Mahsa Amini

Mahsa Amini

مشعل چیست ؟

امروزه مشعل ها در زمینه های مختلفی مانند تامین آب گرم و تجهیزات گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از ارکان اساسی سیستم های گرمایشی و موتورخانه ها هستند. به همین منظور تصمیم داریم مقاله ای جامع با عنوان مشعل چیست؟ "اجازه دهید اطلاعاتی در مورد این محصول به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید

 

مشعل چیست؟

 

 

کارکرد مشعل چیست؟ ایجاد و تامین گرما و گرما برای انجام وظایف مختلف و سیستم های گرمایشی است.

 

مشعل چیست؟ به طور کلی مشعل دستگاهی است که مقدار معینی از هوا را با سوخت ترکیب کرده و از این طریق انرژی سوخت را به انرژی حرارتی تبدیل می کند. در واقع، یک مشعل به شکل مثلث است که سوخت، هوا و جرقه در کنار هم قرار می گیرند تا شعله و انرژی گرمایی ایجاد کنند.

 

 

 

 

 

اجزای تشکیل دهنده مشعل ایران رادیاتور

 

 

بدنه مشعل: بدنه مشعل ایران رادیاتور حامل تمامی اجزای تشکیل دهنده مشعل ایران رادیاتور است، بنابراین از نظر ساختار و مقاومت باید به گونه ای باشد که بتواند به راحتی تمامی اجزا را در خود جای داده و از آنها محافظت کند. . به طور کلی بدنه مشعل از آلومینیوم به صورت ریخته گری تحت فشار ساخته شده و با رنگ کوره ای پوشیده شده است.

 

 

فیلتر: فیلتر معمولاً از پلی پروپیلن ساخته شده و وظیفه آن جلوگیری از ورود ذرات ریز و ناخالصی ها به داخل دستگاه می باشد زیرا با شروع به کار دستگاه در اثر احتراق و جریان هوا مقداری آلودگی به صورت ذرات ریز و ناخالصی وارد دستگاه می شود. با گذشت زمان باعث ایجاد مشکلات و خرابی می شوند.

 

 

موتور الکتریکی: موتور الکتریکی مشعل ایران رادیاتور با دریافت انرژی الکتریکی و سپس حرکت پروانه یا فن، هوای مورد نیاز شعله را تامین می کند.

 

 

ترانس اشتعال: همانطور که از نامش پیداست، این قسمت با ایجاد جرقه در خروجی مشعل ایران رادیاتور باعث مخلوط شدن هوا و سوخت می شود.

 

 

شیر قطع کن دستی: محل این قطعه قبل از اتصال شیر گاز و در ابتدای خط گاز به دستگاه متصل می شود و با استفاده از آن و به نحوی بستن آن از ورود گاز به دستگاه جلوگیری می شود. حال به هر دلیلی دستگاه را تعمیر کنید. ، جداسازی دستگاه و ...

 

 

رله کنترل: در مشعل ایران رادیاتورابتدا کلیه دستورات اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی به این قسمت ارسال می شود و سپس دستور کار برای کارکرد، ادامه کار و خاموشی انجام می شود. رله کنترل به غیر از این موارد وظایف دیگری مانند شناسایی و رفع اشکال و خطاها و ... را بر عهده دارد.

 

 

شعله پخش کن: این قطعه که یک صفحه فلزی مشبک است با شکل دادن و به نوعی حالت دادن به حرکت سوخت و هوا باعث می شود که فرآیند اختلاط این دو ماده به نحو بهتری انجام شود. محل شعله پخش کن در مشعل در ورودی هوا به محفظه احتراق است.

 

 

دمپر تنظیم هوا: با استفاده از این قطعه در مشعل از ورود سریع هوای گرم ایجاد شده در دستگاه به محیط بیرون جلوگیری می کند و به این ترتیب از هدر رفتن انرژی توسط دمپر تنظیم هوا جلوگیری می شود.

 

 

الکترود جرقه: مانند سوخت و هوا، الکترود جرقه یکی دیگر از محرکه اصلی برای راه اندازی مشعل است. در واقع وظیفه اصلی این قطعه ایجاد جرقه است. الکترود جرقه از نظر ساختاری از یک میله فلزی ساخته شده از آلیاژ نیکل کروم و یک عایق سرامیکی ساخته شده است.

 

 

شیر برقی: ورودی گاز دستگاه پس از اتمام کار و خاموش شدن دستگاه توسط این قسمت قطع می شود.

نکته: تمامی اجزای فوق از اجزای مورد استفاده در مشعل ها هستند، البته توجه داشته باشید که به دلیل تنوع مشعل ها از نظر سوخت، ممکن است برخی از قطعات حذف یا اضافه شوند.

 

مشعل چگونه کار می کند

در زمان راه اندازی مشعل ابتدا باید سوخت و هوا تامین شود و سپس سوختی که مایع یا جامد است تبخیر شود تا به نسبت مورد نیاز برسد. با تبخیر سوخت طی یکسری فرآیندها، سوخت و هوا به نسبت لازم می‌رسند و پس از این مرحله با ایجاد جرقه در مشعل شعله ایجاد می‌شود که توسط الکترود جرقه و همچنین وجود هوا و سوخت ایجاد می‌شود. .

 

مشعل ها بر اساس یک سری معیارها تقسیم می شوند، مانند:

 

ظرفیت کاری

نوع سوخت

نحوه مخلوط کردن سوخت و هوا

پروفیل شعله تولید شد

مشعل ها با توجه به نوع سوختی که مصرف می کنند به چند دسته تقسیم می شوند:

مشعل گاز

مشعل گازوئیلی

دوگانه سوز

مشعل گازوئیلی

 

برای تهیه مشعل ایران رادیاتوربا کارشناسان هوایش در ارتباط باشید

 
Mahsa Amini
Mahsa Amini

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋