ali nazeri

ali nazeri

5 تا از پرکاربردترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک در سال 2023


نرم افزار حسابداری به صاحبان مشاغل کوچک کمک می کند تا حساب های دریافتنی و پرداختنی را ردیابی کنند، درک روشنی از سودآوری خود داشته باشند و برای فصل مالیات آماده شوند. کسب و کارهای کوچک اغلب می توانند از نرم افزار حسابداری خارج از جعبه بدون نیاز به سفارشی سازی گسترده استفاده کنند. همانطور که یک تجارت رشد می کند، نیازهای حسابداری آن پیچیده تر می شود و یک سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی سفارشی (ERP) اغلب مورد نیاز است.

ما قبل از انتخاب پنج شرکت برتر مناسب برای مشاغل کوچک، 19 شرکت نرم افزار حسابداری را تحقیق و مقایسه کردیم. ما قابلیت ها، برچسب های قیمت و مناسب بودن صنعت را ارزیابی کردیم. به عنوان مثال، یک فریلنسر به ویژگی های یک رستوران دار نیاز ندارد. انتخاب های ما برای برترین برنامه های نرم افزار حسابداری کسب و کارهای کوچک به ترتیب زیر است.

به طور کلی بهترین: QuickBooks Online


پرکاربردترین نرم افزار حسابداری برای صاحبان مشاغل خرد: Xero


پرکاربردترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل مبتنی بر خدمات: FreshBooks


پرکاربردترین نرم افزار حسابداری برای فریلنسرهای پاره وقت: QuickBooks خوداشتغال


پرکاربردترین نرم افزار حسابداری رایگان: Wave

 

 

به طور کلی بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک

QuickBooks Online

نه تنها اکثر متخصصان حسابداری مشاغل کوچک از QuickBooks Online استفاده می کنند، بلکه منابع آموزشی آنلاین و انجمن های بی پایانی نیز برای دریافت پشتیبانی در صورت نیاز وجود دارد. همه ویژگی های حسابداری را می توان به راحتی در یک داشبورد اصلی در دسترس قرار داد و حسابداری را روان تر و کارآمدتر می کند.

نکات مثبت

- مقیاس پذیر

- معمولاً توسط متخصصان حسابداری استفاده می شود

- ادغام با برنامه های شخص ثالث

- مبتنی بر ابر

- دارای اپلیکیشن موبایل

نکات منفی

- ارتقا برای کاربران بیشتر لازم است

- مشکلات همگام سازی گاه به گاه با بانک ها و کارت های اعتباری

بررسی اجمالی

QuickBooks Online Intuit یکی از رایج‌ترین نرم‌افزارهای حسابداری است که توسط مشاغل کوچک و متخصصان حسابداری و مالیاتی آنها استفاده می‌شود. این نرم افزار مبتنی بر فضای ابری است و از طریق مرورگر وب یا اپلیکیشن موبایل قابل دسترسی است.

پس از دوره آزمایشی رایگان 30 روزه، چهار گزینه برای برنامه های اشتراک ماهانه عبارتند از: شروع ساده (25 دلار در ماه)، Essentials (50 دلار)، پلاس (80 دلار) و پیشرفته (180 دلار). معمولاً برای چند ماه اول تخفیف قابل توجهی ارائه می شود.

اشتراک ماهانه این نرم‌افزار را می‌توان با رشد کسب‌وکار ارتقا داد، و گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی با اپلیکیشن موبایل وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای دریافت پرداخت‌ها، بررسی گزارش‌ها، گرفتن تصویری از رسید و پیگیری مسافت پیموده شده استفاده کرد. برای مشاغلی که به دنبال راه حل حقوق و دستمزد هستند، QuickBooks Payroll به طور کامل با QuickBooks Online ادغام می شود.

هر طرح ویژگی های پیشرفته تری مانند مدیریت موجودی، ردیابی زمان، کاربران اضافی و جریان نقدی ارائه می دهد. اکثر مشاغل کوچک مبتنی بر خدمات متوجه می شوند که Simple Start تمام نیازهای آنها را برآورده می کند. برای مشاغل کوچک مبتنی بر محصول، Essentials یا Plus گزینه های بیشتری برای موجودی و سفارشی سازی خواهند داشت. اشتراک پیشرفته یک پیشنهاد جدید است و گزارشگری مالی قوی را ارائه می دهد که توسط Fathom پشتیبانی می شود. Fathom یک ابزار تحلیل گزارش مالی آنلاین نخبه است که توسط بسیاری از شرکت های بزرگ در سراسر جهان استفاده می شود.

همه برنامه ها امکان ادغام با برنامه های شخص ثالث مانند Stripe یا PayPal را فراهم می کنند. فروشگاه برنامه های QuickBooks Online همه برنامه های خود را بر اساس عملکرد تجزیه می کند و نمونه های مفیدی از مزایای هر برنامه ارائه می دهد.

 

پرکاربردترین نرم افزار حسابداری برای صاحبان مشاغل خرد

Xero

این نرم افزار دارای رابط تمیز است و همچنین به طور کامل با یک سرویس حقوق و دستمزد شخص ثالث ادغام می شود. کسب‌وکارها می‌توانند از طریق ادغام Xero با Stripe و GoCardless، پرداخت آنلاین از مشتریان دریافت کنند.

نکات مثبت

- مبتنی بر ابر

- دارای اپلیکیشن موبایل

- ادغام حقوق و دستمزد با Gusto

- بازار اپلیکیشن شخص ثالث

- مدیریت موجودی ساده

نکات منفی

- گزارش محدود

- هزینه های پرداخت شده برای پرداخت های ACH

- خدمات مشتری محدود

بررسی اجمالی

Xero در سال 2006 در نیوزلند تأسیس شد و اکنون بیش از 3 میلیون مشترک در سراسر جهان دارد. این نرم افزار حسابداری در نیوزلند، استرالیا و بریتانیا رایج است. زیرا بیش از 4000 کارمند دارد و در ایالات متحده نیز به سرعت در حال رشد است.

Xero سه گزینه اشتراک ماهانه و یک افزونه حقوق و دستمزد کامل را ارائه می دهد: اوایل با 12 دلار در ماه، رشد با 34 دلار در ماه، و ایجاد با 65 دلار در ماه. گزینه حقوق و دستمزد کامل از طریق Gusto ارائه می شود و 39 دلار اضافی در ماه به اضافه 6 دلار برای هر کارمند است. این شرکت یک آزمایش رایگان 30 روزه ارائه می دهد.

طرح اولیه استفاده را محدود می کند و فقط اجازه ورود 20 صورتحساب یا قیمت و پنج قبض در ماه را می دهد. این طرح محدود ممکن است برای یک کسب و کار خرد با تراکنش های پر بلیط مناسب باشد، اما فقط تعداد معدودی در ماه، مانند یک مشاوره یا ارائه دهنده خدمات کوچک. هر دو طرح در حال رشد و تاسیس فاکتورها و صورتحساب های نامحدودی را ارائه می دهند. تنها تفاوت بین این دو این است که برنامه تاسیس شده دارای ویژگی های اضافی مانند چند ارزی، مدیریت هزینه و هزینه پروژه است. هر سه طرح Hubdoc، یک راه حل ضبط قبض و رسید را ارائه می دهند.

 

پرکاربردترین نرم افزار حسابداری  برای مشاغل مبتنی بر خدمات

FreshBooks

FreshBooks در مقایسه با سایر نرم افزارهای حسابداری، سفارشی سازی های بیشتری را برای صورتحساب ارائه می دهد. وظیفه اصلی آن ارسال، دریافت، چاپ و پرداخت فاکتورها است، اما می تواند نیازهای اساسی حسابداری یک کسب و کار را نیز برطرف کند. این نرم افزار حسابداری ارسال پیشنهادات، پیگیری زمان پروژه ها و دریافت پرداخت ها را برای مشاغل مبتنی بر خدمات آسان تر می کند.

نکات مثبت

- مبتنی بر ابر

- رابط کاربر پسند

- ادغام برنامه های شخص ثالث

- مقرون به صرفه

- ویژگی های پیشرفته صورتحساب

نکات منفی

- اپلیکیشن موبایل محدودیت هایی دارد

بررسی اجمالی

FreshBooks که در سال 2003 در تورنتو تأسیس شد، فقط به عنوان یک نرم افزار صورتحساب شروع به کار کرد. با گذشت زمان، ویژگی های بیشتری اضافه شد و FreshBooks اکنون بیش از 30 میلیون کاربر دارد. چهار طرح مختلف وجود دارد، و کسب‌وکارها می‌توانند در صورت پرداخت سالانه به جای ماهانه، 10 درصد تخفیف دریافت کنند. علاوه بر این، FreshBooks اغلب برای ماه های اول عضویت شما تخفیف هایی ارائه می دهد. این چهار طرح عبارتند از: Lite (17 دلار در ماه یا 183.60 دلار در سال)، پلاس (30 دلار در ماه یا 324 دلار در سال)، Premium (55 دلار در ماه یا 594 دلار در سال) و Select که یک سرویس سفارشی با قیمت گذاری سفارشی است. اینم قیمت ها بدون تخفیف

تفاوت اصلی بین این چهار طرح در تعداد مشتریان مختلف است که می توان در هر ماه صورتحساب دریافت کرد. در طرح Lite، حداکثر پنج مشتری را می توان در ماه صورتحساب دریافت کرد. در طرح پلاس، حداکثر 50 مشتری در ماه می توانند صورتحساب داشته باشند. در طرح Premium، مشتریان نامحدود می توانند در ماه صورتحساب دریافت کنند.

طرح انتخاب همچنین محدودیتی در تعداد مشتریانی که می توانند در ماه صورتحساب دریافت کنند ندارد، اما ویژگی های منحصر به فردی را اضافه می کند. 10 دلار اضافی در ماه برای چندین عضو تیم برای استفاده از نرم افزار حسابداری هزینه دارد و 20 دلار اضافی در ماه برای ویژگی پرداخت پیشرفته هزینه دارد که به کاربران امکان می دهد کارت اعتباری را در زمان واقعی شارژ کنند یا شارژ کارت اعتباری تکراری را تنظیم کنند. برای یک مشتری

بسیاری از ادغام برنامه های شخص ثالث در دسترس هستند، مانند Gusto، G Suite و غیره. یکی از ویژگی های منحصر به فرد FreshBooks این است که فاکتورها را می توان برای ظاهر و احساس حرفه ای بسیار سبک و سفارشی کرد. FreshBooks یک ابزار عالی برای بودجه بندی پروژه ها، ارسال تخمین ها یا پیشنهادات، و جمع آوری پرداخت های مشتری است.

 

پرکاربردترین نرم افزار حسابداری  برای مشاغل آزاد پاره وقت

QuickBooks خود اشتغالی

این بهترین انتخاب ما برای مشاغل آزاد پاره وقت و پیمانکاران مستقل است که در درجه اول می خواهند درآمد و هزینه های خود را برای اظهارنامه مالیاتی خود پیگیری کنند. این برای صاحبان مشاغلی طراحی شده است که برنامه C را در اظهارنامه مالیاتی فردی خود ارسال می کنند و تمام تراکنش های تجاری را به طور خودکار جمع آوری می کند.

نکات مثبت

- مبتنی بر ابر

- برنامه موبایل موجود است

- مسافت پیموده شده را ردیابی می کند

- بین هزینه های تجاری و شخصی تفاوت قائل می شود

- با TurboTax همگام سازی می شود

نکات منفی

- داده ها را نمی توان به راحتی به سایر نرم افزارهای حسابداری منتقل کرد

- گزارش محدود

بررسی اجمالی

QuickBooks Self-Employed یک محصول Intuit با یک رابط آنلاین مبتنی بر ابر و یک برنامه تلفن همراه است. این نرم افزار برای کمک به فریلنسرها در سازماندهی هر سال برای فصل مالیات ایجاد شده است. ویژگی‌های QuickBooks Self-Employed عبارتند از ردیابی مسافت پیموده شده، مرتب‌سازی هزینه‌ها، سازمان‌دهی رسیدها، و برآورد و ثبت مالیات به‌طور یکپارچه از طریق TurboTax.

کاربران می توانند بین سه گزینه طرح انتخاب کنند: خوداشتغالی با 15 دلار در ماه، بسته مالیاتی خوداشتغال با 25 دلار در ماه، و بسته مالیات زنده خوداشتغال با 35 دلار در ماه. برای سه ماه اول 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. دو بسته مالیاتی شامل یک اشتراک TurboTax برای تشکیل پرونده مالیات بر درآمد است. بسته مالیاتی زنده خوداشتغال همچنین به شما امکان می دهد به CPA برای پاسخ به سؤالات در طول سال و در طول فصل مالیات دسترسی داشته باشید. CPA همچنین بررسی نهایی اظهارنامه مالیاتی شما را در TurboTax قبل از تشکیل پرونده انجام می دهد.

برنامه تلفن همراه ردیابی مسافت پیموده شده در حین رانندگی و گرفتن عکس از رسیدها برای هزینه های تجاری را آسان می کند. اکثر نرم افزارهای حسابداری برای جدا کردن تراکنش های تجاری از تراکنش های شخصی طراحی نشده اند، اما یک ویژگی خاص QuickBooks Self-Employed گزینه ای را برای علامت گذاری هر تراکنش به عنوان تجاری یا شخصی فراهم می کند. این برای فریلنسرهایی که حساب بانکی جداگانه ای برای فعالیت تجاری خود ندارند مفید است.

پرکاربردترین نرم افزار حسابداری رایگان

Wave

Wave یک پلت فرم نرم افزار حسابداری ایده آل برای یک کسب و کار کوچک مبتنی بر خدمات است که فاکتورهای ساده ای ارسال می کند و نیازی به اجرای حقوق و دستمزد ندارد. در پایان سال، حسابداران می توانند گزارش های لازم را از Wave برای تهیه اظهارنامه مالیاتی کسب و کار تهیه کنند.

نکات مثبت

- اسکن حسابداری، صورتحساب و رسید رایگان

- بدون محدودیت تراکنش یا صورتحساب

- چندین کسب و کار را در یک حساب اجرا کنید

- تعداد نامحدود کاربر

- برنامه موبایل موجود است

نکات منفی

- ادغام فقط از طریق Zapier

- هزینه های بالاتر برای کارت های اعتباری و پرداخت های ACH

- حقوق و دستمزد خدمات کامل فقط به 14 ایالت محدود شده است

بررسی اجمالی

Wave در سال 2010 تاسیس شد و مقر آن در تورنتو است. این شرکت بیش از 250 کارمند دارد و توسط H&R Block در سال 2019 خریداری شد. ویژگی های اساسی حسابداری که اکثر مشاغل کوچک به آن نیاز دارند، مانند ردیابی درآمد و هزینه، گزارش مالی، صورتحساب و اسکن رسیدها، همگی در این نرم افزار رایگان گنجانده شده است. این ویژگی‌ها را می‌توان به صورت آنلاین یا در برنامه تلفن همراه در دسترس قرار داد. پردازش پرداخت مشتری و حقوق و دستمزد به عنوان خدمات برتر در نظر گرفته می شوند که هزینه اضافی دارند، اما همه ویژگی های حسابداری، صورتحساب و گزارش کاملا رایگان هستند.

Wave از درگاه پرداخت خود درآمد کسب می کند. برای پردازش پرداخت از سوی مشتری، Wave برای هر تراکنش برای Visa، Mastercard و Discover 2.9٪ به اضافه 60¢ و برای American Express 3.4٪ به اضافه 60¢ برای هر تراکنش دریافت می کند. این هزینه ها کمی بیشتر از سایر نرم افزارهای حسابداری است. علاوه بر این، برای پردازش پرداخت ACH، به جای کارت اعتباری، Wave 1٪ برای هر تراکنش با حداقل کارمزد 1 دلار دریافت می کند.

Wave دو طرح حقوق و دستمزد را به عنوان یک سرویس اضافه ارائه می دهد. طرح اول 20 دلار در ماه به اضافه 6 دلار برای هر کارمند یا پیمانکار است. در این طرح، موج به پردازش حقوق و دستمزد پرداخته و محاسبات مالیات حقوق را آماده می‌کند، اما کاربر مسئولیت تکمیل فرم‌های مالیات بر حقوق و دستمزد و ارسال پرداخت‌های مالیاتی را بر عهده دارد. طرح دوم 35 دلار در ماه به اضافه 6 دلار برای هر کارمند یا پیمانکار است. در این طرح، حقوق و دستمزد به صورت فول سرویس است، به این معنی که کلیه پرونده ها و پرداخت های مالیاتی به طور کامل توسط Wave مدیریت می شود. این گزینه خدمات کامل حقوق و دستمزد فقط در 14 ایالت موجود است.

نتیجه نهایی

نرم‌افزار حسابداری می‌تواند به کسب‌وکارهای کوچک در بسیاری از عملیات‌ها از جمله مدیریت هزینه‌هایشان و رسیدگی به فصل مالیات کمک کند. اما هر کسب و کاری متفاوت است.

QuickBooks Online به دلیل مقیاس پذیری، منابع آموزشی و اپلیکیشن موبایلش در صدر فهرست ما قرار گرفت. اگر QuickBooks انتخاب مناسبی برای کسب‌وکار کوچک شما نیست، مطمئناً با یکی از گزینه‌های دیگر ما، مانند FreshBooks (برای سفارشی‌سازی مقرون‌به‌صرفه)، Wave (برای راه‌حل رایگان یا کم‌هزینه)، یا QuickBooks خوداشتغال (اگر یک پیمانکار مستقل هستید).

ali nazeri
ali nazeri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋