ahmadmaleki60

ahmadmaleki60

دیوارپوش سه‌بعدی پارامتریک

 

دیوار پوش

دیوارپوش سه‌بعدی پارامتریک

شاید در پیرامونتان  دیوارپوش‌هایی با اشکال هندسی منحنی و موج‌دار نظرتان را جلب کرده باشد ،که در کمتر دیزاینی دیده‌اید. این سبک نوآورانه از دیوارپوش با اجسامی سیال و پیوسته و با طراحی خاص و متفاوت به تازگی پا به صنعت دکوراسیون داخلی گذاشته است، و در مدت زمان کم طرفداران بیشماری پیدا کرده است. دیوارپوش سه‌بعدی پارامتریک به  دکوراسیون مدرن روح دیگری بخشیده و امروز در خانه‌ها، ادارات، هتل‌ها، مراکز خرید و اماکن مجلل عمومی به فراوانی به چشم می‌خورد. این سبک طراحی ساختارهای معمولی و روتین را در هم شکسته و دست دکوراتورها و طراحان داخلی را برای ایجاد فضایی شیک و لاکچری باز گذاشته است.

دیوار پوش

دیوارپوش سه‌بعدی چیست؟

از دیوارپوش‌های سه‌بعدی پارامتریک چه می‌دانید؟ شاید تصور کنید طراحی آن‌ها کار آسانی است ،اما این طور نیست. طراحی این دیوارپوش‌ها کار هر معماری نیست و به تبحر و دقت بالا نیاز دارد. این سبک از معماری نوین از الگوریتم‌های ریاضیات و هندسه پیروی می‌کند و برای طراحی آن معادلات زیادی تعریف شده، بنابراین یک مهندس ماهر بایستی به علوم گوناگون اشراف داشته باشد تا از پس طراحی صحیح و اصولی پارامتریک بربیاید. طبیعت همیشه الهام‌بخش معماران بوده است، اما حالا تکنولوژی و فناوری‌های کامپیوتری به کمک مهندسان آمده‌اند تا پیچیدگی‌های طبیعت را آنالیز کنند و با تحلیل دقیق به الگوبرداری و شبیه‌سازی بپردازند.

دیوار پوش

دیوارپوش‌های سه‌بعدی انواع گوناگونی دارند. شاید تا چند سال پیش دیوارپوش‌های سه‌بعدی ساده و معمولی به عنوان المانی لوکس در فضای منازل به شمار می‌آمدند، اما با روی کار آمدن دیوارپوش‌های سه‌بعدی پارامتریک دریچه جدیدی به روی دانش معماری داخلی باز شد. دیوارپوش سه‌بعدی پارامتریک تنها یک دیوارپوش نیست، درواقع مانند یک تابلوی هنری  در قلب دکوراسیون شما می‌درخشد.

دیوار پوش

مزایای استفاده از دیوارپوش سه‌بعدی پارامتریک

این دیوارپوش‌ها مورداستقبال بسیاری از مردم بخصوص قشر جوان قرار گرفته است. جوانان معمولا طرح‌های ساختارشکنانه و نامتعارف را می‌پسندند و از به‌کارگیری دکورهای جدید و شگفت‌انگیز ترسی ندارند. اما دیوارپوش سه‌بعدی پارامتریک علاوه بر زیبایی و جذابیت ظاهری مزایای دیگری هم به ترتیب زیر دارد که شاید بتواند روی دیدگاه شما نسبت به این سبک جدید تاثیرگذار باشد.

 

  • امکان طراحی فرم‌های پیچیده 
  • امکان استفاده در محیط‌های مسکونی، عمومی، رسمی و اداری
  • خطای ساخت پایین و دقت بالا در طراحی
  • امکان طراحی پیوسته در کاربردهای گوناگون، به‌عنوان مثال دیوارپوش و صندلی می‌توانند در امتداد یکدیگر طراحی شوند و از فضا به صورت بهینه استفاده شود.
  • امکان تولید در سایزهای مختلف
  • پایداری و استحکام بالای سازه پارامتریک
  • قابل شستشو بودن و نظافت آسان
  • وزن سبک

مشخصات دیوارپوش سه‌بعدی پارامتریک

 

یک طراح می‌خواهد با این سبک از دیوارپوش پویا و متحرک به دیوار حجم بدهد . و با خطوط منحنی و شکسته سازه‌ای لایه‌لایه را تولید کند. که فواصل بین این لایه‌ها منظم و یک‌اندازه است. برش دادن این لایه‌ها باید به شکلی انجام شود که از نگاه بیننده پنهان بماند، زیرا یک طراح نباید قلق‌های طراحی خود را لو بدهد و برای ایجاد نمای بهتر ریزه‌کاری‌ها، انقطاع‌ها و اتصالات بهتر است دور از چشم ناظر اجرا شود.

دیوار پوش

هزینه دیوارپوش

 

قیمت تمام‌شده این سبک از دیوارپوش به عوامل مختلفی بستگی دارد. جنس متریال مورد استفاده، تراکم دیوارپوش و وزن متریال، رنگ سازه، ضخامت ورقه‌ها، دستمزد طراح و نصاب و … همگی از عواملی هستند که بر روی هزینه پایانی موثرند. بهتر است بدانید که در اختیار داشتن یک دکوراسیون مدرن و لاکچری هزینه‌بر است، اما تاثیر مثبتی که یک چیدمان لوکس و امروزی بر روی انگیزه و روحیه اعضای خانواده شما می‌گذارد و انرژی بی‌نظیری که در فضا به جریان می‌اندازد بسیار قیمتی‌تر خواهد بود.

دیوار پوش

سخن پایانی

دنیای سازه‌های پارامتریک، دنیای بسیار عجیبی است. شاید اگر در یک دکوراسیون پارامتریک قدم بزنید احساس کنید به یک فضای دیجیتال و غیرواقعی پا گذاشته‌اید. هنر معماری دارد جهان را به سمتی می‌برد که اشکالی که تا به امروز فقط در تصاویر مشاهده می کردیم به واقعیت بپیوندند. دیوارپوش سه‌بعدی پارامتریک از آن سازه‌های هیجان‌انگیز است که رنگ و لعاب دیگری به دکوراسیون مدرن شما می‌بخشد و می‌توانید با آن اتمسفر جدیدی را تجربه کنید.

منبع: idehchin.com

ahmadmaleki60
ahmadmaleki60

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋