all analytics

all analytics

اشتباهات رایج سئو که باید از آنها اجتناب کرد

بسیاری از وب سایت ها – قدیمی و جدید – پر از اشتباهات سئو هستند. هنگامی که صاحبان وب سایت می آیند تا از شما راهنمایی بخواهند که چگونه وب سایت خود را بهینه کنند و رتبه خود را در SERP بهبود بخشند، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک ممیزی انجام دهید و ببینید چه "اشتباه هایی" وجود دارد.

ما در اینجا لیستی از پنج اشتباه رایجی که وب‌سایت‌ها معمولا مرتکب می‌شوند را جمع‌آوری کرده‌ایم، با نکاتی در مورد چگونگی بهبود و/یا اجتناب از آنها در آینده. البته، این لیست ممکن است بی نهایت باشد، زیرا هر وب سایتی با وب سایت دیگر متفاوت است، اما ما همچنان می خواهیم به شما نمای کلی از مشکل ترین زمینه هایی را ارائه دهیم که مشاوران سئو ما هر روز با آن مواجه هستند.

اشتباهات مکرر سئو:

1. کلمات کلیدی اشتباه

رایج ترین اشتباهی که افراد در سئوسایت  مرتکب می شوند این است که سعی می کنند برای کلمات کلیدی "اشتباه" رتبه بندی کنند. در اینجا منظور ما از «اشتباه» بیش از حد کلی است، که در عوض ممکن است برای دستیابی به نتایج خوب در بازار جهانی بسیار سنگین باشد.

بنابراین، برای مثال، اگر می‌خواهید وب‌سایت برای کلمات کلیدی عمومی (مانند «تی‌شرت») در ایالات متحده یا کانادا رتبه‌بندی شود، ممکن است تلاش شما به دلیل رقابت سخت بی‌نتیجه باشد، بنابراین ممکن است در صفحه بیستم قرار بگیرید. از گوگل در عوض، سعی کنید خاص باشید و کلمه کلیدی را کمی طولانی تر کنید (که آن را به یک عبارت کلیدی یا دم بلند تبدیل کنید)، مانند «تی شرت زنانه سانتا مونیکا» یا چیزی مشابه.

اگر نیاز به چنین اصطلاحی وجود داشته باشد و مردم واقعاً آن را جستجو کنند، افراد مناسب به فروشگاه اینترنتی شما (مثلاً همسایگان شما) می آیند و محصولات شما را می خرند. فقط مطمئن شوید که هر صفحه را برای کلمه کلیدی مناسب بهینه کنید و به یاد داشته باشید: یک صفحه = یک کلمه کلیدی.

مطالعه بیشتر: سئو چیست؟

2. بدون محتوا

کلمات کلیدی با متنی که آنها را احاطه کرده است، همراهی می کنند. زبان شناسان آن را «زمینه» می نامند و سئوکاران آن را «محتوای وب سایت» می نامند. اساسا، تنها چیزی که کاربران شما قرار است با آن تعامل داشته باشند، نوشته های صفحه وب است که بازدید می کنند. اگر کپی وب سایت شما قوی نباشد به درخواست آنها پاسخ داده نمی شود و دکمه X را زده و از سایت شما خارج می شوند.

ارائه ارزش به کاربر نهایی همان چیزی است که گوگل بیش از بیست سال است که به ما توصیه کرده است. «محتوا پادشاه است» و این کلمات اکنون بیش از هر زمان دیگری صادق هستند. اکیداً به شما توصیه می‌کنیم که با تلاش برای قرار گرفتن در کفش‌های خریداران بالقوه خود، بهینه‌سازی محتوای خود را زود شروع کنید: به آنچه که آنها جستجو می‌کنند فکر کنید و سپس محتوایی بنویسید که برای آنها مفید باشد. پاسخ به مشکلات آنها کلید اصلی است.

نوشتن محتوا فقط وظیفه نویسندگان محتوا یا کپی رایترها نیست، بلکه توسعه دهندگان وب سایت نیز هستند، به همین دلیل است که گوگل این راهنمای سبک مستندسازی برنامه‌نویس مفید را نوشته است.

همچنین می‌توانید از برنامه‌ریز کلمات کلیدی Google استفاده کنید تا به شما کمک کند تا در مورد آنچه مردم در جستجوی آن هستند ایده بگیرید، و می‌توانید محتوای بهینه‌شده خود را پیرامون آن بنویسید.

3. بدون CTA

اگر خطی را در محتوای خود از دست بدهید، تمام تلاش ها از بین خواهند رفت. وقتی بازدیدکنندگان را به سایت خود جذب می کنید و سعی می کنید به سؤالات آنها پاسخ دهید و سپس آنها را ترک می کنند - باید از خود بپرسید که چه اشتباهی انجام داده اید. اگر یک تماس برای اقدام (CTA) را از دست داده اید، بازدیدکنندگان شما نمی دانند چه کاری باید انجام دهند، بنابراین به احتمال زیاد آنها را ترک خواهند کرد. CTAها معمولاً دکمه‌هایی هستند که فرمی را باز می‌کنند یا به صفحه تماس پیوند می‌دهند که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند محصول/خدمت را سفارش دهند یا از راه دیگری با شما تماس بگیرند.

هنگام طراحی دکمه‌های CTA، مطمئن شوید که طراحی بهینه شده است و دکمه قابل مشاهده است و برای فشار دادن فریاد می‌زند. فقط دکمه هایی که از طراحی متمایز هستند، افراد را به سمت شما می کشاند.

4. زمان بارگذاری کند

سرعت صفحه یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که وب سایت ها مرتکب می شوند. برای بررسی این موضوع، گوگل یک ابزار عالی به نام PageSpeed ​​Insights در اختیار ما قرار داد که هر روز از آن استفاده می کنیم. معمولاً این ابزار مواردی مانند CSS کوچک‌سازی شده، تغییر مسیرهای صفحه فرود، فشرده‌سازی، بهینه‌سازی تصویر، زمان پاسخ‌دهی سرور، کوچک‌سازی JS، کش مرورگر و غیره را بررسی می‌کند.

 

5. لینک های خروجی وجود ندارد

و آخرین، اما نه کم‌اهمیت، استفاده نکردن از قدرت لینک‌هایی است که ترافیک را به وب‌سایت شما می‌آورند. امروزه بسیاری از افراد شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر را فراموش می کنند که می توانند ترافیک با کیفیت زیادی را به وب سایت شما وارد کنند. بسیار مهم است که به بازاریابی رسانه های اجتماعی به عنوان ابزار بعدی خود برای دریافت لینک های خروجی فکر کنید. بنابراین، دفعه بعد که چیزی در فیس بوک پست می کنید، یک لینک به وب سایت خود اضافه کنید!

برای جمع بندی همه چیز، اینها اشتباهات بهینه سازی هستند که هر روز شاهد آن هستیم. اگر چیزی برای اضافه کردن دارید یا فکر می کنید ما باید چیزی را تغییر دهیم، در زیر نظر خود را درج کنید.

all analytics
all analytics

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋