علیرضا

علیرضا

آشنایی با 3 روستای برتر تهراندشت کرج | بهشت هایی برای خرید ویلا

 

آشنایی مختصر با منطقه بکر و زیبای تهراندشت کرج

تهراندشت کرج ، نام منطقه ای فوق العاده سرسبز در استان کرج است که تنها 60 کیلومتر با تهران و 10 کیلومتر با کرج فاصله دارد. همچنین آب و هوای بسیار معتدل و مطلوبی دارد و به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، از منابع آبی بسیار بسیار زیادی بهره مند است و همین موضوع باعث شده تا باغداری و پرورش درختان میوه، زراعت و... رشد چشمگیری داشته باشد. خرید ویلا در تهراندشت نیز به دلایل مذکور و وجود قطعات تفکیک شده و سنددار ، قیمت مناسب، سود آوری و رشد ارزش ویلا و زمین در تهراندشت و... بسیار محبوب و پرطرفدار شود. علاوه براین، تهراندشت دارای 17 روستا می باشد که تک تک شان جذاب و جالب توجه هستند. اما ما بهترین آنها، یعنی 3 روستا برتر تهراندشت را برایتان گلچین کرده ایم و مختصر و مفید با آنها آشنا خواهیم شد:

1.روستای سرخاب کرج                  2.روستای سعیدآباد کرج                3.روستای اسماعیل آباد کرج

در ابتدا اگر مایل بودید که به صورت دقیق ، قیمت ویلا و زمین را در تهراندشت و در روستاهای مذکور بررسی کنید ، پیشنهاد ما مشاهده "خرید ویلا تهراندشت" است.

روستای اول: سرخاب کرج

 

اگر بگوییم سرخاب ، برترین روستا از میان این پنج روستا است، اغراق نکرده ایم. تهراندشت در نزدیکی و پایین پای رشته کوه البرز واقع شده و همین موجب شده تا سفره های آب زیرزمینی آن، همواره آب فراوانی داشته باشند. به علاوه تهراندشت حالتی گود و به شکل یک دره دارد و روستای سرخاب و اطراف آن که در پایین ترین نقطه این دره قرار دارند از بهترین شرایط توپوگرافی برخوردار هستند و از دیگر روستاهای تهراندشت دسترسی بهتر و سریعتری به آب های زیر زمینی دارند. برای مثال تنها با حفر 9 متر در سرخاب، میتوان به آبی دائمی، سالم و فراوان دست یافت. این آب از گذشته های دور و دراز همواره در این منطقه جاری و باقی بوده و موجب تولید انبوه میوه های خوشمزه و متنوع در تهراندشت، به خصوص روستای سرخاب که به نگین تهراندشت معروف گشته، شده است.

روستای دوم: سعیدآباد کرج

 

سعیدآباد کرج که به سعیدآباد کردان نیز معروف است، یکی روستاهای کم نظیر تهراندشت است. به روستای سرخاب نزدیک است و تقریبا هر ویژگی مثبتی را که سرخاب دارد، دارا میباشد. میشود گفت که آب و هوای سعیدآباد مثل کرج هست یعنی تابستان های معتدل و دلچسب و زمستان های نسبتا سردی دارد. ساخت استخر در سعیدآباد و روستاهای شبیه به آن بسیار به صرفه و پرطرفدار است زیرا حجم آب به قدرکافی و حتی بیشتر از حد مورد نیاز است. برگزاری مراسمات و مهمانی ها در سعیدآباد ، خاطره ای به یاد ماندنی، برای صاحبان و میهمانان خواهد ساخت. چرا که هم از جهت طراوت و سرسبزی طبیعت سعیدآباد و هم از باب شیکی و جذابیت ویلاهای آن ، حرف ندارد.

روستای سوم: اسماعیل آباد کرج

 

و در نهایت به یک روستای تاریخی با آثار باستانی بیشمار می رسیم که محبوب دل گردشگران شده است. اسماعیل آباد که جزو روستاهای تهراندشت کرج محسوب می شود، نه تنها در تهراندشت بلکه حتی در کردان، از برترین روستاها از لحاظ دیرینگی و آثار تاریخی و باستانی است و می توان این قدمت و ریشه دار بودن را از جای جای این روستا درک کرد برای مثال تپه اسماعیل آباد شور قلعه که عمر آن به سده پنج الی نه قمری باز میگردد، یکی از اصلی ترین و مهم ترین اثار تاریخی این روستا است. این تپه در بهمن ماه سال 1382 به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد. موشلان تپه نیز که در تاریخ 1356/10/5 به عنوان یک اثرملی به ثبت رسید، قدمتی در حدود 5000 سال ق.م دارد. اگر تنها به جنبه گردشگری روستای اسماعیل آباد پرداختیم، به این دلیل است که آب و هوای پاک و مناسب ، حاصلخیزی زمین، منابع آبی فراوان ، قیمت و شرایط مناسب خرید ویلا و زمین و... ویژگی تمامی روستاهای تهراندشت است و تنها تفاوت موجود، در کیفیت این ویژگی ها و شرایط است که در هر روستا اندکی فرق دارد. 

منبع: زاویلا با اندکی تغییر و تلخیص

علیرضا
علیرضا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋