ITResan.com

ITResan.com

نسخه One UI 5.1 سامسونگ قابلیت‌های جذابی به گالری اضافه می‌کند

با معرفی سری گلکسی اس 23، سامسونگ رسما از رابط کاربری One UI 5.1 رونمایی کرد. این آپدیت یک ارتقای جزئی نسبت به One UI 5.0 و همچنان مبتنی بر Android 13 است.پ

با این حال این آپدیت قابلیت‌های جدید و مفیدی را به برنامه Gallery سامسونگ می‌آورد. این ویژگی‌ها در انجمن اعضای سامسونگ در کره جنوبی توضیح داده شده‌اند.

به‌روز‌رسانی One UI 5.1 ویژگی بهبود یافته Remaster را به برنامه گالری سامسونگ می‌آورد که از هوش مصنوعی برای پیدا کردن چندین مشکل در تصاویر استفاده می‌کند و سپس آن کاستی‌ها را بهبود می‌بخشد. اپلیکیشن گالری اکنون تصاویری را پیشنهاد می‌دهد که فکر می‌کند نیاز به بازسازی دارند. همچنین می‌تواند GIF‌ها را بازسازی کند تا وضوح آن‌ها را بهبود بخشد و نویز حاصل از فشرده سازی را کاهش دهد.

ویژگی بهبود یافته Remaster همچنین به طور خودکار سایه‌های ناخواسته و بازتاب نور (مانند پنجره‌ها) را حذف می‌کند. در نسخه‌های قبلی One UI، ویژگی‌های Reflection Remover و Shadow Remover باید به طور جداگانه استفاده می‌شدند و در بخش‌های جدا قرار داشتند اما با One UI 5.1، آن‌ها بخشی از دکمه Remaster هستند و به طور خودکار کار می‌کنند.

برنامه گالری در One UI 5.1 اکنون می‌تواند اعوجاج زاویه باز را اصلاح کند. در تصاویر با زاویه باز و فوق عریض، چیزهایی که در گوشه‌های تصویر قرار دارند می‌توانند کشیده به نظر برسند اما برنامه گالری سامسونگ می‌تواند این مشکل را برطرف سازد.

استوری‌های پیشرفته با برنامه One UI 5.1 Gallery

در One UI 5.0 (یا نسخه‌های قبلی)، برنامه گالری فقط یک استوری را به طور همزمان نمایش می‌دهد. اگر می‌خواهید داستان‌های بیشتری را در یک نمای واحد مشاهده کنید، One UI 5.1 به شما امکان می‌دهد تا با دو انگشت خود برای مشاهده چهار داستان به‌طور هم‌زمان، صفحه را لمس کنید.

این رو هم بخون:

سامسونگ گلکسی S23 اولترا می‌تواند در بخش باتری آیفون 14 پرو مکس را شکست دهد!

اگر استوری‌هایی در برنامه گالری دارید که مرتب آن‌ها را مشاهده می‌کنید، می‌توانید از ویژگی جدید استوری‌های مورد علاقه One UI 5.1 استفاده کنید. شما می‌توانید روی نماد قلب شکل در گوشه سمت راست بالای Stories ضربه بزنید تا آن‌ها را در لیست مورد‌علاقه خود قرار دهید. سامسونگ همچنین با ارائه یک جدول زمانی نمایش اسلاید در پایین به شما اجازه می‌دهد به بخش‌های خاصی از Stories دسترسی پیدا کنید و می‌توانید آن را برای رسیدن به تصویر یا ویدیوی خاصی از استوری اسکرول کنید.

با One UI 5.1، برنامه گالری سامسونگ به شما امکان می‌دهد چندین عبارت در بخش جستجو وارد کنید تا تصاویر و ویدیوهای مرتبط را پیدا کنید. علاوه بر این، برای محدود کردن بیشتر نتایج جستجو، می‌توانید روی صورت یک فرد در بخش فیلتر ضربه بزنید.

اگر می‌خواهید جزئیات (اطلاعات EXIF) یک تصویر را مشاهده کنید، می‌توانید یک تصویر را در نمای کامل به سمت بالا بکشید. صفحه‌ای که باز می‌شود تاریخ و زمان ثبت تصویر، مکان، اندازه و وضوح تصویر، ISO، اندازه فایل، میدان دید، نوردهی، دیافراگم، سرعت شاتر، محل گرفته شدن تصویر و افراد قابل مشاهده در تصویر را نمایش می‌دهد.

برای ویدیوها، وضوح ویدیو، اندازه فایل ویدیویی، مکان فایل، مدت زمان ویدیو، نرخ فریم، کدک ویدیو، کدک صوتی و مکان GPS را نشان می‌دهد. می‌توانید اطلاعات EXIF هر تصویر ثابت یا ویدیویی را با کلیک کردن روی دکمه ویرایش تغییر دهید.

با One UI 5.1 می‌توانید به راحتی هر شی یا موضوعی را از تصویر به استیکر تبدیل کنید. برای انجام این کار، برنامه Gallery را در هر دستگاه گلکسی دارای One UI 5.1 باز کنید، تصویر مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را باز کنید و سپس روی هر چیزی در تصویر به مدت طولانی فشار دهید. آن قسمت از تصویر به طور خودکار با استفاده از هوش مصنوعی بریده می‌شود. سپس می‌توانید آن تصویر بریده شده را بگیرید و آن را با افراد یا برنامه‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

در One UI 4.1، سامسونگ امکان تبدیل هر تصویر را به استیکر ارائه کرد، اما کاربران مجبور بودند آن را به صورت دستی با مشخص کردن شی/موضوع مورد نظر خود برش دهند. با One UI 5.1، وقتی کاربر برای مدت طولانی آن را فشار می‌دهد، آن قسمت از تصویر به‌طور خودکار جدا می‌شود. این ویژگی اکنون با ویدیوها نیز کار می‌کند. بخش بریده شده یک تصویر یا ویدیو را می‌توان در کلیپ‌بورد کپی کرد، با دیگران به اشتراک گذاشت یا در گالری ذخیره کرد.
One UI 5.1 با Galaxy S23، Galaxy S23+ و Galaxy S23 Ultra عرضه می‌شود. همچنین در هفته‌های آینده برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های قدیمی گلکسی نیز عرضه خواهد شد. ما انتظار داریم که همه دستگاه‌های واجد شرایط گلکسی ظرف دو تا سه ماه به‌روز‌رسانی One UI 5.1 را دریافت کنند.

منبع: آی‌تی‌رسان

ITResan.com
ITResan.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋