alizdf762

alizdf762

فواید ختنه چیست؟

فواید ختنه چیست؟

ختنه یکی از سنت های خوب و پسندیده در کشور عزیزمان ایران است که ریشه ی مذهبی دارد و در واقع تمام مسلمانان جهان این سنت دینی و صد البته بهداشتی را انجام می دهند. البته ختنه در کشورهای غیر مسلمان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکایی هم جایگاه خاصی دارد و بتدریج نیز در حال افزایش هست؛ چرا که ختنه فواید بهداشتی زیادی دارد. از یک طرف باعث کاهش عفونت ادراری در دوران نوزادی و کودکی می شود و از طرف دیگر ریسک عفونت های منتقله جنسی در دوران بزرگسالی ناشی از فعالیت های جنسی را کاهش می دهد.

ختنه همچنین خطر بروز ابتلا به سرطان های دستگاه تناسلی را نیز پایین می آورد بطوریکه احتمال بروز سرطان آلت تناسلی در مردانی که قبل از دوران بلوغ ختنه شده اند به مراتب کمتر از مردانی است که ختنه نشده اند یا بعد از بلوغ ختنه شده اند.

لذا ضمن تاکید بر اهمیت ختنه، فواید و اثرات مثبتی که بر سلامتی مردان در طول دوره ی زندگی می گذارد، اما در برخی از موارد شاهد آن هستیم که بدلیل انجام این کار توسط افراد نا آشنا، عمل ختنه به صورت صحیح و اصولی انجام نمی شود و این باعث ایجاد ظاهری نامناسب در آلت تناسلی مردان می شود.

گوشت اضافه بعد از ختنه

گوشت اضافه که بعضا با زگیل تناسلی اشتباه می شود. موارد زیادی دیده شده که برجستگی های گوشت اضافه در ناحیه ختنه گاه بصورت منفرد یا متعدد و دندانه ای و یا کنگره ای دیده می شود که هم باعث ظاهر نامناسب آلت شده و هم باعث نگرانی و استرس فرد یا شریک جنسی وی می شود چراکه خیلی از اوقات این افراد این گوشت اضافه را با زگیل تناسلی اشتباه می گیرند.

چسبندگی ختنه گاه

گاهی پوست ختنه گاه به کلاهک چسبیده و تونلی ایجاد می کند که ضمن داشتن ظاهری نامناسب باعث تجمع ترشحات در زیر آن می شود که بعضا باعث بروز عفونت در شریک جنسی هم می گردد.

ختنه ناقص

خیلی از این افراد آنقدر پوست کمی از آلت در هنگام ختنه برداشته شده که گویی اصلا ختنه نشده اند و باعث آزار و اذیت و رطوبت زیاد کلاهک آلت می شود.

پیدایش سوراخ هایی بر روی پوست آلت تناسلی

پیدایش سوراخ هایی بر روی پوست الت که بعضا با فشار دادن آنها ماده ای سفید رنگ خارج می شود که خود این مساله می تواند باعث مشکلات بهداشتی و بروز عفونت در روابط جنسی برای شریک جنسی یا حتی خود فرد شود. گاه حتی می شود خلال دندان را از یک طرف این سوراخ های پوستی وارد و از طرف دیگر خارج کرد.

.

منبع: https://doctorafshari.ir/blog/the-cause-of-adhesions-and-excess-flesh-after-circumcision-and-its-treatment/

alizdf762
alizdf762

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋