سئو مارکتینگ : یکی از گامهای مهم و اساسی در ورود به دنیای بازاریابی دیجیتال، سئو سایت میباشد. واژهی SEO مخفف شدهی عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینهسازی سایت
برای موتورهای جستجو میباشد. هیچ حرکت خارق العاده و جادویی در سئو وجود ندارد بلکه تنها فرآیندی متداوم و تئوریک در جهت ارسال سیگنالهای اعتبار سایت شما به رباتهای خزنده گوگل
میباشد.
اصولا گوگل از چندین فرمول پیچیده ریاضی به نام الگوریتم استفاده میکند تا به هر وب سایت مطابق جستجوهایی که کاربران در گوگل انجام میدهند نمره بدهد تا بفهمد کدام وب سایت باید برای آنچه
[caption id="attachment_910" align="alignnone" width="290"] سئو مارکتینگ[/caption]
مردم به دنبال آن هستند بهترین رتبه را داشته باشد. اما این الگوریتم هیچ گاه ثابت نمانده و هر چند ماه یک بار تغییراتی در راستای شناسایی هوشمندانهتر سایتهای لایق برای قرار گرفتن در صدر نتایج
گوگل میکند. در سالهای اخیر نیز گوگل با به کارگیری هوش مصنوعی، حساسیت بسیار بالاتری را در رتبهبندی سایتهای خود مطابق با نیاز کاربران اعمال کرده است.
یک مثال جالب در مورد الگوریتم های گوگل: الگوریتم های گوگل مانند سطل هایی هستند که گوگل در اختیار دارد و سایت شما را داخل آنها قرار داده تا به میزان کیفیت سایت، پیوندهای خارجی به سایت
شما و نحوه اعتماد مردم به سایت شما امتیاز داده و این سطل بر این اساس پر میشود. سایتهایی در صدر نتایج گوگل قرارمی گیرند که سطل پرتری نسبت به سایت وب سایتها داشته باشند. قرار
اقدامات لازم را در جهت بهبود کیفیت و عملکرد سایت خود برای بازدید کنندگان انجام دهند. در این مقاله قصد داریم به معرفی سئو مارکتینگ و تکنیک های آن بپردازیم.
بازار هدف غیر مستقیم سئو، مشتریانی هستند که از طریق تبلیغات سایت شما داخل سایتهای دیگر، به صفحه شما ورود پیدا میکنند. تمامی این فرآیندها طی مراحل سئو داخلی و سئو خارجی سایت
اتفاق میافتد. موضوعی که در سئو مارکتینگ بسیار اهمیت دارد این است که به این امر به چشم یک ابزار بازاریابی نگاه کنید و تمام تلاش خود را در جهت جذب کاربران ورودی به سایت خود به کار بگیرید.
همان طور که در مواجهه با یک مشتری حضوری، با دقت و حوصله به راهنمایی او پرداخته و سعی میکنید جذابیت برند و محصولات خود را چندین برابر نشان دهید، این موضوع در سئو و محتوای سایت شما
نیز باید اتفاق بیفتد. زمانی که محتوا و عملکرد تکنیکال سایت شما از همه لحاظ یک تجربه کاربری خوب را در جهت پاسخگویی به نیازهای مشتری ایجاد کند، دقیقا مشابه زمانی است که شما رضایت و
اعتماد مشتری حضوری خود را به دست آوردهاید تا محصولات و خدمات شما را خریداری کند.
اولین گام در داشتن یک سئو مارکتینگ موفق، شناسایی کلمات کلیدی هدفمند میباشد. شما باید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را به گونهای کشف کنید که هم آمار جستجوی بالایی در میان
کاربران بازار هدف شما داشته باشند و هم سایت شما به خوبی بتواند پاسخگوی آن جستجوی کاربر باشد. برای این کار میتوانید از ابزارهای یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید.
یکی از مهمترین بخشهای سئو مارکتینگ که کمتر منبعی به آن پرداخته است، تایتل و متا دسکریپشن صفحات سایت میباشد که در نتایج گوگل نشان داده میشود. در واقع اصلیترین شاخصی که
نرخ کلیک سایت شما را تعیین میکند، عنوان سئو و توضیحات متا میباشند. این بخشها علاوه بر این که باید شامل کلمات کلیدی صفحه خود باشند، باید به حدی جذاب باشند که کاربران گوگل را
ترغیب به کلیک بر روی سایت شما از میان سایر نتایج جستجو بکنند.
اگر هنوز از تفاوت بازاریابی محتوا با سئو مارکتینگ آگاهی ندارید، مطالعه مقاله تفاوت بازاریابی سئو و بازاریابی محتوا به شما پیشنهاد میشود. به طور کلی بازاریابی محتوا یکی از زیر شاخههای بازاریابی
سئو میباشد که میتواند تا حد زیادی به افزایش ترافیک ورودی سایت شما کمک کرده و همچنین تاثیرات مثبتی در برندینگ شما داشته باشد.
هیچ چیز به اندازه محتوای جذاب و با کیفیت، به جذب مشتریان سایت شما کمک نمیکند. در واقع هر چقدر هم که سایت شما از ساختار، عملکرد و طراحی با کیفیتی برخوردار باشد تا زمانی که محتوای
آن جذاب، مفید و به روز نباشد هیچ کمکی به بازاریابی سئو شما نخواهد کرد. تکنیکهای بازاریابی محتوایی از متون صفحات گرفته تا تصاویر، عنوان ها، ویدئوها، پادکستها و به طور کلی هر نوع از محتوایی
که داخل صفحات سایت شما مینشیند را شامل میشود.
بازاریابی دیجیتال به چه معناست؟بازاریابی دیجیتال, تاثیرات سئو در دیجیتال مارکتینگ, دیجیتال مارکتینگ, سئو (SEO) و نقش آن در دیجیتال مارکتینگ, سئو در دیجیتال مارکتینگ, سئو(SEO)
بازاریابی دیجیتال به معنای استفاده از ابزارهای موجود.در اینترنت و دنیای دیجیتال، برای بازاریابی خدمات و محصولات می باشد.
در این روش بازاریابی ما بیشتر به رسانه های دیجیتالی.مثل شبکه های اجتماعی و… وابسته هستیم. استفاده از شبکه های اجتماعی به بازاریابی دیجیتالی ما کمک شایانی می کند. فرقی نمی کند.
بازاریابی ما در شبکه های اجتماعی رایگان یا با هزینه همراه باشد.
استفاده از هر نوع رسانه ای که مربوط به کسب و کارهای دیجیتال می باشد،.به بازاریابی دیجیتال ما کمک خواهد کرد. به عنوان مثال با بهینه سازی سایتمان برای موتورهای جست و جو می توانیم، به
وسیله موتورهای جست و جو، به ویژه گوگل مشتریان زیادی را جذب کنیم، و محصولات و خدمات.خود را به آنها نشان دهیم.
در آغاز ، ما نکاتی را ذکر می کنیم که برای شروع با بازاریابی SEO قطعاً باید آنها را درک کنید ، در مرحله اول ، شما باید در مورد تمام موارد اساسی که به SEO مربوط می شوند و مواردی که می توانند
شرایط ترافیک و رتبه بندی وب سایت شما را بهبود ببخشند ، یاد بگیرند. دانش نظری قبل از عملی شدن مهم است. مورد بعدی که باید یاد بگیرید اقتدار دامنه و قدرت صفحه است. لازم است که کار آنها
و چگونگی مفید بودن آنها را برای پیش بینی رتبه بندی جستجو در وب سایت ها درک کنید.
اکنون که به اندازه کافی درک تئوری دارید ، وقت آن است که بروید و در دنیای واقعی تمرین کنید. با اضافه کردن عناوین و توضیحات متا به وب سایت خود که باعث افزایش بازدید آن می شود ، شروع کنید.
کدی که در وب سایت شما استفاده می شود باید حداقل و درست باشد و همچنین انتخاب کلمات کلیدی شما باید در حد مجاز باشد.
همچنین لازم است در مورد لینک سازی اطلاعاتی کسب کنید ، که بازدید شما را به سمت تمام محصولات شما سوق می دهد و به نوبه خود می تواند درآمد زیادی برای شما ایجاد کند.
برای انجام کار درست در جستجوگرها ، به اندازه گیری نتایج و تجزیه و تحلیل آن نیاز دارید. با استفاده از برنامه Google Analytics می توانید در ماتریس های مختلف تجزیه و تحلیل کنید. تحقیقات کلمات
سئو مارکتینگ کلیدی همچنین به شما در بهینه سازی وب سایت تان کمک می کند. شما باید در مورد هر دو ، کلمات کلیدی دم کوتاه به همراه کلمات کلیدی دم بلند اطلاع داشته باشید.
اطلاع از سئو فنی نیز مهم است. برای درک سئو فنی لازم نیست در مورد توسعه وب سایت یا زبان های برنامه نویسی دانش داشته باشید. کمی تحقیق و تمرین می تواند به شما کمک کند تا مفاهیم
سئو مارکتینگ را به راحتی درک کنید. تنظیم و عیب یابی بخشی از سئو است.
در ابتدا ، با چالش هایی روبرو خواهید شد که هر کس هنگام استفاده از سئو برای وب سایت های خود با آنها روبرو می شود. اما باید صبور باشید و یاد بگیرید که چگونه همه آنها را اصلاح کنید. رتبه بندی
سئو مارکتینگ های ارگانیک برای نشان دادن نتایج مدتی طول می کشد و شما باید واقعاً صبور باشید.
همان مسئله اصلی مشتری است که شامل خواسته ها، انتظارات، دغدغه ها و آرزوهای او می شود. همان چیزی است که به دنبال آن می گردد و شما به عنوان صاحب کسب و کار باید بتوانید در لحظه
سئو مارکتینگ مناسب تصمیم خرید یا برآوردن نیاز، خود را به او برسانید.
اگر مشتری به دنبال یک محصول به طور مثال یک هارد دیسک می گردد که بتواند خواسته او مبنی بر ذخیره سازی مناسب اطلاعات او به همراه امنیت بالا را داشته باشد و علاوه بر آن سبک و قابل حمل
باشد و از نظر کیفی سطحی مطلوب و مناسب را داشته باشد که او بتواند به ساده ترین روش و شیوه به اطلاعات مورد نیاز خویش دست یابد و موجب هنگ کردن کامپیوتر او نشود و شاید علاقه مند باشد
سئو مارکتینگ که ضد ضربه و زیبا نیز باشد.
یعنی ویژگی هایی از محصول که موجب ایجاد آسایش و آرامش او می شود و او می تواند به وسیله هاردی که خواسته های او را پاسخ می دهد، به انجام امور شخصی و کاری خویش بپردازد. این سطح
همان ارزشی است که مشتری از شما می خواهد و در مجموع اگر بخواهم بگویم ارزش مشتری چیست و چه چیزی می تواند در لحظه صفر تصمیم خرید ( یا همان ZMOT است.) به او کمک نماید که
سئو مارکتینگ تصمیم بهتری را بگیرد و به شما کمک نماید که از میان جایگزین ها و دیگر رقبایتان، شما باشید که مورد انتخاب خریدار قرار می گیرید این جمله کاملاً بیان کننده این موضوع می باشد.
این کار برای موتورهای جستجو به مانند این است که این موتورهای جستجو، صاحب یک مال و یا پاساژ تجاری بزرگ هستند که به خوبی می دانند که طبقات اول و همکف بیشترین میزان ورودی یا همان
احتمال درآمد بالاتر را دارند. پس قیمت این مغازه ها گرانتر از سایر بخش های آن پاساژ است. رتبه های اول موتورهای جستجو نیز مانند این مغازه ها است که برای موتورهای جستجو می توانند از اجاره
سئو مارکتینگ یا فروش آن ها مبالغ بسیار بالایی را دریافت نمایند. پس حاضر نخواهند شد آن را به هر برند و هر کسب و کاری بدهد و علاوه بر آن رقابت برای حضور در این املاک بسیار بالاست.
پس به دست آوردن آن می تواند بسیار اهمیت داشته باشد ولی مهمتر از آن ماندگاری در این رتبه هاست. اینگونه خواهد بود که شما می توانید برای برند خویش، صدای برند را ایجاد نمایید و موجب افزایش
سئو مارکتینگ اعتماد در مخابین خویش بشوید و این امر به مخاطبان بازار هدف کمک می نماید که شما را به دیگران نیز معرفی نمایند.
بر اساس همین باور میتوان گفت که سئو شامل یافتن و یا ایجاد تقاضا است و محتوا این تقاضا را پاسخ میدهد. بنابراین بدون تولید محتوا، سئو هیچ معنایی نخواهد داشت و بدیهیست که بازدهی
سئو مارکتینگ نداشته باشد. با استفاده از سئو است که بهترین و محبوبترین کلمات کلیدی، معرفی شده و محتوا این کلمات کلیدی را به کار میگیرد.
اگر با این عقیده موافق باشیم باید بررسی کنیم و ببینیم که بازاریابی محتوا چگونه خواهد بود. برای اینکه بتوانیم یک محتوای خوب تولید و عرضه کنیم باید ابتدا کلمات کلیدی مؤثر و محبوب را بازیابی
کنیم پس، باز هم میبینیم که به صورت یک حلقه، تولید محتوا به سئو وابسته است و هر کدام از این فعالیتها به نوعی به هم وابسته هستند یا بهتر بگوییم مکمل یکدیگر میباشند. با این حساب
سئو مارکتینگ همپوشانی محتوا و سئو، غیر قابل انکار است.
گفتیم که دستهای بر این باورند که بازاریابی سئو دقیقاً مانند بازاریابی برای هر محصول دیگری است. قبل از اینکه به صورت کامل به بازاریابی سئو و عرضه آن به صورت یک محصول بپردازیم، بهتر است
نکتهای را در نظر بگیریم، اینکه متأسفانه در کشور ما مخصوصاً در سالهای اخیر، بازاریابی به عنوان یکی از مشاغل رده پایین دسته بندی میشود و ذهنیت بسیاری از افراد درباره آن منفی است و
سئو مارکتینگ حرفه بازاریابی را تنها محدود به تماسهای تلفنی و ملاقاتهای کسالت بار برای فروش یک محصول می دانند.
خب اگر کمی در این باره فکر کنیم متوجه میشویم که یکی از ارکان مهم در جامعه اقتصادی، همین حرفه بازاریابی است. البته مانند هر شغل دیگری بازاریابی میتواند از نظر اهمیت، درجه های مختلفی
سئو مارکتینگ داشته باشد. اینکه یک بازاریاب دارد برای چه محصولی بازاریابی میکند و از چه تکنیک هایی برای این کار کمک میگیرد، دقیقاً جز نکاتی است که درجه یک بازاریاب را مشخص میکند.
بدیهی ست که برای هر بیزینس و کسب و کاری تبلیغات از الزامات است علل الخصوص زمانی که مردم شناختی از آن بیزینس و یا برند ندارند، وقتی سخن از سئو سایت فروشگاهی و دیجیتال مارکتینگ
می شود باید دانست که تبلیغات می تواند در وبسایت برای شما ترافیک بالایی به ارمغان آورد. توجه به سئو و اصول سئو مارکتینگ می تواند برای شما یک تبلیغ رایگان و مفید باشد و شما را در رسیدن
سئو مارکتینگ به هدف خود هدایت کند .
تصور کنید که یک فروشگاهی دارید بدون هیچ نوع نام و نشان و دسته بندی، می شود انتظار داشت که افراد از روی کنجکاوی برای جستجو در خصوص کالای الف وارد فروشگاه شما شوند ولی شما در
حال عرضه ی کالای ب هستید. حالا تصور کنید که شما فروشگاه و یا مغازه ای دارید که در آن توانسته اید به راحتی با انتخاب نوع اسم برای فروشگاه خود و عکس از محصول خود توجه افرادی که در
سئو مارکتینگ خود درمورد خرید از شما را با دیگران به اشتراک گذارند. مثال اول مصداقی از یک وبسایت بهینه سازی نشده و مثال دوم مصداقی ست از یک وبسایت بهینه سازی شده و هدفمند.
موتور های جستجو انسان نیستند در حقیقت آن ها نرم افزار هایی هستند که محتوای وبسایت شما را کرول می کنند پس بر خلاف انسان ها باید دانست که این موتورهای جستجو متن محور هستند.
[caption id="attachment_909" align="alignnone" width="300"] دیجیتال مارکتینگ[/caption]
تفاوت اصلی در اینجا است که موتورهای جستجو اجزای طراحی در یک سایت را بیشتر از اقدامات یک شخص محاسبه می کند،موتور های جستجو وظایف متعددی از جمله خزیدن در وب و اسکن و ذخیره
سئو مارکتینگ سازی (ایندکس سازی) ، سنجش همبستگی ها و ریکاوری کردن و … دارند. ایندکس شدن سایت در گوگل از جمله مواردی ست که در مبحث سئو باید مورد توجه افراد قرار گیرد.
چند عامل که می تواند به موتورهای جستجو اجازه دهد که وبسایت شما رتبه و امتیاز بالاتری نسبت به دیگر وبسایت های موجود گیرد و بهبود سئو سایت را سبب شود به شرح زیر است :
سئو یا SEO که علامت اختصاری عبارت Search Engine Optimization است، به مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. به طور حتم آن را زیاد شنیده باشید. ابتدا در مورد مفهوم آن
صحبت میکنیم.موتورهای جستجو توسط الگوریتمهای خاصی کار جستجو را انجام میدهند. این الگوریتمها پیوسته در حال به روزرسانی و بهبود هستند و از هوش مصنوعی برخوردارند.
سئو مارکتینگ مجموعه کارهایی که باعث میشود محتوای تولیدی با الگوریتمهای جستجو هم مسیر شود و در نتایج جستجو اعلام شود، سئو نامیده میشود.
به دلیل پر مخاطب بودن موتورهای جستجو در فضای دیجیتال، روز به روز بر اهمیت بهینه سازی برای موتورهای جستجو افزوده میشود. با اجرای سئو روی محتوای تولیدی خود و توجه به نکات سئو،
در واقع شما موتورهای جستجو را به طور رایگان در خدمت خود درآوردهاید. آنها برای شما مخاطبینتان را پیدا میکنند و محتوای تولید شده را به دست کسانی میرسانند که به آن نیاز دارند. نتیجه
سئو مارکتینگ این میشود که مخاطبین بیشتری به سمت کسب و کار شما سرازیر میشوند.
نقش سئو انقدر مهم است که باعث رونق بخشیدن به صفحات سایت شما، حضور کاربران بیشتر و در نتیجه وفاداری آن ها به شما می شود. خیلی وقتها شده است یک سایت از جهت طراحی
سایت و خیلی از مولفههای یک سایت خوب بسیار سطح پایینی دارد اما کاربران زیادی آن را دنبال می کنند و بر آن سایت کلیک میکنند. هر چه تعداد کلیکهایی که بر سایت شما میشود بیشتر
سئو مارکتینگ باشد و هم چنین کاربران مدت زمان بیشتری در صفحات سایت شما بمانند از طرف گوگل رتبه خوبی خواهید گرفت و سایت شما بهینه سازی میشود تا در نتایج گوگل قرار بگیرد.
اگه سئو رو یک فروشنده متخصص فرض کنیم بازاریابی سئو ( SEO Marketing ) یعنی پیدا کردن جایی برای کار کردن این فروشنده متخصص، شما برای سئو کردن وب سایت کسب و کارتون نمیتونید
سئو مارکتینگ تو هر دکانی تبلیغ کنید تبلیغ فروش بلبرینگ ماشین رو که توی قصابی نمیزنن! ولی همچنان افرادی هستن که دارن این کارو میکنن ولی شما منطقی باشید، هرچیزی رو باید جایی
بفروشید که جاشه.
الان همه وب سایت دارن همه محصول دارن ولی هیچ کس نمیتونه خوب بفروشه اونی هم خوب میفروشه چون بقیه رغبا از بس ضعیف هستن تو این حوزه سریع برند میشن، محصول هست ولی
سئو مارکتینگ فروشنده نیست گاها فروشنده هم هست ولی جای خوبی رو برای فروش انتخاب نکرده!
بازار هدف مستقیم : یعنی شما محصولت رو مستقیم میبری جایی که فروش میره، مثل فروش میوه در بازار میوه و تره و بار، مثل مغازه فروش طلا در بازار زرگرها. بازار هدف غیر مستقیم : یعنی محصول
رو جایی به فروش برسونی که میدونی مخاطبت ممکنه با دیدن اون تحریک به خریدش میشه، مثالا فروش انوع کرم و لوازم بهداشتی داخل ارایشگاه زنانه هستش. مشتری چون توی جو زیبایی هستش
سئو مارکتینگ وقتی اون محصول رو اونجا ببینه بدون اینکه بره از یه مغازه لوازم ارایشی خرید کنه محوصل رو مستقیم همونجا خریداری میکنه.
بازاریاب سئو هم باید باید ترکیب این دو نوع بازار هدف رو برای موفقیت در کسب و کارش استفاده کنه، الگورتیم جالبی که سایت آمازون استفاده میکنه خیلی جالبه، اگه موفق نشه به صورت مستقیم به
شما بفروشه به صورت غیر مستقیم این کار رو میکنه. بذارید با یک مثال توضیح بدم، فرض کنید شما وارد سایت آمازون میشید و دنبال یک کیف با رنگ زرشکی تیره هستید کیف های سایت آمازون رو
سئو مارکتینگ میبینید و چون زیاد هستن نمیتونید انتخاب کنید و از سایت خارج میشید.
راه های متعددی وجود داره که من بهتون میگم بحث رو باز نمیکنم و فرض رو بر این میگیرم که شما سئو کار هستین. اولین راه و ساده ترین راه برای بازاریابی سئو اینه که برای محتوایی که میخوایید
سئو کنید وارد بازار هدف مستقیم بشید، مثلا وب سایت شما فروش لوازم خونگیه و شما میخواید اجاق گاز فر دار رو سئو کنید یه مقاله بنوسید که چقد این اجاق گاز خوبه اصن لنگه نداره به به و چه
سئو مارکتینگ چه راه بندازید. راه دومش اینه به صورت غیر مستقیم وارد این کار بشیم مثلا یک مقاله بنویسیم که کیک پخت توی فرهای فلان خیلی خوبه و اجاق گاز ما هم یکی از این دسته فر ها رو داره.
هر سئو کار باید یک بازاریاب رو در درون خودش پروش بده، به نظر من بازاریاب ها مهمترین ادم ها در صنعت توسعه کسب کار هستن ولی چون اکثرا از این شغل بد استفاده کردن دید جامعه به این ادما
سئو مارکتینگ یکم بد شده و به همین خاطره که الان درک جامعمون از بازاریابی یک شغل بد و بی کلاسه! در صورتی که مهمترین نیاز جامعه ما به یک بازاریاب خوبه.
هر شغلی و هر عملی در جامعه دو بعد داره یک بعد خود همون کاره و یک بعد دیگه توان عرضه همون کاره یعنی چی، یعنی بارها دیدیم یک فردی دکترای یک رشته ای رو داره ولی توی تدریس کردن
سئو مارکتینگ تخصصش به حدی افتضاح عمل میکنه که ادم ترجیح میده به خوانندگی مرغ پخته گوش بده ولی سر کلاس این جور استادا نره.
این یعنی این استاد توان عرضه و فروش رو نداره، حالا بازاریاب هم باید توان عرضه کارش رو داشته باشه تا بتونه موفق باشه و سفارشات کاری بگیره، باید به درک برسه که برای سئوی کسب و کاری
سئو مارکتینگ که مشتری بهش سفارش داده کجا دنبال بازار هدفش بگرده.
به هرگونه بازاریابی خدمات و محصولات که به شکل آنلاین انجام شود و از طریق اینترنت به جذب مخاطب بپردازد، دیجیتال مارکتینگ گفته میشود. به کمک دیجیتال مارکتینگ میتوان به آسانی و در حداقل
زمان با مشتریان و کاربران در ارتباط بود و با کمترین هزینه خدمات و محصولات مختلف را ارائه داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعریف دیجیتال مارکتینگ و ضرورت آن برای کسب و کارها میتوانید
سئو مارکتینگ مقالهی “اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها چیست؟” را مطالعه کنید.
ارتباط بین سئو و دیجیتال مارکتینگ ارتباط تنگاتنگی است. سئو در دیجیتال مارکتینگ پروسهای است که در آن تمام اهداف در راستای آن است که کاربران به راحتی وبسایت شما را پیدا کنند و به آن
دسترسی داشته باشند. در حقیقت کاری که سئو در دیجیتال مارکتینگ انجام میدهد این است که به مشتریان و مخاطبان کمک میکند تا شما را در میان هزاران رقیب ببینند و از وبسایت شما
سئو مارکتینگ استفاده کنند.
سئو عاملی است که مخاطب را از طریق موتورهای جستجو به سمت وبسایت شما هدایت میکند. راهکارهای سئو با هدف افزایش رتبه سایت شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجو، به خصوص
گوگل، و با توجه به اهداف تعیین شدهی کسب وکار صورت میگیرد. حتما باید این نکته را در نظر داشته باشید که حتی اگر بهترین محتوا را با در نظر گرفتن سلایق مخاطبان و با بهترین کیفیت تولید کرده
سئو مارکتینگ باشید، تا وقتی نتوانید آن را به دست جامعه هدف برسانید هیچ تاثیری ندارد. در این جا سئو به کمک بازاریابی محتوا میآید.
جذب ترافیک باکیفیت و هدفمند به سایت چند مزیت عمده دارد و یکی از اصلی ترین مزیت های آن این است که کاربران را جذب می کند و آن ها وقت بیشتری را در وبسایت شما خواهند گذراند چرا که
[caption id="attachment_908" align="alignnone" width="300"] در آمد سئو مارکتینگ[/caption]
مطالب موردنیاز خود را از طریق ایمیل دریافت می کنند و با کلیک بر روی آن می توانند آن را مطالعه کنند. با این کار مدت زمان حضور کاربران در سایت خود را افزایش می دهید که یک فاکتور کلیدی در
سئو مارکتینگ الگوریتم گوگل می باشد.
اما مهمترین فایده ی ایمیل و جذب ترافیک باکیفیت و هدفمند چیست؟ به نظر می رسد میزان تعامل مخاطب به وبسایت می تواند منجر به افزایش نرخ تبدیل شود و هدفی که بازاریابی محتوا دارد نیز کاملا
منطبق با این مسیر است. تعامل و مشارکت افراد در سایت می تواند باعث بهبود استراتژی سئو و جذب مخاطب شود و شاخص عملکردهای کلیدی سایت را بهینه سازی کند. وقتی شما کاربرانی را به
سئو مارکتینگ وبسایت خود می کشانید که مطالب آن منطبق با علاقه و یا تخصص آن هاست می توانید راحت تر آن ها را به صفحات دیگر خود ببرید و یا محصولات و خدمات خود را به آن ها بفروشید.
ایمیل مارکترهای باتجربه می دانند که چه المان ها و عناصری در یک ایمیل تاثیر بیشتری بر مخاطب دارند و معمولا این داده ها و المان ها را در ایمیل های خود به کار می برند و نتایج آن را تست می کنند.
و این داده ها یک نمای کلی از ساختار و بخش های استراتژی بازایابی آن ها را مشخص می کند. بهینه سازی محتوای سایت یکی از این موارد است که هم در سئو و هم جذب مخاطب و تعامل مخاطبان
سئو مارکتینگ و مشتریان با وبسایت شما تاثیر بسزایی دارد.
به طور مثال اگر شما مشاهده می کنید که کاربران به هدلاین ها یا تیترهای انتخابی شما که در ایمیل های ارسالی استفاده می کنید توجه ویژه ای نشان می دهند و تاثیر زیادی روی آن ها می گذارد می
توانید از استراتژی مشابهی در تیترهای داخل سایت هم استفاده کنید تا نرخ کلیک آن بیشتر شود. اگر Call-to-action هایی که در ایمیل های خود استفاده می کنید قدرتمند هستند و کاربران را جذب می
سئو مارکتینگ کند و روی آن ها کلیک می کنند می توانید این CTA ها را در وبسایت خود نیز پیاده سازی کنید. در حقیقت می توانید از ایمیل برای کسب اطلاعات بیشتر از مخاطبان خود بهره ببرید.
سئو خارج از صفحه شامل شیوه های بهینه سازی خارجی است که به جای آنکه روی سایت شما اتفاق می افتد در خارج سایت انجام میشود. اصلی ترین تکنیک مورد استفاده برای سئو خارج از صفحه ،
ایجاد بک لینک است زیرا لینک های با کیفیت به سایت شما از سایت های خارجی به موتورهای جستجو می گویند سایت شما با ارزش و با کیفیت است و این اقتدار را ایجاد می کند. تکنیک های زیادی
برای ایجاد بک لینک وجود دارد ، و برخی از بهترین روش های فعلی شامل وبلاگ نویسی میهمان ، ایجاد تعداد زیادی اینفوگرافیک است که به اشتراک گذاشته می شود ، و اشاره یک اینفلوئنسر به
سئو مارکتینگ محتوا یا سایت شما.
سئو محلی به طور فزاینده ای اهمیت می یابد زیرا بیشتر و بیشتر افراد از دستگاه های تلفن همراه برای جستجو استفاده می کنند. این روزها بیش از60٪ از کل جستجوها از طریق تبلت و تلفن های
سئو مارکتینگ هوشمند انجام می شود و نیمی از این جستجوها دارای هدف محلی هستند.
اگر به عنوان مثال صاحب یک رستوران هستید ، پس از آن سئو محلی اطمینان می دهد که وقتی افراد منطقه شما به دنبال بهترین رستوران های شهر می گردند ، به سایت شما می آیند. در کنار
استفاده از کلمات کلیدی محلی ، سایر شیوه های محلی سئو شامل استفاده از دایرکتوری های محلی ، ایجاد صفحات خاص برای سایت شما و ایجاد صفحات برای مشاغل شما در گوگا مپ
سئو مارکتینگ (Google Maps)می باشد.
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به تلاشهای بازاریابی پولی اشاره دارد و مواردی مانند تبلیغات بومی ، Google AdWords ، تبلیغات رسانه های اجتماعی ، پرداخت به ازای کلیک ، تبلیغات نمایشی
و بنری و موارد دیگر را در بر می گیرد. اگرچه SEM معمولاً جزء اصلی یک استراتژی جامع سئو نیست ، اما جایگاه خودش را دارد زیرا می تواند به شما در رسیدن به مخاطبان جدید و بسیار هدفمند
سئو مارکتینگ کمک کند.
پاسخ ها