به نقل از تسمینو لینک سازی داخلی، یکی از مهمترین و شاید فراموش شده ترین تکنیکهای سئو است، که نقش به سزایی در بهبود رتبه سایت ایفا میکند. اما عدم وجود استراتژی لینک سازی داخلی، گاه موجب آسیب دیدن تجربه کاربری و در نهایت امتیاز سئو سایت میشود. در این مطلب با آموزش ساخت لینک داخلی و انتخاب درست انکر تکست، همراه ما باشید.
راه اندازی کمپین های رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک پروفایلی و … از جمله اقداماتی است که بعد از طراحی سایت، توسط وبمستران اجرا میشود. اما مسئله مهم این است که برای بهبود اعتبار سایت، باید از وضعیت درست سئو تکنیکال و داخلی سایت، اطمینان حاصل کرد. لینک سازی برای وب سایتی که نه از لحاظ ساختاری و نه از لحاظ محتوایی، وضعیت درستی دارد، قطعا با نتیجه مثبتی همراه نخواهد بود. به همین خاطر توصیه میشود قبل از رپرتاژ آگهی، به فکر بازاریابی محتوا و ایجاد یک رابطه منسجم بین بخشهای مختلف سایت باشید. در ادامه این مطلب، ابتدا به بررسی اهمیت استفاده از لینک داخلی پرداخته و در آخر چند نمونه استراتژی لینک سازی داخلی در اختیارتان قرار میدهیم.
لینک داخلی چیست؟
لینک داخلی، به لینکی گفته میشود که یک صفحه از سایت را به یک صفه دیگر از همان سایت، مرتبط میکند. بنابراین اصلی ترین تفاوتی که در خصوص لینک سازی داخلی و لینک خارجی میتوان به آن اشاره کرد؛ این است که لینک سازی خارجی بین دو دامنه مختلف انجام میشود.
اهمیت لینک سازی داخلی در سئو
یکی از مهمترین سوالاتی که در مرحله اول برای بسیاری از شما عزیزان ایجاد میشود این است که اهمیت لینک داخلی در سئو چیست؟ مزایای Internal Link به طور کلی عبارت هستند از:
لینک سازی داخلی به درک بهتر موتورهای جستجو از ساختار سایت، کمک میکند.
افزایش سرعت ایندکس مطالب، یکی از مهمترین مواردی است که اکثر وبمستران به دنبال هستند. به طور کلی موتورهای جستجو مانند گوگل، برای هر وب سایت، یک بودجه محدود جهت ایندکس اختصاص میدهند. این بودجه بر اساس میزان تولید محتوا، اعتبار سایت و … تعیین میشود. بنابراین شما باید از این بودجه محدود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
ساخت لینک داخلی یکی از ترفندهایی است که در همین راستا میتوانید از آن استفاده کنید. با استفاده از لینک داخلی، رباتهای گوگل سریعتر صفحات جدید شما را شناسایی کرده و ایندکس میکنند.
پاسخ ها