گندم VIP

گندم VIP

گل فروشی آنلاین گندم VIP : خرید آنلاین گل و گیاه آپارتمانی با قیمت و کیفیت مناسب

علت زرد شدن برگ آگلونما برفی ، ابلق ، هندوانه ای ، قرمز

همه عاشق راه رفتن بر روی برگ زرد شده درختان و گیاهان در فصل پاییز هستند؛ اما هیچ کس دوست ندارد برگ گیاهان آپارتمانی اش زرد شود. بنابراین، اگر از دیدن گیاهان آپارتمانی لذت می برید، به احتمال زیاد در مواردی با مشکل زرد شدن برگ ها رو به رو شده اید. به طور مثال برگ زرد شده آگلونما یکی از مواردی است که برخی از دوستداران این گیاه با آن مواجه شده اند. ما در این مقاله قصد داریم تا 7 علت زرد شدن برگ آگلونما را به شما معرفی کنیم؛ بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

علت زرد شدن برگ آگلونما

 

آیا سبز شدن برگ زرد شده گیاه آگلونما امکان پذیر است؟
هنگامی که یک برگ زرد شده آگلونما را مشاهده می کنید، احتمال سبز شدن دوباره آن بسیار کم است. به طور کلی زردی برگ این گیاه یک تغییر دائمی است؛ با این حال، اگر میزان آسیب کوچک باشد، مانند لکه های کوچک زرد رنگ، می توانید آن را دوباره به رنگ سبز برگردانید. اگر برگ زرد شده در اثر کمبود مواد مغذی در گیاه باشد و شما آن ماده مغذی را به سرعت به آن برسانید، ممکن است برگ ها دوباره سبز شوند.

اما باز هم احتمال آن بسیار کم است و اگر برگ زرد شده آگلونما ناشی از عدم مراقبت طولانی مدت باشد؛ نمی توانید آن را دوباره به رنگ سبز در بیاورید. اگر متوجه شدید که برگ آگلونما شما، رو به زردی کامل است، باید سریع دلیل آن را بیابید و در اسرع وقت مشکل را حل کنید.

 

دلایل اصلی زرد شدن برگ آگلونما

  1. بالا رفتن سن گیاه:

گاهی برگ ها به دلیل رسیدن به سن پیری زرد می شوند، البته در این مورد جای نگرانی نیست؛ چرا که این گیاه به تنهایی برگ های سبز جدیدی تولید می کند. اما اگر این موضوع دلیلی برای زرد شدن برگ این گل نباشد، می توان گفت که این مطلب نشانه یک مشکل اساسی در گیاه است.

 

 

 

بنابراین اگر فقط یک یا دو برگ از گیاه شما شروع به زرد شدن کرده است، دلیل آن این است که آن ها تازه پیر شده اند. شاخ و برگ پیر زرد رنگ می شوند و هیچ کاری نمی توانید در این مورد انجام دهید و می توان گفت که این موضوع فقط چرخه زندگی طبیعی گیاه است. برای اینکه بدانید برگ فقط به دلایل طبیعی می میرد، باید همه برگ های دیگر را بررسی کنید. اگر آن ها سالم و در حال رشد هستند و فقط یک برگ آن زرد می شود، مطمئناً به دلیل کهولت سن است. پس باید برگ زرد شده آگلونما را با دقت بررسی کنید.

 

کمبود مواد مغذی چون کلروفیل:
سبزی رنگ برگ ها به دلیل کلروفیل است که رنگدانه ای ضروری در فتوسنتز گیاهان محسوب می شود. بنابراین، اگر برگ ها شروع به از دست دادن رنگ سبز خود کنند، این نشان می دهد که فرآیند تهیه غذای گیاهان نیز در روند منفی و صعودی قرار می گیرد. در چنین مواردی شما باید مواد مغذی را از طریق خاک مناسب و کود دهی به موقع به گیاهتان برسانید.

 

برای مشاهده ادامه این مطلب بر روی  علت زرد شدن برگ آگلونما برفی ، ابلق ، هندوانه ای ، قرمز کلیک کنید.

گندم VIP
گندم VIP گل فروشی آنلاین گندم VIP : خرید آنلاین گل و گیاه آپارتمانی با قیمت و کیفیت مناسب

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋