گندم VIP

گندم VIP

گل فروشی آنلاین گندم VIP : خرید آنلاین گل و گیاه آپارتمانی با قیمت و کیفیت مناسب

علت قرمز شدن کاکتوس ماری چیست؟

علت قرمز شدن کاکتوس ماری یا دم موشی می تواند عوامل متعدد و شرایط محیطی را در بر بگیرد که در ادامه در رابطه با آن گفت و گو خواهیم کرد. قبل از هر چیزی بپردازیم به ویژگی های این کاکتوس خاص و زیبا که قطعاً برای دوستداران گل و گیاه و کاکتوس مفید خواهد بود. کاکتوس ماری که به کاکتوس دم موشی نیز معروف است، اصالتاً گیاهی از بومی جنوب غربی مکزیک و بخش هایی از آمریکای مرکزی می باشد. کاکتوس ماری از ساقه های بسیار بلندی برخوردار می باشند که گاهاً او را به عقب متمایل می نمایند.

 

علت قرمز شدن کاکتوس ماری یا دم موشی
علت قرمز شدن کاکتوس ماری در حقیقت نشان دهنده یک بیماری نیست. این موضوع خود می تواند هشداری باشد که بیشتر مراقب گیاه باشید. زمانی که شما کاکتوس دم موشی خریداری نمایید و از آن مراقبت کنید، در اوایل بهار و تابستان، شاهد رویش گل های بسیار زیبا و خاصی خواهید بود که به زیبایی هر چه تمام تر رخ می نمایند. این گل ها گاهاً به رنگ صورتی، بنفش و قرمز هستند. کاکتوس ماری نیز همانند سایر گیاهان، انواع مختلفی را شامل می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را داشته و در شرایط خاصی نیز رویش می کنند.

این کاکتوس مکزیکی از ویژگی های بارزی برخوردار می باشد. علت قرمز شدن کاکتوس ماری در وهله اول، بستگی به شرایط نگهداری آن دارد. این کاکتوس یک گیاه مقاوم در محیط های خشک می باشد، به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که اگر دوست دارید در محیط های اداری و یا خانه خود گل و گیاه داشته باشید، کاکتوس دم موشی انتخاب شایسته ای خواهد بود. حال بیایید در رابطه با این گیاه و نحوه نگهداری آن بیشتر گفت و گو نماییم. می توانید پاسخ سوالات خود را در میان این نوشته قطعا بیابید.

 

نکته دیگری که در این رابطه باید به عرضتان برسانیم، نحوه قرار دادن گیاه در مقابل نور آفتاب می باشد. کاکتوس ماری به گرمای بیش از حد و آفتاب سوزان نیاز ندارد. حتی در چنین شرایطی ممکن است که بسوزد. از مهم ترین علت قرمز شدن کاکتوس ماری را می توان به دلیل تابش نامناسب آفتاب دانست. برخلاف تمام این گفته ها کاکتوس ها در کل، از شرایط نگهداری بسیار آسانی برخوردار هستند و تنها با کمی مراقبت و رسیدگی می توانید گیاهی سرزنده و زیبا وشاداب داشته باشید. حال بیایید، بپردازیم به این شرایط نگهداری کاکتوس ماری که کار چندان مشکلی نیز نمی باشد.

شرایط نگهداری و مراقبت از کاکتوس ماری
علت قرمز شدن کاکتوس ماری را دریافتیم که بخش عمده ای از آن به شرایط نگهداری بستگی دارد. حال بیایید نگاهی بر این شرایط محیطی بیندازیم تا یک گیاه خاص و منحصر به فرد پرورش دهیم.

آب کافی
گیاه کاکتوس شما در فصل های رشد خود مرتباً به آبیاری نیاز دارد. در فصل تابستان این میزان آبیاری را مقداری کاهش داده و در فصل زمستان که گیاه در حال استراحت کردن می باشد، فقط زمانی می توانید آب دهید که خاک خشک باشد. بهار و تابستان فصل رشد گیاه ماری است.

 

خاک گلدان
سبک بودن خاک از اهمیت بالایی برخوردار است. خاک کاکتوس باید از زهکشی خوبی برخوردار باشد. در رابطه با اینکه چه نوع خاکی بهتر است؛ مخلوطی از ماسه به همراه خاک مخصوص کاکتوس که غنی و کاملا ارگانیک نیز باشد اهمیت دارد. علت قرمز شدن کاکتوس ماری به دلیل نبود منیزم در خاک است. بنابراین به این مورد نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

دما
در رابطه با دما باید بگوییم که همان دمای اتاقتان شرایط عالی را برای رشد کاکتوس ماری فراهم خواهد آورد. فقط در زمستان نباید در سرمای خیلی زیاد قرار بگیرد که دچار یخ زدگی گردد. علت قرمز شدن کاکتوس ماری به دما نیز مربوط می شود. حدوداً دمای زیر 5 درجه سلسیوس در زمستان می تواند موجب یخ زدگی گیاه باشد. کاکتوس ماری، گیاهی است که در کل می تواند دمای 10 تا 24 درجه سلسیوس را تحمل کند.

 

برای مشاهده ادامه این مطلب بر روی علت قرمز شدن کاکتوس ماری چیست ، کلیک کنید.

گندم VIP
گندم VIP گل فروشی آنلاین گندم VIP : خرید آنلاین گل و گیاه آپارتمانی با قیمت و کیفیت مناسب

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋