Amir ali Khatibi

Amir ali Khatibi

کلمپ تعمیراتی

کلمپ تعمیراتی

ممکن است لوله‌ها به هر دلیلی دچار مشکل و یا نشتی شوند. در هر صورت باید سریع برای جلوگیری از مشکلات بیشتر جلوی نشتی را گرفته و ایراد را برطرف کرد. در این زمینه از ابزار‌های مختلفی استفاده می‌شود. کلمپ تعمیراتی یا همان گیره تعمیری ابزاری راحت برای تعمیر لوله محسوب می‌شود. این وسیله کاربردی لوله را محکم در جای خود نگه داشته و کاربر می‌تواند تعمیر آن را راحت انجام دهد. این محصول در اندازه‌های مختلف موجود بوده و برای تمامی لوله‌ها قابل استفاده است.

کلمپ تعمیراتی چیست؟

کلمپ تعمیراتی وسیله‌ای برای تعمیر لوله به دلیل صدمات فیزیکی و یا شیمیایی است. این وسیله یک ابزار مناسب بوده و در مواقع آسیب دیدن و شکستن لوله خیلی زود جلوی نشتی را می‌گیرد. استفاده از آن و بستن آن بر روی لوله راحت بوده فقط باید چند پیج و واشر فلزی آبکاری شده را باز و بسته کرد. واشر آن از نوع EPDM  بوده و جلوی نشتی هر نوع سیال از لوله را می‌گیرد. طول این وسیله با توجه به میزان شکستگی لوله متغیر بوده و می‌توان از سایز‌های مختلف آن استفاده کرد.

مواد به کار رفته در ساخت آن غیر سمی بوده و از بهترین مواد است. مقاومت آن بالا است و در برابر ۱۰ بار فشار کاری توانایی تحمل دارد. این گیره‌ها از لوازم مهم در تعمیر لوله هستند که به طور گسترده در تعمیر لوله‌های به کار ‌می‌روند. این محصول مشکلات مربوط به لوله‌های نشتی و آسیب دیده را به سرعت برطرف می‌کند. با استفاده از کلمپ تعمیراتی هزینه‌های تعمیر کاهش می‌یابد. برای نصب آن باید اول سطوح مورد نظر را با دستمال کاملاً تمیز کرد، سپس محل دقیق کلمپ را علامت‌زده و در آخر با پیچ و مهره آن را سفت کنید.

 

انواع کلمپ تعمیراتی

کلمپ تعمیراتی به طور کلی به دو دسته تک فک و دو فک تقسیم می‌شود. در زیر هر کدام را به طور مختصر بررسی می‌کنیم:

  • کلمپ تعمیراتی تک فک: این نوع کلمپ اتصالی ارزان و به صرفه بوده و از یک طرف به وسیله پیچ و مهره بسته می‌شود. از این گیره برای ترک خوردگی و سوراخ شدگی معمولی و سطحی استفاده می‌شود. برخلاف باور مردم هر چند داراییک فک است، اما قدرت کششی بالایی دارد. با آن می‌توان به خوبی آب‌بندی لوله را انجام داده شاهد عملکرد خوب آن بود.
  • کلمپ تعمیراتی دو فک: این نوع کلمپ به وسیله پیچ و مهره مخصوص و از دو طرف بسته می‌شود. به دلیل اعمال فشار از دو طرف قابلیت آن بالا رفته و با سرعت بالا و راحت بسته می‌شود. از ویژگی‌های آن می‌توان به توانایی تحمل وزن بالا اشاره کرد. در مواقعی چون فشار خطوط لوله‌های آتش نشانی که فشار سیال بالا است، از این نوع کلمپ تعمیراتی استفاده می‌شود. این نوع کلمپ دارای استاندارد بوده و از لحاظ ایمنی در سطح بالایی است. به کمک ریگلاژ و فشار دو فک آن بسته شده و محکم می‌شود، که نسبت به کلمپ تک فک قیمت بیشتری دارد.

 

ساختار کلمپ تعمیراتی

کلمپ تعمیراتی شامل دو بخش اصلی جسم کلمپ و مکانیزم قفل‌کننده است. جنس جسم اصلی آن اغلب از پلاستیک مقاوم و یا فلز بوده و سطح‌های نگهدارنده دارد. معمولاً این سطح‌ها دارای چند سوراخ یا دندانه هستند و در هنگام استفاده قطعات را محکم نگه داشته و ثابت می‌کنند. مکانیزم قفل‌کننده نیز شامل سیستم فشاری، پیچ و مهره و ویژگی‌هایی برای تنظیم قدرت نگهداری کلمپ است. با استفاده از مکانیزم می‌توان کلمپ را در موقعیت مناسب تنظیم و قفل کرد.

قیمت کلمپ تعمیراتی

برای اطلاع از قیمت کلمپ تعمیراتی می‌توانید با کارشناسان مجموعه اتصال آنلاین در تماس باشید. تنوع محصولات ارائه شده در مجموعه بالا بوده و برای هر سایز لوله می‌توانید گیره مناسب را به راحتی انتخاب کنید. قیمت این محصولات مناسب بوده و بدون نگرانی کلمپ مورد نیاز را سفارش دهید. ناگفته نماند که هزینه این محصول تحت تأثیر عواملی چون سایز، ابعاد، کیفیت و... متغیر است.

خرید کلمپ تعمیراتی

برای خرید کلمپ تعمیراتی اولین کار انتخاب یک محصول مناسب بسته به نیازتان است. با انتخاب یک کلمپ با کیفیت از عملکرد آن مطمئن خواهید شد. سایت اتصال آنلاین مرجعی معتبر با چندین سال تجربه در زمینه فروش محصولات متنوع از جمله انواع کلمپ تعمیراتی است. از مزایای خرید از این مجموعه می‌توان به خدمات مشاوره رایگان با کارشناسان متخصص اشاره کرد. پس از مشورت با مشاوران و کسب راهنمایی‌های لازم محصول خود را انتخاب کنید.

Amir ali Khatibi
Amir ali Khatibi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋