تولید می‌کند؛ همچنین به کیفیت و طول عمر محصولات خود بسیار اهمیت داده، آنها را همراه با گارانتی مطمئن ارائه می‌دهد. نکته قابل بیان این است که اس اس دی‌های کینگستون، در مقایسه با سرعت و قابلیت‌های خود، مناسب قیمت هستند.

اس اس دی لکسار

زمانی که برای خرید اس اس دی از یک فرد آشنا با حوزه قطعات سخت‌افزاری کمک می‌گیرید، به احتمال زیاد، نام لکسار را به عنوان یک مارک خوب خواهید شنید. لکسار نیز اس اس دی‌های خود را با تنوع قابل قبولی از نظر ظرفیت و سرعت عملکرد ارائه می‌دهد؛ رابط کاربری این حافظه‌ها ممکن است، از نوع SATA یا NVMe باشد؛ همچنین علاوه بر حافظه SSD داخلی، انواع SSD اکسترنال را نیز ارائه می‌دهد. کم مصرف بودن، خنک باقی ماندن در حین کار، سرعت و مقاومت بالا از مشخصه‌های مهم SSD لکسار محسوب می‌گردند.

چند نکته درباره خرید حافظه اس اس دی

سوای از مارک کالا، حافظه اس اس دی انواع مختلفی داشته و از نظر سرعت، نوع فناوری به کار رفته، رابط کاربری، همچنین سطح کیفی و عملکرد یا میزان مقاومت در برابر عواملی مثل رطوبت و گرد و غبار با هم فرق دارند؛ علاوه بر این ممکن است از نوع اینترنال (داخلی) یا اکسترنال (خارجی) باشند.

به طور کلی در هنگام خرید SSD باید علاوه بر اصالت برند، به سازگاری آن با سیستم مد نظر توجه کرد؛ همچنین پیش از خرید، باید انتظارات خود را از حافظه جدید مشخص نمایید و به خصوص بدانید که چه سرعتی مد نظرتان است.

مسئله دیگری که در زمان خرید حافظه SSD باید مد نظر قرار گیرد، این است که آیا حافظه از فناوری SMART پشتیبانی می‌کند؟ این فناوری را می‌توان به طور خلاصه، نوعی قابلیت نرم‌افزاری دانست که بر عملکرد حافظه نظارت و آن را کنترل می‌کند؛ البته باید اضافه کرد که اکثر اس اس دی‌های جدید، این قابلیت را دارند؛ با وجود این فناوری، امنیت اطلاعات موجود در این قطعه ذخیره ساز، بسیار بالا می‌رود.

اس اس دی از کجا بخریم؟

پس از مطالعه مقاله، احتمالاً این سوال پیش می‌آید که اس اس دی از کجا بخریم؟ در پاسخ، ما سایت شاپ ام آی تی را پیشنهاد می‌کنیم. این سایت از سال 1396 فعالیت آنلاین خود را در حوزه فروش سخت‌افزار آغاز نموده و در حال حاضر SSD یکی از مهم‌ترین محصولات آن است. به واسطه این سایت می‌توانید، بهترین حافظه‌ها را با اطمینان کامل، همراه با گارانتی معتبر و قیمت مناسب خریداری کنید.

آدرس فروشگاه اینترنتی شاپ ام آی تی: https://shopmit.net/

amir-khan
amir-khan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋