alihashemii87898

alihashemii87898

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

دلایل درد سینه بانوان

بانوان عضوی حیاتی و اساسی در هر جامعه در دنیا هستند که لزوم وجود و فعالیت های آنان در نبود بانوان به صراحت تاثیر گذار است چرا که بر اساس ویژگی های متمایز چه جسمانی، چه روحی و چه روانی همیشه در پیشرفت جامعه اثری مثبت و شاخص داشته اند.

زنان از ویژگی شاخصی به نام ادامه دهنده نسل برخوردار هستند که اهمیت وجود و تاثیر گذری آنان را دوچندان می کند به همین دلیل از آناتومی، ساختار و سازمان دهی بدنی متفاوتی نسبت به دیگر اعضای جامعه برخوردار بوده و همیشه سعی بر استفاده به نحو احسن از این ویژگی ها داشته اند.

یکی از تفاوت های ساختار بدنی و آناتومی بانوان و زنان وجود اندام های خصوصی در نواحی مختلف بدن است که اصلی ترین دلیل بقای این بانوان است. همین دلیل باعث شده بانوان در حفظ و مراقبت از این اندام ها و اعضا توجه بیش از پیشی به خرج دهند. با بافیلومگ همراه باشید تا درباره درد سینه در بانوان به بحث و گفت و گو بپردازیم.

سینه در زنان

سینه یا پستان در زنان عضوی خصوصی در ناحیه بالاتنه بانوان است که ماهیت اصلی آن جدا از جذابیت ظاهری و اعتماد به نفس در زنان از غدد چربی تشکیل شده که غدد شیری و مجاری شیر را احاطه کرده است و در تحریک پذیری در هنگام رابطه از عضو های اساسی به شمار میرود.

سینه در بانوان به دلیل لزوم وجود برای ادامه زندگی و تامین کننده نیاز اصلی نوزادان بعد از بارداری از اهمیت بالایی در بین زنان و دختران برخوردار است که باید نکات و توصیه های پزشکی و تجربی در حفاظ و مراقبت از سینه ها مورد توجه قرار بگیرد.

سینه ها در دختران بعد از رشد و رسیدن به سن بلوغ و بروز برخی علائم مشخص در این دوران نشان می دهند که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رشد سایز و اندازه سینه ها
  • رشد موی بدن
  • ترشحات واژن
  • شروع دوران قاعدگی
  • افزایش قد در اثر ترشح هورمون رشد
  • شروع به رشد و افزایش حجم

با مشاهده این علائم توصیه می شود که حتما از سوتین استفاده کنید

از دلایل لزوم پوشیدن سوتین در دختران نوجوان می توان به جلوگیری از ابتلا به برخی بیماری ها، برهم نخوردن فرم و شکل سینه ها، عدم افتادگی سینه ها، از بین نرفتن اعتماد به نفس و جذابیت دختران و… اشاره کرد که باید در هنگام انتخاب و خرید سوتین دقت بسیاری برای سایز، مدل، جنس و قیمت سوتین به خرج داد که بافیلو با فراهم کردن همه این ویژگی ها بهترین لباس های زیر زنانه را برای بانوان ارائه می کند.

درد سینه

در زنان و دختران از درد های شایع در کنار درد های رحمی دوران قاعدگی درد های سینه ها هستند که از دلایل بسیار برای این در ها برخوردار هستند و هم چنین علائم بسیاری در هنگام درد سینه ها در بین زنان و دختران وجود دارد.

درد در ناحیه سینه دختران و زنان که اکثریت بانوان در طول زندگی این درد ها را تجربه می کنند در برخی موارد دوره ای و در برخی موارد غیر دوره ای و گذرا هستند که علائم و نشانه های این گونه درد ها در تشخیص دوره ای یا غیر دوره ای بودن آنها موثر است.

تغیرات هورمونی

از جمله دلایلی که در درد های سینه ها در زنان دخالت دارند تغییرات هورمون های جنسی استروژن و پروژسترون در دوران قاعدگی است که برهم خودگی میزان این هورمون ها در دوران پریود سبب التهاب، ورم و ایجاد توده های دردناک پستانی می شود که این گونه درد ها را در ناحیه پستانی بوجود می آورند.

ورم سینه ها

از دیگر دلایل درد سنه در زنان ورم پستان ها است که در اثر بسته شدن مجرای شیردهی در نتیجه برخی بی احتیاطی ها مانند استفاده از سوتین تنگ  و… ایجاد می شود و از علائم این نوع درد می توان به تب، درد، ورم سینه و خستگی اشاره کرد.

برخی داروها

برخی از دارو ها نیز می توانند نقشی در درد های سینه ها در بانوان داشته باشند. دارو هایی مانند قرص ضد بارداری، داروی استروژن پس از یائسگی، دارو های ضد افسردگی، داروهای مرتبط با فشار خون و… از جمله این دارو ها هستند.

عفونت های استخوانی و غضروفی

در برخی از زنان و دختران در محل اتصال استخوان های سینه به جناغ برخی عفونت ها غضروفی استخوانی بوجود می آیند که در این موارد می توانند دلیل اصلی درد سینه در زنان باشند.

چه دلایلی سبب درد سینه می شود

عدم تعادل در اسید های چرب

به دلیل اینکه سینه ها علاوه بر بافت چربی تجمعاتی از غدد لنفاوی را نیز دارا هستند و وظیفه غدد لنفاوی گردش بافت چربی در بدن است عدم تعادل در اسید های چرب نیز می تواند به ایجاد مشکل در غدد لنفاوی و درد در سینه ها شود.

کیست های پستانی

از دلایل دیگر درد های ناحیه سینه و پستان در زنان که در سنین 35 الی 50 سالگی دیده شده و بعد از یائسگی از بین می روند کیست های پستانی هستند که از تجمع مایعات در حجم ها چند میلیمتری تا چند سانتی متری ایجاد می شود در زنان 35 الی 50 ساله باعث درد های سینه می شوند.

مشکلات آناتومیک

در برخی موارد درد سینه در زنان به دلیل برخی مشکلات آناتومیک و ساختار بدن بوجود می آید که با در های غیر دوره ای به همراه برخی علائم همراه است.

سرطان پستان

سرطان سینه بر اساس خوش خیمی و بد خیمی در زنان و دختران می تواند باعث ایجاد درد های ناحیه در محل ایجاد تومور شود که مراجعه هر چه سریع تر به پزشک معالج بهترین توصیه است.

استرس و اضطراب های عصبی

استرس، اضطراب، فشار های عصبی و روانی نیز می تواند از اصلی ترین دلایل درد های سینه یا پستانی باشد که در صورت وجود هیچ یک از دلایل بالا می توان دلیل درد سینه را فشار عصبی و استرس دانست.

عمل جراحی پستان

عمل های جراحی سینه یا پستان فارغ از دلایل این عمل ها می تواند تا مدت ها حتی پس از اتمام دوران استراحت و بهبود بعد از عمل باعث درد های شدید در ناحیه سینه و پستان ها شود که باید زیر نظر پزشک معالج برای درد ها راهکاری مناسب یافت.

منبع: https://mag.bafilo.com/what-causes-chest-pain/

alihashemii87898
alihashemii87898

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋