all analytics

all analytics

برای ساخت خانه چوبی از چوب کدام درختان استفاده می شود؟

امروزه ساخت خانه چوبی در بسیاری از فضاها، خصوصاً فضاهای باز متداول شده است. بسیاری از افراد به دلیل شکیل بودن و کیفیت این‌گونه خانه‌ها روی به ساخت و ساز آن آورده‌اند. با این حال شاید اکثر افراد از متریال (چوب) استفاده شده به جهت ساخت خانه‌های چوبی اطلاع چندانی نداشته باشند. هر چند بررسی این‌گونه موارد با اساتید این حوزه است، با این حال شناخت انواع چوب می‌تواند راه حل بهتری را برای ساخت این‌گونه خانه‌ها در اختیار شما قرار دهد.

پر واضح است که چوب انتخابی و کیفیت آن برای ساخت خانه‌های چوبی باید در اولویت باشد، از این رو انتخاب چوب مناسب که از هر لحاظ بتواند دلخواه صاحب خانه و حتی محیط اطراف باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است. ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در خصوص چوب‌های درختان مختلف که از آنها می‌توان در ساخت انواع خانه‌ی چوبی استفاده کرد، ارائه دهیم.

برای ساخت خانه چوبی از چوب کدام درختان استفاده می شود؟

چوب آکاسیا

از جمله چوب‌هایی که برای ساخت و ساز خانه چوبی بسیار مناسب است، چوب آکاسیا است. همان‌طور که می‌دانید چوب‌ها ممکن است بر اثر مواردی، پوسیده شوند اما این چوب در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم خواهد بود، حتی کمتر حشره‌ای پیدا می‌شود که بتواند به این چوب نفوذ کند. دقت داشته باشید که چوب آکاسیا مخصوص ساخت و ساز خانه‌های چوبی در دل جنگل است. از ویژگی‌های ظاهری این نوع چوب می‌توان به رنگ قهوه‌ای تیره و در بعضی اوقات مایل به طلایی آن اشاره کرد.

چوب black locust

از این چوب به‌عنوان یکی از سفت و سخت‌ترین چوب‌ها نام‌برده می‌شود. ثبات و مقاوت چوب black locust در برابر پوسیدگی واقعاً بی‌نظیر است و از مزایای استفاده از آن چسبندگی و شستشوی بسیار خوب آن است. از لحاظ به‌صرفه بودن نیز می‌توان این چوب را در رده‌های نخست، برای ساخت انواع خانه‌ها حتی ویلا چوبی دانست.

توصیه می‌کنیم که اگر قصد ساخت خانه‌ی چوبی در فضاهای نسبتاً باز دارید حتماً استفاده از این چوب را بررسی کنید، چرا که در کنار مقاومت و استحکام بسیار خوب آن، طول عمر بسیار قابل توجه‌ای نیز دارد.

چوب سایپرس

از ویژگی‌های چوب سایپرس دارا بودن روغن طبیعی است که همین موضوع سبب می‌شود تا در برابر حشره مصون باشد. این چوب به رنگ قهوه‌ای روشن یا مایل به قرمز است که در نوع خود بسیار قابل توجه است و می‌تواند ظاهر ویلای چوبی را بسیار شیک و دلپسند کند. اگر چه از این چوب بعنوان یک چوب نرم یاد می‌شود که شاید شکنندگی آن در ذهن‌ها مخابره شود، اما گزینه‌ی بسیار عالی برای ساخت و سازهای چوبی است. ناگفته نماند که حتی برای تولید مبلمان نیز از این مدل چوب به کرات استفاده می‌شود.

برای ساخت خانه چوبی از چوب کدام درختان استفاده می شود؟

چوب Douglas-Fir

این چوب به راحتی در دسترس است و اکثراً نیز برای پروژه‌های ساختمانی از آن استفاده می‌شود. از معدود چوب‌هایی است که بسیار سرسخت بوده و حتی در کشورهای دیگر نظیر آمریکا نیز به شدت از آن استفاده می‌شود.

چوب درخت ون

در چوب درخت ون روغن‌های طبیعی خوبی وجود دارد و به همین دلیل کمتر دچار حمله حشرات می‌شود. بسیاری از افراد نیز به همین دلیل از این چوب برای ساخت و سازهای ویلای چوبی استفاده می‌کنند. البته رنگ زیبای آن نیز در انتخاب آن برای کلبه یا خانه چوبی بی‌تأثیر نیست.

چوب درخت ایپه

چوب ایپه که اکثراً در آمریکای مرکزی یافت می‌شود یکی از چوب‌های بسیار مناسب برای ساخت انواع خانه‌های چوبی است. این چوب در بعضی از شرکت‌های ایرانی نیز استفاده می‌شود که به دلیل متراکم بودن آن از خاصیت شناور بودن روی آب برخوردار است.

هر چند چسباندن این چوب قلق‌هایی دارد اما می‌توان با استفاده از اتصالات پیچی یا فلزی از این چوب برای ساخت خانه‌ی چوبی استفاده کرد. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد چوب ایپه می‌توان به مقاومت در برابر رطوبت، پوسیدگی و اشعه یو وی اشاره کرد. ناگفته نماند که چوب ایپه برای نما یا کف‌پوش ساختمان‌ها نیز بکار گرفته می‌شود.

چوب رد وود

معمولاً قیمت چوب‌های مقاوم در ایران برای ساخت و ساز خانه‌ و ویلاهای چوبی مناسب هستند اما استفاده از چوب رد وود ممکن است کمی هزینه‌ها را افزایش دهد با این حال مقاومت و کیفیت این چوب در برابر هزینه‌ای که انجام می‌دهید کاملاً به‌صرفه خواهد بود. از ویژگی‌های این چوب می‌توان به رشد آهسته‌ی آن اشاره کرد، به همین دلیل است که قیمت آن نسبت به چوب‌های مشابه بالاتر است.

چوب درخت ساج

اگر در مناطق مختلف سری به خانه پیش ساخته چوبی بزنید، خواهید دید که بسیاری از خانه‌ یا ویلاهای چوبی با استفاده از چوب درخت ساج بنا شده‌اند چرا که این چوب از جمله چوب‌هایی است که ظاهر بسیار جذابی دارد و افراد را ترغیب به استفاده از خود می‌کند.

از ویژگی‌های این چوب می‌توان به مقاومت در برابر پیچ‌خوردگی و ترک‌ خوردگی اشاره کرد. البته در نظر بگیرید که این چوب در طولانی مدت رنگ آن تیره می شود، به همین دلیل در اکثر موارد برای پروژه‌های کوچک استفاده می‌شود.

چوب بلوط سفید

از جمله چوب‌های سخت که برای تهیه انواع وسایل چوبی از آن استفاده می‌شود، چوب بلوط سفید است. این چوب مناسب استفاده در فضاهای باز است و اگر قصد دارید خانه چوبی بسازید، می‌توانید از این نوع چوب بهره ببرید. پایداری بسیار خوب چوب بلوط سفید می‌تواند آن را آماده هر گونه استفاده در ساخت ویلا یا کلبه‌ی چوبی کند.

برای ساخت خانه چوبی از چوب کدام درختان استفاده می شود؟

چگونه چوب مناسب برای ساخت خانه چوبی را انتخاب کنیم

با توجه به چوب‌های معرفی شده می‌توان گفت که انتخاب چوب برای ساخت و ساز بستگی به سلیقه، محیط انتخابی‌ و همچنین بودجه‌تان دارد. با این حال می‌توانید از راهنمایی کارشناسان امر در این حوزه نیز بهره ببرید. پیشنهاد ما استفاده از گروه مهندسی آرتمن پاسارگاد است که تجربه‌ی پنجاه ساله در امر ساخت خانه‌ و ویلاهای چوبی دارند. این تیم متخصص نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها نظیر ایتالیا، آمریکا و آلمان نیز فعالیت گسترده داشته است. اگر قصد ساخت خانه پیش ساخته چوبی یا کلبه چوبی را دارید،  می‌توانید با مراجعه به سایت آرتمن پاسارگاد به آدرس artmenwoodenvilla.com با مشاوران این تیم تخصصی ارتباط برقرار کنید. استفاده از تیم آرتمن پاسارگارد می‌تواند نتیجه‌ی بسیار خوبی در انتخاب و نتیجه بسیار ایده‌آل ساخت کلبه و خانه‌ی چوبی برایتان به‌همراه داشته باشد. راه‌های ارتباطی با مشاوران این تیم که کاملاً نیز رایگان است در سایت قرار داده شده است.

all analytics
all analytics

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋