amalki

amalki

توسط ۱ نفر دنبال می شود

9 نکته مهم که قبل از خرید ملک باید در نظر داشته باشید

 

 

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یکی از بهترین سرمایه گذاری ها در زمان فعلی است به شرطی که ملک مناسب را انتخاب کنید. یک تصمیم ضعیف سرمایه گذاری در ملک می تواند بر سلامت مالی شما تأثیر بگذارد زیرا مقدار زیادی پول در ساخت این دارایی دخیل است. بنابراین مهم است که در هر مرحله از سفر خرید ملک خود محتاط باشید. برای کمک به شما در انجام این کار، چک لیست گسترده ای از فرآیند خرید خانه تهیه کرده ایم که باید قبل از خرید ملک در نظر داشته باشید. ما همچنین لیستی از اسناد قانونی مورد نیاز برای خرید ملک را ارائه کرده ایم تا به شما کمک کند تا روند را به راحتی طی کنید. اجازه دهید ما را بخوانید تا متوجه شویم.

چک لیست کامل خرید خانه

در هنگام خرید ملک باید چندین فاکتور را در نظر گرفت. در زیر یک چک لیست کامل خریدار خانه ذکر شده است که شامل تمام نکات لازم برای تصمیم گیری مناسب برای خرید ملک است:

 

1. یک بودجه تعیین کنید

یکی از اولین چیزهایی که در چک لیست شما قبل از خرید آپارتمان وجود دارد، بودجه است. این پله برای هر سرمایه گذاری بزرگ است و نیاز به برنامه ریزی مناسب دارد. برای شروع، تمام مخارج و منابع درآمد خود را یادداشت کنید تا محاسبه کنید پس از تحمل تمام هزینه های ضروری برای یک زندگی راحت، احتمالاً هر ماه چقدر باقی می ماند. همچنین، پس‌انداز و سایر سرمایه‌گذاری‌های خود را مرور کنید تا میزانی را که می‌توانید برای پیش‌پرداخت مدیریت کنید، ارزیابی کنید. اکنون بودجه را بر اساس آن تنظیم کنید.(source:منبع )

2. امور مالی را تنظیم کنید

اگر قصد خرید یک قطعه زمین یا یک خانه مستقل را دارید، پیش پرداخت آن بسیار زیاد خواهد بود. پیشنهاد می شود قبل از شروع شکار ملک، وجوه را مدیریت کنید تا مطمئن شوید که در مسیر درست هستید. گرفتن وام مسکن برای خرید آپارتمان آسان تر است.

3.مکان را انتخاب کنید

انتخاب مکان مناسب باید در مرحله بعدی چک لیست فرآیند خرید خانه شما قرار گیرد. املاک در مکان های خاص به مرور زمان سودآورتر می شوند زیرا با سرعت مناسبی گران می شوند. با این حال، برخی از مکان ها چندان توسعه نمی یابند و بنابراین نرخ ملک تا حد زیادی راکد باقی می ماند. اجاره به دست آمده نیز به مکان بستگی دارد. خرید ملک در یک منطقه توسعه یافته برای بسیاری از افراد دشوار است. بنابراین، عاقلانه است که بهترین گزینه بعدی را انتخاب کنید - محلی که احتمالاً چند ماه یا یک یا دو سال بعد رونق خواهد داشت. قبل از سرمایه گذاری باید یک بررسی کامل انجام دهید و دامنه رشد را ارزیابی کنید.

4.کیفیت ساخت و ساز

چه در حال خرید یک آپارتمان سازنده مستقل باشید و چه آپارتمانی که بخشی از یک جامعه مسکونی را تشکیل می دهد، ارزیابی کیفیت ساخت آن بسیار مهم است. بسیاری از سازندگان خانه هایی می سازند که از بیرون جذاب به نظر می رسند، اما کیفیت مصالح به کار رفته در ساخت آنها ضعیف است. گرفتار چنین ساخت و سازهایی نشوید.

5. آب و برق

حتی یک خانه مجلل و کاملاً مبله نیز نمی تواند به شما آسایش دهد اگر کمبود آب و قطعی برق مکرر در محل وجود داشته باشد. این می تواند بسیار آزاردهنده باشد، به خصوص اگر انتخاب کنید در یک خانه مستقل زندگی کنید. این به این دلیل است که شما هیچ منبع تغذیه ای دریافت نمی کنید و اینورترها نمی توانند برای ساعات طولانی بار را تحمل کنند. بنابراین، یکی از اولین مواردی که باید بررسی کنید، منبع آب و برق در منطقه است.

6.پارکینگ و سایر امکانات رفاهی

در زمان انتخاب خانه، بررسی وجود فضای پارکینگ ضروری است. اگر آپارتمانی را در یک جامعه مسکونی انتخاب کنید، تسهیلات پارکینگ بیشتر به عنوان بخشی از معامله است. با این حال، بسته به نیاز و بودجه خود می توانید یک جای پارک اضافی خریداری کنید. با این حال، اگر قصد خرید یک خانه مستقل را دارید، باید قبل از نهایی کردن معامله، نگاه دقیق‌تری به فضاهای پارکینگ موجود بیندازید. همچنین بررسی کنید که آیا امکانات ضروری مانند مدرسه، پارک، بیمارستان، بانک، باشگاه ورزشی و بازار در نزدیکی شما قرار دارند یا خیر

 7.وضعیت ترافیک

وضعیت ترافیک در داخل و اطراف محل شما در ساعات اوج مصرف نیز عامل مهمی است که نیاز به بررسی دارد. چه قصد اقامت در این ملک را دارید و چه آن را اجاره کنید، توجه به این نکته بسیار مهم است.

8.ارزش فروش مجدد را بررسی کنید

این یکی دیگر از نکات مهم در چک لیست خرید خانه است. اگر ملک را با هدف سرمایه گذاری می خرید و نه برای سکونت در آن و قصد دارید دیر یا زود آن را بفروشید، باید به ارزش فروش مجدد توجه ویژه ای داشته باشید.

9.به کدام بنگاه مراجعه کنم

بهتر است به مسکن لطفی اندیشه مراجعه نمایید. که مناسب خواسته ملک یا آپارتمان را پیشنهاد می کنند. 

amalki
amalki

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋