alizdf762

alizdf762

هنگام خرید تبلت به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید یک تبلت خوب همیشه بیشتر دغدغه خرید یک دستگاه دیجیتال مانند یک گوشی یا لپ تاپ خوب را دارد، دلیل این امر را می توان در عملکردهای کامپیوتر دانست که شامل عملکرد گوشی و لپ تاپ خانه شما می شود. البته بسته به تمایل کاربر برای اندازه صفحه نمایش، کاربر کامپیوتر نیز متفاوت است. اولین قدم برای خرید بهترین تبلت ها، تعریف نیاز هر کاربر به کامپیوتر مورد نظر است. اکنون با اطلاع از شرایط و ضوابط استفاده شده برای تبلت ها و کاهش تعداد تراکنش ها، می توانید از لذت خرید لذت ببرید.
به طور کلی دسته بندی های زیادی را می توان برای یک گجت به خصوص تبلت تعریف کرد. به عنوان مثال، تبلت ها از نظر اندازه، قدرت پردازش، اسلات سیم کارت، باتری و غیره متفاوت هستند. می توان بر اساس طبقه بندی کرد بنابراین بهتر است پارامترهای خرید تبلت را در اولویت قرار دهیم. به بیان ساده، بهتر است ابتدا مشخص کنید که تبلت مورد نظر شما دارای اسلات سیم کارت است یا خیر که انتخاب شما را بسیار محدود می کند. بعداً سایر پارامترها را بررسی خواهیم کرد.
سیستم های عامل
سیستم عامل
واضح است که قبل از بررسی سایر پارامترها برای خرید تبلت، باید نوع سیستم عامل دستگاه به طور خاص اندروید، ویندوز فون یا iOS را مشخص کنیم. انتخاب سیستم عامل در درجه اول به سلیقه کاربر بستگی دارد.
علاوه بر سلیقه کاربران، ناگفته نماند که هر کدام از این سیستم عامل ها نسبت به یکدیگر مزیت هایی نیز دارند، به عنوان مثال سرعت بارگذاری برنامه ها در iOS از ویندوز فون و اندروید بیشتر است یا دامنه برنامه های اندرویدی بیشتر است. . همچنین ویندوز فون مزایای زیادی دارد. از جمله رابط کاربری زیبا اما باید اعتراف کنیم که از بین این سه گزینه، iOS برتر است. اما شما نمی توانید یک تبلت مقرون به صرفه iOS پیدا کنید. و می توانید تبلت های اپل را با قیمت های عالی خریداری کنید.
صرف نظر از همه صحبت هایی که در مورد این پارامتر وجود دارد، نوع سیستم عامل تبلت خود نمی تواند دامنه گزینه ها را محدود کند، اما نقطه خوبی برای شروع است. در مرحله بعد، به خاطر داشته باشید که گزینه های موجود برای iOS بسیار محدود است، و در حالی که بیشتر بحث ما در مورد دو سیستم عامل دیگر است.
چیپست
عملکرد و قدرت پردازش
بعد از انتخاب نوع سیستم عامل، عملکرد و قدرت پردازشی مهم ترین گزینه ها در هنگام خرید تبلت است. بسته به قیمتی که برای خرید در نظر گرفته اید و همچنین نوع سیستم عامل، این گزینه شامل متغیرهای زیادی نیز می شود. به عنوان مثال، 1 گیگابایت رم برای سیستم عامل iOS تقریباً عملکردی مشابه با 2 گیگابایت رم برای اندروید و ویندوزفون دارد.
هنگام خرید تبلت های ارزان قیمت، می توانید تبلت هایی را بیابید که از 1 گیگابایت رم با چیپست های چهار هسته ای استفاده می کنند. با این حال، باید به نوع چیپست توجه کنید. معمولا تبلت ها به خصوص تبلت های چینی از این نوع با چیپست مدیاتک در مقایسه با چیپست های اسنپدراگون 200 و 400 عملکرد نسبتا ضعیفی دارند، اما اگر عمر باتری و داغ نشدن آن بیش از حد باشد، اهمیت دستگاه برای شما و تبلت فقط برای استفاده روزانه است و معمولا چیپست مدیاتک انتخاب خوبی است.
سخت ترین و انتخابی ترین دسته بندی در این پارامتر تبلت های میان رده هستند. تبلت های میان رده را می توان بر اساس سال ساخت به دو دسته تقسیم کرد. طبق معمول، محصولات میان رده موجود در بازار اکنون شامل تبلت های پرچمدار و تبلت های رده بالای یک یا دو سال پیش هستند، در حالی که دسته دیگر تبلت های میان رده جدید هستند. قدرت پردازشی ترازو نسبت به پرچمداران قدیمی تر بیشتر است، اما هزینه خرید آنها نیز کمی بیشتر است و تبلت های جدیدتر فناوری های جدیدتری دارند.
وقتی نوبت به خرید یک تبلت پرچمدار و رده بالا می رسد، گزینه های کمتری نسبت به یک میان رده وجود دارد و کار آسانی پیش رو داریم. بسیاری از تبلت های رده بالا عملکرد پردازشی یکسانی دارند و به جز دو یا سه محصول، بقیه در همان سطح پردازش هستند. اکثر این محصولات از 3 گیگابایت رم و چیپست اسنپدراگون 808 با 6 هسته پردازنده یا اسنپدراگون 810 با 8 هسته پردازنده یا چیپت های Mediatek MT6752 - MT6753 - MT6755 با 8 هسته پردازنده استفاده می کنند. البته برخی تبلت ها دارای تراشه اتم اینتل با چهار واحد پردازشی هستند که سرعت پردازنده گاهی به 2.83 گیگاهرتز می رسد و به خوبی کار می کنند.
به طور خلاصه، اگر قصد دارید تجهیزات استاندارد تبلت را تهیه کنید، یک چیپست 4 هسته ای با کلاک 1.2 گیگاهرتز با 1 گیگابایت حافظه رم انتخاب مناسبی است. اگر انتظارات شما از تبلت کاملاً بالاست و کاربردهای متنوعی دارید، چیپست 4 هسته ای با کلاک 1.6 گیگاهرتز به بالا و 2 گیگابایت حافظه رم پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. در نهایت، اگر قرار است عملیات سنگینی مانند بازی های سه بعدی را با داده روی تبلت انجام دهید، باید گزینه هایی با چیپست 8 هسته ای با 3 گیگابایت رم را در نظر بگیرید.
صفحه نمایش تبلت
صفحه نمایش
ممکن است هنگام بررسی مشخصات تبلت با اصطلاحاتی مانند TFT، IPS، AMOLED، super-AMOLED و غیره برخورد کرده باشید. که شما با معنی آن آشنا نبودید پنل‌های نوع TFT در دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه با رزولوشن‌هایی مانند ۸۵۴ در ۴۸۰ پیکسل (در تبلت‌های جدید کمتر رایج است) دیده می‌شد. اما امروزه بیشتر محصولات از پنل های IPS LCD استفاده می کنند که کیفیت بهتری دارند. پنل های AMOLED و super-AMOLED که بیشتر در محصولات سامسونگ یافت می شوند کیفیت بسیار بهتری دارند.
اما ممکن است نوع پنل چندان مهم نباشد و مهم ترین موضوع رزولوشن صفحه نمایش و ابعاد آن است که تراکم پیکسلی صفحه نمایش را تعیین می کند. دسته بندی هایی که ما برای کیفیت صفحه نمایش بر اساس کیفیت دستگاه ایجاد کردیم (البته کم و بیش) به شرح زیر است:
تبلت های 7 اینچی
تراکم پیکسلی برای یک تبلت مقرون به صرفه 140 تا 170 است
تراکم پیکسلی از 170 تا 240 برای فریم های اندازه متوسط
تراکم پیکسلی 240 و بالاتر با کیفیت و بزرگ است
تبلت های 8 اینچی
تراکم 140 تا 160 پیکسل برای تابلوهای منو
تبلت های سایز متوسط ​​تراکم پیکسلی 170 تا 218 پیکسل دارند
تبلت های رده بالا و سنگین تراکم پیکسلی 218 یا بیشتر دارند
تبلت های 10 اینچی
تراکم 130-150 پیکسل برای تبلت های ارزان قیمت
برای تبلت های میان رده، تراکم 170 تا 200 پیکسل است
تبلت های رده بالا و سنگین تراکم پیکسلی 200 و بالاتر دارند
علاوه بر وضوح و تراکم پیکسلی، یکی دیگر از گزینه های مهم برای صفحه نمایش تبلت، محافظ صفحه است. هنگام خرید تبلت، بهتر است بین محصولاتی که از فیلم محافظ گوریلا گلس استفاده می کنند و تبلت هایی که از محافظ دیگری استفاده می کنند یا اصلا محافظی ندارند، تمایز قائل شوید.
شکل ظاهری و طراحی رکورد
طرح
زیبایی طراحی و ظاهر تبلت یکی از موضوعات بحث برانگیز است که اغلب به سلیقه کاربر بستگی دارد. معمولا جنس بدنه ارزان ترین و میان رده ترین تبلت ها از پلاستیک و پلی کربنات است و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. علاوه بر این، تبلت های رده بالایی زیادی وجود دارند که از طرح های یکپارچه با مواد بدنه فلزی (آلومینیوم) استفاده می کنند و طراحی های زیبا و بادوامی دارند.
علاوه بر جنس بدنه، پارامتر دیگری که اخیرا مورد توجه سازندگان و کاربران قرار گرفته، ضخامت دستگاه است. برخی از شرکت های تولیدی حاضر به کاهش ظرفیت باتری دستگاه و کاهش ضخامت آن هستند. حال سوال اینجاست که آیا ظرفیت باتری برای شما مهم است یا ویژگی دستگاه؟
یکی دیگر از گزینه های مورد بحث که در مقادیر کمتر از تبلت ها ظاهر می شود، مقاومت دستگاه در برابر گرد و غبار و مایعات است. به همین دلیل اگر به چنین دستگاه هایی علاقه دارید، هنگام خرید تبلت، پارامترهای خاص محصول را به دقت مطالعه کنید.
پادشاهی سنگ
ظرفیت و عمر باتری
پردازنده های 8 هسته ای و صفحه نمایش های بزرگ نشان دهنده مهم ترین بخش مصرف باتری هستند. بنابراین طبیعی است که انتظار نداشته باشیم چنین تبلت هایی برای بیش از یک روز استفاده معمولی شارژ شوند. تبلت های 7 اینچی با ظرفیت باتری بیش از 3500 میلی آمپر ساعت عمر باتری خوبی دارند. در مورد تبلت های 8 اینچی، این مقدار تقریبا برابر با 5000 میلی آمپر ساعت است. تبلت های 10 و 12 اینچی نیز با ظرفیت باتری بیش از 7500 میلی آمپر ساعت عملکرد خوبی دارند.
دوربین تبلت
دوربین
اگر منطقی به مقوله دوربین تبلت نگاه کنیم، باید قبول کنیم که استفاده از دوربین تبلت با استفاده از دوربین تبلت متفاوت است. هنگام خرید تبلت مهم است اما هنگام خرید گوشی نه. دوربین های مورد استفاده در تبلت ها (مخصوصا تبلت های 10 و 12 اینچی) متفاوت است. تبلت های بزرگ معمولا دارای دوربین های 5 و 8 مگاپیکسلی هستند و به ندرت می توان تبلتی را با استفاده از سنسور 13 مگاپیکسلی دید. به همین دلیل بهتر است هنگام خرید تبلت مخصوصا تبلت دانشجویی به دوربین حساسیت نداشته باشید.
حافظه تبلت و کارت microSD
حافظه داخلی و حافظه
همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، کاربران تبلت ترکیبی از کاربران گوشی و کامپیوتر هستند. به همین دلیل، کاربران ترجیح می دهند فایل های حجیم مانند فیلم، بازی های آموزنده را روی تبلت ذخیره کنند و برعکس، به یاد داشته باشند که بخش قابل توجهی از فضای حافظه داخلی به سیستم عامل اختصاص داده شده است. بنابراین، مقدار فضای ذخیره سازی مورد نیاز در تبلت مشکل سازتر از گوشی هوشمند است. به طور کلی علاوه بر قابلیت پشتیبانی از کارت های microSD باید به این نکته اشاره کنیم که حداقل فضای مورد نیاز برای تبلت های مقرون به صرفه 8 گیگابایت، تبلت های میان رده 16 گیگابایت و تبلت های رده بالا و پرچمدار 32 گیگابایت است.
بخش ارتباطات تبلت
ارتباطات و ارتباطات
تمامی مشخصات فنی مورد انتظار از تبلت ها همواره با پیشرفت تکنولوژی در حال افزایش است. اما آنچه مسلم است این است که فناوری ارتباطات بسیار سریعتر در حال توسعه است. بنابراین نمی توان یک قاعده کلی برای این بخش بیان کرد، اما این نکته را در نظر بگیرید که مزیت خرید تبلت های مدرن نسبت به تبلت های رده بالای سال های گذشته در حوزه ارتباطات است. به عنوان مثال، تبلت‌های چند سال پیش از باندهای 4G LTE و فناوری NFC پشتیبانی نمی‌کردند، اما امروزه برخی از تبلت‌های میان‌رده از آن پشتیبانی می‌کنند.

منبع: راهنمای خرید تبلت

alizdf762
alizdf762

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋