alireza.zahedi85

alireza.zahedi85

آشنایی با فیلتر روغن از هوای کمپرسور

کمپرسور یک ماشین مولد می باشد بگونه ای که هوای فشرده خروجی از کمپرسور ها با انرژی بالا برای ایجاد حرکت در بسیاری دیگر از ماشین آلات که پمپ های پنوماتیکی یا دیافراگمی یکی از آنها می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب کمپرسور ها از یک پمپ اسکرو برای فشرده سازی هوا استفده می کند و برای روانکاری شافت های مارپیچ این پمپ و برای جلوگیری از پس زدن و نشتی هوا روغن کاری شافت ها بصورت پیوسته ای انجام گرفته و از این رو هوای فشرده خروجی از کمپرسور دارای یک گرد روغن می باشد.

 

وجود بخار یا گرد روغن در هوای خروجی از کمپرسور هم سبب آلودگی محیطی، مشکلات تنفسی برای کارکنان و هم سبب هدر رفتن روغن در مخزن کمپرسور می شود که نیاز به هزینه برای جایگزینی خواهد داشت. از این رو از یک فیلتر تحت نام فیلتر کمپرسور به منظور جداسازی قطرات ریز روغن معلق در این هوا استفاده می شود. لازم به ذرک است که درصد بالایی از روغن در هوای فشرده خروجی از کمپرسور وجود دارد و از این رو ابتدا این هوا به یک سطح فلزی برخورد کرده تا بخش عمده ای از این آلاینده ها را از دست بدهد و سپس وارد فیلتر روغن از هوای کمپرسور می شود.

به فیلتر های روغن از هوای فیلتر سپراتور کمپرسور نیز گفته می شود که اغلب قابلیت جذب ذرات و قطرات ریز آب را نیز دارد. با این وجود ساختمان، قابلیت ها و قیمت فیلتر کمپرسور کاملا با فیلتر های سپراتور معمولی که برای جداسازی آب از گازوئیل در موتور های دیزلی استفاده می شود کاملا متفاوت است.

انواع و برند های فیلتر کمپرسور

alireza.zahedi85
alireza.zahedi85

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋