alirezaroshaniseo5

alirezaroshaniseo5

پرچم تبلیغاتی

اندازه حروف در ارتباط مستقیم با خوانایی آنها می باشند. پس واضح است که حروف نباید در اندازهای باشند که به خوانایی آن لطمه وارد شود. مثلا با آنقدر ریز و کوچک باشند که به چشم نیایند یا آنقدر بزرگ که از فضای دید واقعی خود خارج شوند. طراحان گرافیک محیطی و از جمله پرچم به خوبی به تناسبات میان اندازه حروف و سطح مورد استفاده آنها و ارتفاع میله پرچم و بلندای آن و فضایی که پرچم در آن قرار میگیرد واقف هستند. نوع جنس پرچم نیز امری تعیین کننده در انتخاب اندازه حروف می باشد طوریکه اگر پرچمی از جنس الیاف پارچه ای است استفاده از لغات و کلمات ریز و بلند در آن منطقی به نظر نمی رسد خصوصا اگر پرچم در مکانی قرار گرفته که در معرض باد شدید می باشد زیرا بطورکلی خوانایی نوشتار از بین می رود.

 

خوانایی به معنای وضوح و در نتیجه درک نوشتار و کلمات مورد استفاده در پرچم میباشد. اگرچه به اهمیت خوانایی در طرح های گرافیک محیطی در سال های اخیر تأکید فراوان شده است اما مواردی وجود دارد که سرعت در خواندن مهمتر از خوانایی منفرد حروف می باشد. در اینگونه موارد خوانایی مشکل بزرگی است و به عوامل مرتبط بسیاری بستگی دارد.

 

مردم به طور طبیعی نوشتاری را می پسندند که به نظرشان آشناست و کلمات قابل تشخیص به کلماتی که درکشان برایشان مشکل است ترجیح دارد و یکی از عوامل موفقیت این حجم های گرافیکی و از جمله پرچم نیز توجه به این مورد است. سابقه آشنایی قبلی مخاطب با حروف و همینطور استفاده از حروفی که به سرعت چشم را جذب کند از نکات مهم دیگر به شمار می رود. شکل و ترکیب کلی نوشتار صرف نظر از اشکال و فرم تک تک حروف در خوانایی نوشتار بسیار ضروری است. در مورد بعضی از حروف نظیر حروف انگلیسی استفاده از حروف بزرگ نسبت به حروف کوچک منطقی تر به نظر می رسد. فاصله بین کلمات و حروف آن باهم نیز بسیار مهم می باشد. این فاصله نباید آنقدر کم باشد که باعث افسردگی و ناخوانایی حرف شده و نه آنقدر زیاد که حروف منفرد و جدای از هم به نظر برسند.

 

ریتمی که کلمات در کنار هم در یک پرچم تبلیغاتی ایجاد میکنند باید با تکان ها و امواجی که در حین وزش باد ایجاد میشود متناسب باشد. این توالی که در نتیجه نوع چیدن حروف شکل می گیرد در کلیه قسمتهای یک پرچم تبلیغاتی یا اطلاع رسان از نکات بسیار مهم محسوب میشود.

 

کاربرد تصویر در طراحی و چاپ پرچم تبلیغاتی

چاپ پرچم تبلیغاتی با بهترین متریال و کیفیت

 

کاربرد تصویر در طراحی و چاپ پرچم تبلیغاتی

شاید اساسی ترین و مهم ترین عنصر بصری در یک پرچم تبلیغاتی تصویر باشد. منظور از تصویر در اینگونه پرچ مها، عنصر بصری است که خود نیز از بخش های مختلف دیگر تشکیل شده است. عموما طراحان پرچم های تبلیغاتی علاقمند به ایجاد سبکی واحد برای بیان انواع مختلفی از مفاهیم هستند که اغلب شامل، پیکتوگرامها (شرح ساده و مختصری از موضوعات و اشیاء). نشانه های انتزاعی، قراردادی (حروف، علائم و اعدادی که تشکیل دهنده یک سری نشانهای خاص نظیر نشانه های تجاری می شوند و یا تلفیقی از هردو مورد می باشند.

 

البته تصویرسازی به مفهوم طبیعت پردازی و واقع گرایی نیز در طراحی اینگونه پرچم ها به چشم میخورد ولی به دلیل عملکرد آنها و محدودیت هایی که در سایه کاربردشان وجود دارد نظیر ارتفاع زیاد آنها از سطح زمین و جنس پرچم تبلیغاتی و … مواردی از قبیل این نوع از تصاویر نسبت به سایر فرم ها از کارایی کمتری برخوردار می باشند و به جهت همین محدودیت هاست که فرم ها و تصاویر خلاصه شده و نشانه ها و نهایتا تصاویر انتزاعی در این زمینه ارجح تر میباشند.

 

ایجاد ترکیب بندی موزون و خلاق در میان عناصر بکار رفته در این تصاویر انتزاعی یا واقعگرا، توجه به ارزش بصری جزء به جزء فرم ها و اجزاء تصویر، هماهنگی تصاویر و اجزای آن با همدیگر و باسایر عناصر بصری پرچم نظیر نوشتار، داشتن نوعی ارتباط قابل درک توسط عموم میان تصاویر و موضوع و مضمون پرچم و … از وظایفی است که بر عهده طراح پرچمهای تبلیغاتی گذاشته شده است.

 

در گونه ای از پرچم های تبلیغاتی نظیر پرچم های تجاری که برای شرکتها، کارخانجات و مراکز تولیدی طراحی می شوند، تصویر مشخص و از پیش تعیین شده آن مؤسسه که همان نشانه آن می باشند وجود دارد و در مراحل بعد سایر تصاویر و عناصر بصری باید در ارتباط و در جهت تأکید به اهمیت این نشانه و ارزش دادن به آن عمل کنند و عناصر تصویری پانوشتاری دیگر باید در راستای عملکرد اهداف آن شرکت باشند.

 

ویژگی مهم و اساسی دیگر این تصاویر، واضح بودن آنهاست بدین معنا که از فواصل دور که همان ارتفاع پرچم تبلیغاتی میباشد، قابل شناسایی و درک باشند و گنگ و نامفهوم به نظر نرسند و به همین دلیل است که عموما از تصویرسازی های واقع گرا و دارای جزئیات بسیار در طراحی اینگونه پرچم ها کمتر استفاده میشود، مگر در مواردی خاص نظیر پرچم های رومیزی .

 

کاربرد رنگ در طراحی و چاپ پرچم تبلیغاتی

طراحی و چاپ پرچم تبلیغاتی

 

کاربرد رنگ در طراحی و چاپ پرچم تبلیغاتی

به رنگ یکی دیگر از عناصر بصری که اهمیت بسزایی در طراحی پرچم های تبلیغاتی دارد. رنگ میباشد. این عنصر در طراحی تمامی انواع اینگونه پرچم ها از پرچم تجاری گرفته تا پرچم تزییناتی یکی از کارآمدترین و اساسی ترین مواردی است که از دل مشغولی های طراحان محسوب شده و سعی در هرچه زیباتر کردن اثر گرافیکی خود از طریق آن دارند. همانند سایر عناصر بصری که دارای نقش های متفاوتی در طراحی پرچم های تبلیغاتی می باشند و همینطور در موردشان باید نکات مهمی را در نظر گرفت، رنگ نیز از جمله مهمترین عنصری است که در کاربرد آن موارد مهمی را باید رعایت کرد. درصورت بکارگیری صحیح آن است که در عین انتقال پیام خود می تواند به محیط اطراف خود زیبایی، جذابیت و هماهنگی موزون و دلنشینی ببخشد و این مهم تنها در سایه ایجاد ترکیبی موزون بین رنگ های موجود در میان عناصر پرچم و محیط اطراف میباشد.

 

ترکیب رنگ بدین معنی است که دو یا چند رنگ را به نحوی خاص در کنار هم قرار دهیم که دارای نظمی خاص باشند و مفهومی را نشان بدهند. انتخاب رنگ مایه ها، نسبت و حالت آنها، محل استقرارشان، جهت آنها، رابطه رنگها در عناصر اصلی موجود در یک پرچم (نوشتار، تصویر پس زمینه) | با هم و با محیطی که پرچم در آنجا نصب می شود. عوامل مؤثر و مسلم برای ایجاد یک ترکیب بندی رنگ خوب میباشند. باید موقعیت و تناسب هر رنگی در رابطه با رنگ های دیگر در یک تصویر و یا نوشتار یا در میان رنگهای چند تصویر کنار هم و نهایتا کل پرچم با فضای قرارگیری و مکان آن سنجیده شود. این نکته یکی از اصول مهم برای تعیین اثر و نمود هرکدام از رنگ هاست. یک رنگ همواره باید به گونه ای هماهنگ با رنگ های اطرافش در نظر گرفته شود. علاوه بر آن، استقرار و جای دادن رنگ ها در ترکیبات رنگی فوق العاده اهمیت دارد این هماهنگی و هارمونی چه در تک تک حروف نوشتار پرچم و چه در اجزای یک تصویر در پرچم و چه در ترکیب نوشتار و تصویر ضروری است.

علاوه بر ایجاد این هماهنگی در بین عناصر میان یک پرچم، تناسب رنگهای مورد استفاده با موضوع پرچم نیز از نکات بسیار مهم می باشد. گاهی رنگهای یک پرچم از پیش تعیین شده می باشند نظیر کارخانه ای تولیدی که دارای نشانه ای با رنگ مشخصی است و طراح در طراحی پرچم برای این کارخانه ملزم به رعایت این رنگ می باشد. ولی مواردی نیز وجود دارند که رنگ براساس ایده طراح و هماهنگی آن با موضوع و محیط اطراف آن مشخص میشود.

شاید اهمیت نقش رنگ در بخشهای مختلف یک پرچم به اندازه زمینه آن نباشد زیرا در نخستین دید، رنگ پس زمینه بیش از سایر بخش های آن به نظر می آید. در نتیجه در تعادل و تناسب بین رنگ این بخش از پرچم با فضای اطراف آن چه در فضایی خارجی یا داخل ساختمان باید دقت بسیار مبذول داشت.

 

کاربرد ترکیب بندی در طراحی و چاپ پرچم تبلیغاتی

انواع پرچم کشور های مختلف

 

کاربرد ترکیب بندی در طراحی و چاپ پرچم تبلیغاتی

کمپوزیسیون یا ترکیب بندی یک پرچم نقش بسیار تعیین کننده ای در زیبایی هنری آن دارد. به عبارت دیگر یکی از عوامل مهم زیبایی در یک پرچم کمپوزیسیون آن است. البته باید توجه داشت که برای ایجاد یک ترکیب بندی خوب قانون و فرمول مشخص و قاطعی نمی توان ارائه داد و در واقع بستگی به طرز دید و اندیشه هر طراح دارد. ولی میتوان به بعضی اصول و نکاتی که باعث زیبایی بیشتر یک ترکیب بندی میشود اشاره کرد. این عوامل البته بسیارند ولی به سه عامل اصلی و مهم اشاره می شود، تعادل، روابط موزون بین اشکال وعناصر، رابطه تصویر (شکل) و زمینه یا فضاهای مثبت و منفی.

 

تعادل در یک ترکیب بندی شبیه تعادل در یک ترازوست. به این معنی که وقتی تعادل در یک صفحه به وجود می آید کلیه عناصر موجود در سطح پرچم طوری تقسیم شوند که چشم بیننده همه آنها را با هم ببیند و به سهولت در تمام صفحه گردش کند، نه به این صورت که تمام یا بیشتر عناصر در یک طرف صفحه جمع شوند و طرف دیگر خالی بماند. ترکیب بندی ای متعادل است که چشم به سهولت بتواند از یک طرف صفحه به جهت های دیگر کشیده شود و از نوشتار به تصویر و از تصویر به نوشتار مرتبا در حرکت باشد و هیچگونه سد و مانع بصری برای او ایجاد نشود.

 

اشاره شد که در یک پرچم عناصری مانند نوشتار، تصویر، رنگ و… با هم ترکیب می شوند و کمپوزیسیونی را به وجود می آورند. قابل ذکر است که هرکدام از این عناصر دارای ارزش مخصوص به خود هستند که به این طریق میتوانند در پرچم خودنمایی کنند. برای اینکه این ترکیب بندی از یک تعادل و توازن خوب و جالب برخوردار باشد باید عناصر و اشکال را طوری کنار هم قرار داد که از نظر بصری دارای ارزش های مساوی و یا متعادل باشند. همانطور که اشاره شد یکی از عوامل موثر در ایجاد یک کمپوزیسیون موزون و زیبا، رابطه هماهنگی بین فضاهای مثبت و منفی در یک پرچم است. این بدان معناست که برای بدست آوردن یک ترکیب بندی مناسب باید تصاویر، نوشتار و پس زمینه طوری در کنار هم قرار گیرند که تضاد و هماهنگی بین آنها متناسب و موزون باشد.

 

به این صورت که نباید آنقدر از تصاویر و نوشتار (فضاهای فعال) استفاده کرد که دیگر فضایی برای خودنمایی فضاهای غیرفعال (پس زمینه) باقی نگذارد. بلکه باید این نسبت در طراحی پرچم ها و در کلیه آثار گرافیکی از این قبیل حفظ شود و کادر ایجاد محدوده و کادری مشخص و متناسب با سایر عناصر به کار رفته در یک پرچم از دیگر عوامل مؤثر در طراحی آن می باشد. آنچه که تاکنون درباره عناصر بصری قابل استفاده در طراحی پرچم های تبلیغاتی گفته شد همگی در محدوده فضایی معین و از پیش تعیین شده قرار میگیرند که به این محدوده کادر پرچم میگویند. این عنصر نیز همانند سایر عناصر که ذکر شده نقشی مهم و اساسی در انسجام عناصر بصری ای که در خود جای داده و همینطور هماهنگ نمودن آنها با محیط اطراف خود دارد. گذشته از آن خود کادر نیز به تنهایی در بیان مضمونی که به آن جهت طراحی شده نقش اساسی دارد.

 

طراحان پرچم های تبلیغاتی به خوبی به این نکته واقف هستند که برای انتقال پیام خود چه موضوع تجاری، سیاسی و … بوده یا تنها تزیین محیط مدنظر آنها باشد علاوه بر ایجاد ارتباطی موزون و هماهنگ میان کلیه عناصر بصری بکار گرفته شده در یک پرچم، کلیه این عناصر باید در ارتباطی مناسب با کادری که در برگیرنده آنهاست باشند. بدیهی است که تصویر، رنگ ، نوشتار و عناصر بصری دیگر از این قبیل در محدوده ای متناسب و موزون، جلوه و نمودار واقعی خود را می یابند.

 

همانطور که گفته شد عنصر کادر در صورت داشتن ارتباط منطقی با پیام خود، به عنوان عاملی در انتقال آن نقش مهمی دارد. دقت در انتخاب شکل کادر و ابعاد آن توسط طراح و همینطور بررسی و تحلیل فضایی که پرچم در آنجا به اهتزاز در می آید و یافتن راه حل مناسب برای برقراری نوعی ترکیب سازگار میان این دو، به او در تبدیل محیطی کسالت آور و یکنواخت به فضایی جذاب و سرگرم کننده کمک های شایانی می کند.

 

نگاه شرکت ها به پرچم چگونه است؟

چاپ پرچم اهتزاز

 

نگاه شرکت ها به پرچم چگونه است؟

 

بعد از هدایایی تبلیغاتی مثل سررسید، سربرگ، خودکار  تبلیغاتی و دیگر موارد، امروزه توجه مخاطبین به پرچم جلب شده است. چاپ پرچم با لوگوی شما خیلی در برندسازی و شناساندن لوگو و نام شرکت تان مؤثر است. امروز خوشبختانه استقبال از این مورد مؤثر تبلیغاتی رو به افزایش است، چرا که پرچم تبلیغاتی در کنار اعلام ماهیت وسیله ای زینت بخش و دکوری هم هست. دلایل ضرروت چاپ پرچم بسیار زیادی وجود دارد که شما را راغب می کند به سمت چاپ پرچم بروید چاپ پرچم‌ ها هم نیز راه‌حل‌های بزرگی برای جلب توجه هر عابر پیاده و سواره می باشند. هنگامی که باد می وزد و پرچم سازمان شما را تکان می دهد یک منظره خیره کننده و چشم گیری را ایجاد می کنند. البته با این حال، باید مراقب این باشید که چه چیزی روی آن‌ها چاپ می کنید. از آنجا که متن در پرچم به راحتی قابل خواندن نیست، مردم ممکن است علاقه خود را به پیام شما از دست بدهند. به همین دلیل است که به شدت توصیه می‌شود از یک طرح گرافیکی بسیار قوی و لوگو و یا نهایتا از یک کلمه بیشتر استفاده نکنید.

 

از طرف دیگر، چاپ پرچم‌ فوری نیز یک راهکار عالی و مفیدی برای تبلیغات خارج از محیط کسب کار می باشد. وجود یک چاپ شعار یا یک برند روی پرچم به راحتی می توانند در محیط بیرون دیده بشود. وجود طراحی و چاپ پرچم در فضای باز یک ابزار بسیار مفیدی است که می تواند پیام شرکت شما را به مخاطب ارسال کند. اغلب این پرچم‌ها در فضای باز به خاطر دیده شدن آن‌ها عالی هستند. پرچم ها در اندازه های مختلف موجود می باشند و برخی از آن‌ها آنقدر بزرگ هستند که برند شما را به طور کامل در خیابان مورد دید همگان قرار می دهد. بسیاری از این پرچم‌ها از جنس های مختلفی می باشند که مناسب برای محیط های فضای بیرونی شرکت و در معرض آفتاب و باران هستند مانند بنرهای مخصوصی که در فضای بیرون و در معرض هوا مناسب می باشند.

 

بنابراین با انتخاب یک جنس بسیار خوب و ضخیم برای چاپ پرچم خود دیگر به هیچ وجه جای نگرانی نیست. یک واقعیت جالب دیگر هزینه لوازم جانبی می باشند. این لوازم جانبی بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. حتی زمانی که از مواد بادوام ساخته شده‌اند و با کیفیت بالا چاپ می‌شوند، آن‌ها واقعا راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه برای نمایشگاه‌های خارجی می باشند. بنرها ، چاپ تیشرت ، چاپ تراکت و چاپ پرچم‌ها راهکارهای بسیار خوبی برای افرادی هستند که به دنبال راهی موثر برای جلب توجه عموم مردم می باشند، هستند. ما موارد دلایل ضرروت چاپ پرچم را برای شما بیان کردیم و امیدوار هستیم این موارد برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از آن نهایت استفاده و بهره برداری را برده باشید.

 

فروش پرچم تبلیغاتی

انواع پرچم های تبلیغاتی رومیزی

 

چند نوع پرچم تبلیغاتی داریم؟

 

منظور از پرچم های تبلیغاتی آن دسته از رسانه های بصری هستند که زیرشاخه ای از گرافیک محیطی بوده و تبلیغ، معرفی، تزئین و اطلاع رسانی از جمله کاربردهای آنها می باشند. از این گونه پرچم ها بعنوان پرچم نمایشگاههای بین المللی، پرچم سمینارها، پرچم تبلیغاتی میادین ورزشی، پرچم تبلیغاتی خیابان های پرتردد مراکز دولتی، پرچم تبلیغاتی مؤسسات تجاری فروشگاهها و مواردی از این قبیل می توان استفاده کرد و حتی در ترویج و اشاعه موضوعی اجتماعی و فرهنگی نیز کاربرد دارند.

 

این پرچم ها با طراحی های جذاب و الوان و همین طور اشکال محرک و پویا توجه بیننده را به خود جلب کرده و او را در محیطی شاداب و مهیج قرار میدهند که در این حالت جنبه های تزییناتی نیز پیدا میکنند. هنگامی که هدف اینگونه پرچم ها تبلیغ باشد به گونه ای متفاوت تر از پرچم هایی که صرفا جنبه تزییناتی دارند طراحی و اجرا می شوند. در این صورت تنها زینت دادن به محیط و آراستن آن مدنظر نیست بلکه هدف جذب مخاطب و جلب توجه او به مکان مورد نظر و در نتیجه تشویق او به خرید کالا، بازدید از نمایشگاه و … می باشد.

 

از گذشته تا کنون شهرهای کوچک و بزرگ از پرچم ها بعنوان پرچم برگزاری مراسم یادبود رویدادهای تاریخی، پرچم برپایی مراسم و جشنها، پرچم گردهمایی های سیاسی بهره جسته اند. تعدادی پرچم که در طول خیابان های شهرها آویزان میشود خبر از برپایی نمایشگاهی سالانه و یا نزدیک شدن به ایام خاصی در سال را می دهند. هنگامی که این پرچم ها در ارتباط با فضای معماری قرار میگیرند، البته به صورتی موزون و هماهنگ با محیط اطرافشان، فضایی خوشایند را ایجاد می کنند.

alirezaroshaniseo5
alirezaroshaniseo5

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋