amir barmaj

amir barmaj

معرفی پرنسس های دیزنی

قبلا در تایم سیتی به معرفی بهترین انیمیشن‌ های باربی پرداخته‌ایم؛ اما یکی دیگر از ژانرهای محبوب در بین کودکان و به‌خصوص دختران، انیمیشن های کمپانی دیزنی است. انیمیشن های دیزنی در بین دختران محبوبیت زیادی داشته و عمدتا دلیل این محبوبیت وجود پرنسس های دیزنی است.

بهترین انیمیشن های دیزنی همیشه یک پرنسس در خود جای‌داده‌اند. چه این پرنسس‌ها مانند سیندرلا توسط شاهزاده خود نجات پیدا کنند یا مانند مولان تفکر جامعه را تغییر بدهند؛ در هر صورت آن‌ها سهم انکار ناپذیری در محبوبیت بهترین انیمیشن های دیزنی دارند.

 

پرنسس های انیمیشن های دیزنی

همه ما بی شک حداقل یکی دو مورد از انیمیشن های دیزنی را تماشا کرده‌ایم و کم‌وبیش با پرنسس‌ها و محبوب‌ترین شخصیت های والت دیزنی آشنایی داریم. اما آیا تمام پرنسس های دیزنی را می‌شناسیم؟ اگر می‌خواهید با محبوب‌ترین شخصیت فیلمهای پرنسسی آشنا شوید؛ ادامه این مقاله از تایم سیتی را از دست ندهید. چرا که امروز می‌خواهیم به معرفی پرنسس های دیزنی بپردازیم.


معرفی سفید برفی- Snow White

 

معرفی سفید برفی-Snow White

نام انیمیشن: سفید برفی-snow White
سال ساخت: 1937
سن پرنسس سفید برفی: 14

 

اولین پرنسس دوست‌داشتنی لیست معروف ترین شخصیت فیلم‌های پرنسسی، یک پرنسس مو سیاه و بسیار زیباست. در واقع این پرنسس آن‌قدر زیبا و سفید بود که اسمش را سفید برفی گذاشتند؛ اما زیبایی بیش از حد کار دست این پرنسس جوان می‌دهد و زندگی او را دگرگون می‌کند.

درست مانند کلیشه‌ای که در اکثر فیلم های پرنسسی دیزنی دیده می‌شود؛ پای یک نامادری بدجنس در کار است. پادشاه با یک فرد بدجنس ازدواج کرده است که می‌خواهد زیباترین زن دنیا باشد. این موضوع آن‌قدر برای ملکه خبیث مهم است که هر روز جلوی آینه جادویی خود می‌ایستد و از او می‌پرسد که چه کسی از همه زیباتر است.

با این که آینه همیشه جواب می‌دهد که ملکه از همه زیباتر است؛ اما یک روز که دیگر سفید برفی بزرگ شده بود؛ آینه می‌گوید که ملکه دیگر پیر شده و سفید برفی از همه زیباتر است. همین موضوع باعث می‌شود تا ملکه قصد جان سفید برفی را بکند و به شکارچی فرمان قتل او را بدهد. اگرچه از نمایش انیمیشن سفید برفی حدود 90 سال میگذرد اما می توان آن را بهترین انمیشن دخترانه تاریخ معرفی کرد.

 

حقایق جالب درباره سفید برفی

  • این انیمیشن اولین انیمیشن بلند دیزنی بود؛
  • داستان سفید برفی بر اساس یک افسانه آلمانی نوشته شده است؛
  • دیزنی بابت ساخت سفید برفی جایزه اسکار گرفت؛
  • سفیدبرفی جوان‌ترین پرنسس دیزنی است.

 

نقد شخصیت سفید برفی

در حالی که اکثر افراد فکر می‌کنند که سفید برفی یکی از ساده‌لوح‌ترین پرنسس های دیزنی است؛ اما از نظر ما خیلی هم این‌طور نیست. این پرنسس دیزنی تنها می‌دانست که ملکه یا نامادری او بدجنس است؛ اما دقیقا درباره قدرت‌های جادویی او خبر نداشت. به همین دلیل اصلا احتمال نمی‌داد که جادوگر داخل جنگل همان ملکه زیبا باشد.

سفید برفی بی شک یکی از مهربان‌ترین، زیباترین و پرشورونشاط‌ترین پرنسس های دیزنی است. تمامی پرنسس های دیزنی نماد استقامت و قدرت بالا در تحمل مشکلات هستند. اما سفید برفی سال‌ها در حبس ماند، از دست مادر ناتنی بدجنس خود فرار کرد و در آخر وقتی به کوتوله‌ها رسید هنوز روحیه خود را نباخته بود و همان دختر پرشورونشاط بود. شکی نیست که این پرنسس 14ساله، پرنسس محبوب دخترها در سرتاسر جهان است و همچنین انیمیشن سفید برفی یکی از بهترین انیمیشن های جهان محسوب می‌شود.


معرفی سیندرلا-Cinderella

 

معرفی سیندرلا-Cinderella

نام انیمیشن: سیندرلا
سال ساخت: 1959
سن پرنسس سفید برفی: 19

 

پرنسس دیزنی بعدی در لیست معرفی پرنسس های دیزنی، خیلی به معرفی نیاز ندارد. بزرگ و کوچک همه درباره این دختر مو طلایی زیبا و خواهر ناتنی‌هایش شنیده‌اند. درست مانند اکثر پرنسس های دیزنی، سیندرلا قادر بود با حیوانات صحبت کند و حیوانات به‌خاطر مهربانی بیش از حد عاشقش بودند.

مادر سیندرلا در سن خیلی پایین می‌میرد و پدر او با یک زن بدجنس ازدواج می‌کند که دو دختر به سن‌وسال سیندرلا دارد. پس از مرگ پدر، رفتار نامادری و خواهر ناتنی‌های سیندرلا با او خیلی بد می‌شود. این نامادری بدجنس سیندرلا را مجبور می‌کند تا در خانه پدری خودش مانند یک خدمتکار زندگی کند.

تا این که یک روز از قصر شاه دعوت‌نامه برای مهمانی می‌آید و سیندرلا با کمک فرشته نجاتش می‌تواند به این مهمانی برود. در این مهمانی سیندرلا با پرنس رقصیده و پرنس عاشق او می‌شود. اما وقتی عقربه ساعت، نیمه‌شب را نشان می‌دهد؛ تمامی جادوهای فرشته نجات از بین رفته و سیندرلا باید سریعا به زندگی عادی خود بازگردد.

 

حقایق جالب درباره سیندرلا

  • کمپانی والت دیزنی، زمان ساخت سیندرلا خیلی اوضاع خوبی نداشت. در واقع سیندرلا والت دیزنی را از ورشکستگی نجات داد؛
  • اولین لایو اکشن دیزنی، لایو اکشن سیندرلا بود؛
  • سیندرلا با 19 سال سن، یکی از پیرترین پرنسس های دیزنی است؛
  • سیندرلا انیمیشن موردعلاقه خود والت دیزنی بود.

 

نقد شخصیت سیندرلا

تمام پرنسس های دیزنی کاملا سخت‌کوش و مهربان هستند. سیندرلا هم از این قاعده مستثنی نیست؛ اما یکی از بارزترین ویژگی‌های شخصیتی سیندرلا، امیدوار بودن اوست. در همان صحنه اول انیمیشن، سیندرلا از یک خواب خوب بلند می‌شود و امید دارد که روزی رویای او به واقعیت تبدیل شود.

در قسمت‌های بعدی این انیمیشن، با شخصیت سیندرلا بیشتر آشنا می‌شویم و می‌فهمیم که این پرنسس زیبای دیزنی، حتی در زمان خوشی‌ها هم تغییر نکرد و همچنان مهربان بود. به فضای قصر و زندگی سلطنتی اجازه نداد تا شخصیت او را تغییر بدهد. بی شک سیندرلا یکی از بهترین پرنسس های دیزنی است.
https://timecity.ir/introducing-disney-princesses

amir barmaj
amir barmaj

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋