amir-khan

amir-khan

 ۱ نفر را دنبال می کند

مهمترین ایرادات گوشی شیائومی

 

گوشی‌های شیائومی در چند سال اخیر، توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده‌اند و همین نکته باعث فروش بالای آنها در بازار موبایل شده است. تلنف های همراه شیائومی به دلیل قیمت مناسب آنها، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود اما آیا این موضوع باعث می‌شود که معایب گوشی‌های شیائومی را فراموش کنیم؟ قطعا پاسخ منفی است. اگر شما قصد خرید گوشی شیائومی دارید، حتما باید مزایا و معایب آنها را در کنار هم قرار دهید و سپس اقدام به خرید نمایید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با مهمترین ایرادات گوشی‌های شیائومی آشنا نماییم. البته در یک مقاله جداگانه، مهمترین مزایای گوشی های شیائومی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا افراد اطلاعات کاملی در مورد گوشی های این برند چینی به دست آورند.

مهمترین ایرادات گوشی های شیائومی

گرمای بیش از حد گوشی

یکی از بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین مشکلات گوشی‌های شیائومی مربوط به گرمای بیش از حد آن در حین کار کردن است. به معنای واقعی کلمه، بسیاری از خریداران گوشی‌های شیائومی از  داغ شدن بیش از حد گوشی های خود گله دارند. این موضوع مختص تنها یک یا چند مدل خاص از گوشی‌های شیائومی نیست و اکثر محصصولات این برند، با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

تبلیغات آزار دهنده

به نظر می رسد کاربران همیشه از تبلیغات آزاردهنده ای که در گوشی شیائومی آنها ظاهر می شود، شکایت دارند. تبلیغات در برنامه های داخلی آنها مانند بخش مدیریت فایل و تنظیمات معمول است. اگرچه این ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده نباشد، اما برای بسیاری قطعا مشکل ساز است. با توجه به شدت بالای شکایات، شیائومی قول حذف آن تبلیغات را داده است، اما به نظر می رسد که هنوز هم هر از گاهی این تبلیغات ظاهر می شوند.

استفاده ضعیف از RAM

در حالی که ممکن است این مشکل در گوشی هایی که رم 6 گیگابایتی یا بیشتر دارند دیده نشود، اما در گوشی هایی که رم کمتری دارند، ایراد بسیار برجسته‌ای محسوب می‌شود. دستگاه‌های میان‌رده آن‌ها که با 3 یا 4 گیگابایت رم عرضه می‌شوند، تمایل به حذف شدید برنامه‌ها از پس‌زمینه دارند. شیائومی باید یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارائه کند تا این مشکل را به حداقل برساند و به دنبال راهی کارآمدتر برای استفاده از رم خود بدون به خطر انداختن عملکرد باشد.

مشکل آپدیت اندروید گوشی

 

وقتی یک گوشی اندرویدی را اجرا می کنید، همیشه کمی نگران به روز رسانی های اندروید هستید. به طور خاص، شما نگران این هستید که آیا گوشی اندروید شما واقعاً آخرین به‌روزرسانی را دریافت می‌کند یا خیر. گوشی های شیائومی برای دریافت به روز رسانی اندروید بسیار خوب هستند، بنابراین خوب است. با این حال، جایی که مشکلات شروع می شود، زمانی است که شما شروع به اجرای نسخه جدید اندروید می کنید.

 

تجربیات خریداران نشان می‌دهد که هر زمان که یک به‌روزرسانی جدید اندروید منتشر می‌شد، گوشی‌های شیائومی با باگ‌های زیادی مواجه می‌شون؛ از مواردی مانند مشکلات تخلیه باتری گرفته تا اشکالات و خرابی برنامه‌ها تا روشن نشدن گوشی شیائومی. این موضوع یکی از مهمترین ایرادات گوشی‌های شیائومی به شمار می‌رود.

کمبود لوازم جانبی

شاید برخی از افراد به دلیل کمبود لوازم جانبی شیائومی، فید خرید محصولات این برند را بزنند. کمبود قطعات اصلی و لوازم جانبی شیائومی باعث شده است تا خریداران پس از مدتی دچار مشکل شوند. البته کمبود لوازم جانبی به این معنی نیست که کلا در بازار لوازم جانبی محصولات شیائومی پیدا نمی‌شود اما در مقابل محصولات سایر برندها نظیر آیفون و سامسونگ، هم تنوع کمتری دارد و هم سختتر پیدا می‌شود.

مشکلات رایج باتری

مشکل دیگری که گوشی های شیائومی را تحت تاثیر قرار می دهد مربوط به باتری آن است. پس از چند ماه استفاده، یا با تخلیه بیش از حد باتری مواجه می شوید یا عملکرد ضعیف باتری دارید. این مشکل دقیقاً رایج نیست، اما در صورت خرید گوشی شیائومی باید از آن آگاه باشید.

یکی از مهمترین دلایل این مشکل تخلیه بیش از حد باتری این است که چگونه تلفن از شبکه ای به شبکه دیگر می پرد. یکی از روش‌های حل مشکل عنوان شده این است که مطمئن شوید هر دو اسلات سیم‌کارت گوشی روی داده‌های تلفن همراه نوع ONE تنظیم شده‌اند. (اصولاً Dual 4G را خاموش کنید و LTE را برای سیم‌کارتی که استفاده می‌کنید انتخاب کنید.) اگر متوجه شدید که باتری گوشی شما خراب شده است، حتما باید آن را تعویض نمایید. البته قبلا به دلیل کمبود قطعات گوشی‌های شیائومی، تعویض کردن باتری نیز چالش اساسی برای شما به وجود می آورد اما درحال حاضر وضعیت کمی بهتر شده است.

خدمات پس از فروش ضعیف

شیائومی در خدمات پس از فروش به مشتری ضعیف عمل کرده است. اگر دستگاه شما مشکلی داشته باشد و آن را به واحد خدمات پس از فروش شیائومی ببرید، خدمات لازم را قطعا دریافت نخواهید کرد. اغلب اوقات، کارکنان خدمات پس از فروش چیز زیادی در مورد تلفن نمی دانند و حتی اگر آنها موافقت کنند که تلفن را تعمیر کنند، گاهی اوقات ممکن است زمان زیادی طوب بکشد تا مشکل حل شود.

دوربین متوسط

شیائومی به داشتن دوربین‌های مگاپیکسلی بسیار بالا روی گوشی خود معروف است. اما همه ما باید به خاطر داشته باشیم که دوربین با MP بالا به معنای دوربین عالی نیست.  اگر با گوشی‌های شیائومی کار کرده باشید قطعا می‌دانید که دوربین گوشی شیائومی در نور کم عملکرد ضعیفی دارد. در واقع یک دوربین آیفون 12 مگاپیکسلی نسبت به دوربین 48 مگاپیکسلی شیائومی عکس بهتری می گیرد. به این دلیل که نه تنها سنسور دوربین، بلکه نرم افزار دوربین نیز نقشی حیاتی برای یک عکس عالی ایفا می کند. اگرچه شیائومی یک شرکت نرم افزاری است، اما نرم افزار آن به خوبی آیفون نیست. به همین دلیل است که عکس گرفته شده توسط شیائومی چندان عالی به نظر نمی‌رسد.

عمر کوتاه

آخرین بخش از ایرادات گوشی‌های شیائومی به عمر کوتاه آنها اختصاص خواهد داشت. برخلاف بسیاری از تبلیغات، گوشی‌های شیائومی عمر زیادی ندارند و قطعات مورد استفاده در آنها پس از مدت زمان 3 تا 4 سال، عملکرد خود خود را از دست می‌دهند. البته از گوشی‌های میان رده و اقتصادی نباید بیشتر از این توقع داشت اما در مقایسه با گوشی‌های میان رده سامسونگ، عمر کمتری دارند.

 

 

 

 

 

amir-khan
amir-khan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋