مدل‌های مختلف موکت خانگی از قدیم‌الایام تا به امروز به دلیل راحتی یکی از پرطرف‌دارترین کف‌پوش خانه به حساب می‌آید و در خانه همه تقریباً دیده می‌شود.  بسیاری از افراد طرف‌دار سرامیک و پارکت هستند، با این حال این محصول نه تنها یک عایق سبک وزن است، بلکه یک عایق خوب است، صدا را کاهش می‌دهد و انتخاب معقولی است. مثلاً وقتی کف زمین فرش می‌شود، وقتی صندلی را روی زمین حرکت می‌دهید، صدایی به گوش نمی‌رسد، اما وقتی کف سرامیک باشد، صدای زیادی تولید می‌شود.

مدل‌های مختلف موکت خانگی

با وجود محبوبیت کف‌پوش‌های جدید مانند پارکت و لمینت، هنوز در برخی از خانه‌ها مانند اتاق خواب از موکت استفاده می‌شود. به علاوه افرادی که در خانه فرزند دارند ترجیح می‌دهند حداقل در سال‌های اول رشد کودک از موکت به عنوان پوشش کف استفاده کنند.

مدل‌های مختلف موکت خانگی

مدل‌های مختلف موکت خانگی در بازار موجود می‌باشد که باید در هنگام خرید تمام جنبه‌های خانه را در نظر گرفت. هنگام خرید موکت، تزئین و رنگ آمیزی دیوار اتاق در نظر گرفته شده برای موکت بسیار مهم است. تنوع طرح‌ها و رنگ‌های موجود بر روی انواع موکت‌ها تقریباً هر سلیقه‌ای را برآورده می‌کند. در انتخاب انواع موکت برای اتاق خواب، اتاق نشیمن و اتاق کودک باید به رنگ، طرح و نوع موکت توجه کرد.

مدل‌های مختلف موکت خانگی

مدل‌های مختلف موکت خانگی عایق حرارت و صدا هستند. به همین دلیل می‌توان از آنها در مناطق پر سر و صدا و سرد استفاده کرد. موکت‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند و مکمل همه انواع دکوراسیون داخلی هستند. انواع موکت‌ها در دسته کف‌پوش‌های با ماندگاری و عمر مفید بالا قرار می‌گیرند. در ادامه به انواع مدل‌های مختلف موکت خانگی می‌پردازیم.

مدل طرح دار

انواع موکت با نقش و نگارهای مختلف در رنگ‌ها و نقش‌های مختلف تولید می‌شوند و می‌توان از آنها در قسمت‌های مختلف خانه استفاده کرد. با توجه به رنگ اتاق و دکوراسیون داخلی می‌توانید طرح مناسبی را انتخاب کنید و کف آن را با یک موکت طرح دار بپوشانید.

مدل‌های مختلف موکت خانگی

مدل موکت پرزدار بلند

از موکت‌های پرزدار بلند برای پوشاندن کف خانه با کفی نرم و راحت استفاده می‌شود. همچنین از این نوع موکت در مناطق سردسیر برای گرم کردن کف استفاده می‌شود.

بعضی از این نوع موکت‌ها به دلیل پرزهای بلندی که دارند با فرش اشتباه گرفته می‌شوند.

مدل پرز کوتاه

موکت‌های پرز کوتاه بهترین انتخاب برای استفاده در کف شرکت و ادارات است. تمیز کردن این مدل موکت به راحتی انجام می‌شود.

در بین انواع موکت، موکت پرز کوتاه برای استفاده در راهروهای اداری، سالن‌های هتل و اماکن ورزشی مناسب است.

مدل‌های مختلف موکت خانگی

مدل کبریتی

قدیمی‌ترین سبک موکت می‌باشد. موکت کبریتی برای کسانی که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای کف خانه خرج کنند با قیمتی نسبتاً مقرون به صرفه نسبت به سایر انواع موکت مناسب است.

موکت‌های کبریتی قطر کمی دارند و نسبتاً زبر هستند، بنابراین چندان راحت نیستند.

مدل‌های مختلف موکت خانگی

موکت با نخ پلی پروپیلن

الیاف پلی پروپیلن شبیه پشم طبیعی است و اغلب به عنوان جایگزینی برای پشم مصنوعی استفاده می شود. موکت ها با نخ پلی پروپیلن بسیار محبوب هستند. این سبک از موکت ضد لک است. اما در برابر گرد و غبار و آلودگی های محیطی بسیار آسیب پذیر هستند. اما به راحتی با شوینده ها تمیز می شوند.

مدل‌های مختلف موکت خانگی

در مقایسه با موکت‌هایی که برای تولید از پلی‌استر استفاده می‌کنند، در برابر لکه‌ها ضعیف هستند و نباید در محیط‌های پر رفت و آمد از آن‌ها استفاده کرد، موکت‌های پلی استر به دلیل تنوع رنگ و مقاومت در برابر رنگ پریدگی بسیار محبوب هستند.

منبع: idehchin.com