alfasport

alfasport

 ۱ نفر را دنبال می کند

حجم صادرات دمپایی ایرانی به عراق و چگونگی آن؟

صادرات دمپایی ایرانی به عراق

یکی از محصولات ایرانی که سالانه حجم زیادی از آن, از ایران به عراق صادر می شود دمپایی پلاستیکی است. شاید باور پذیر نباشد طبق گزارشات گمرک ایران در سال 1399 تنها مبلغ 12.413.162 میلیون دلار که با دلار 50.000 هزار تومان اگر آن را تبدیل به تومان کنیم می شود رقمی معادل با 620.658.100.000 میلیارد تومان.

این ارقام تنها صادرات ایران در سال 1399 به کشور عراق است درحالی که همین محصول به کشورهایی دیگری همچون افغانستان, پاکستان, عمان, تاجیکستان, آذربایجان و.... دیگر کشورهای همسایه نیز صادرات دارد.

باید در نظر داشت که هستند تولید کنندگان کوچکی که بصورت غیر مستقیم صادرات به کشور عراق دارند. معمولا شرکت های کوچک بصورت مستقیم صادرات ندارند بلکه بنک داران و مغازه دارانی که در لب مرز ایران و عراق فعالیت دارند آنها هستند که این فروش را انجام می دهند و امار این نحوه فروش در آمار گمرک آورده نمی شود.  پس حجم صادرات این محصول بسیار بیشتر از آین آمار ذکر شده می باشد.

بزرگترین تولیدکنندگان ایرانی که صادرات دمپایی به کشور عراق دارند

شرکت های بزرگ ایرانی که نام تجاری خود را در این سالها پر آوازه کردن بیشترین حجم صادرات را به عراق دارند . این شرکتها شامل:

1. نیکتا

2. پاپا

3. کیتو

4. شیما

5. نسیم

6. شهپر

البته باید گفت تولید کننده گان کوچکی هم هستند مثل تولیدی آرپا پک که با تولید محصولات با کیفیت توانسته اند سهم کوچکی از این بازار صادراتی را بدست آورند.

 

بیشتر نوع دمپایی که صادر به عراق می شود چیست؟

فراموش نکنید نوع محصولی که به یک کشوری صادر می شود با محصولی که به کشور دیگری صادر می شود می تواند بسیار متفاوت باشد. بیشتر نوع دمپایی که به کشور عراق صادر می شود به ترتیب زیر می باشد:

ا. دمپایی عربی

2. دمپایی طرح المطراش

3. دمپایی بیمارستانی

4. دمپایی پلاستیکی

5. دمپایی ژله ای ( ایربولینگ )

 

رنج قیمت فروش عمده دمپایی به عراق چند است؟

بیشترین حجم فروش دمپایی به تجار عراقی را دمپایی پلاستیکی مردانه  و دمپایی عربی دارد. رنج قیمتی محصولاتی که به عراق صادر می شود با توجه به کیفیت و نوع متریال بکارر فته در محصول متفاوت است ولی بیشتر فروش را محصولات پلاستیکی ارزات قیمت با رنج قیمت 40 تا 90 هزار تومان را دارد. اگر شما تولید کننده هستید و قصد صادرات به کشور عراق را دارید بدانید می توانید قیمت محصولات خود را به دلار تبدیل کنید و به دلار معامله کنید ولی هرگز قیمت پرت و چند برابری به مشتریتان اعلام نکنید. بدانید که تجار عراقی کاملا به بازار دمپایی ایران اشراف داشته و قیمت های عمده را می دانند و رقبای اصلی شما را می شناسند. و امروزه با یک سرچ ساده در گوگل می توان قیمت عمده بسیار ی از محصولات را دانست پس قیمت رقابتی خود را اعلام کنید و محصول با کیفیت عرضه کنید. و باز فراموش نکنید که کشور های تولید کننده فراوانی همچون چین و ترکیه نیز در کشور عراق فعالیت دارند و سعی در جذب مشتری بیشتری از این بازار دارند و ما نباید این بازار بزرگ را رقبای خود واگذار کنیم.

 

مشکلات صادرات به کشور عراق

تعرفه های گمرکی صادرات کالا به عراق :

گاهی یک محصول با توجه به متریال بکار رفته در آن با چندین تعرفه گمرکی قابل صادر کردن است و این خود باعث دردسر می شود. در بسیار ی از موارد در تعیین حقوق گمرکی سلیقه ای عمل میشود.

خود بازارچه های مرزی از جمله مشکلات صادرات به حساب می آید چون خیلی از این بازارچه های مرزی را گروه های خاص اداره می کنند و اکثر محصولات صادراتی از این مناطق با شرایط و ضوابط سخت گیرانه صادر میشود. در بسیاری از موارد نیز به خاطر شرایط سیاسی خاص مرز ها و گمرکات بسته شده و صادرات متوقف می شود.

با این وجود بازار عراق بازار بسیار بزرگ و قابل توجه ای برای تولید کنندگان و صادر کنندگان ایرانی محصوب می شود که با همه سختیهایی که دارد ارزش سعی و تلاش برای رسیدن به آن را دارد. و فراموش نکنید برای رسیدن و بدست آوردن این بازار قبل از هر چیزی باید تحقیق و بازاریابی حرفه ای انجام داد. بدون بازاریابی وارد این بازار نشوید.

 

 

 

alfasport
alfasport

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋