ahmad.heydari5280

ahmad.heydari5280

 ۱ نفر را دنبال می کند

قالب وردپرس و ویژگی های آن

امروزه بسیاری از کسب وکارها برای فعالیت در فضای مجازی به دنبال طراحی سایت برای خود هستند و با توجه به مزایای فراوان طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس از جمله هزینه کمتر طراحی سایت به این روش ترجیح میدهند از این ابزار برای ایجاد سایت خود استفاده کنند. یکی از ویژگی های جذاب این ابزارتم یا قالب وردپرس است.

قالب وردپرس چیست؟

یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک سایت شکل ظاهری آن است و اگر ظاهر سایت برای کاربر جذاب نباشد حتی اگر از نظر محتوای و سایر جنبه های عملکردی مناسب باشند احتمالا موفقیت چندانی در جذب مخاطب نخواهد داشت. در سایتهای وردپرسی ، قالب یا تم همان ظاهر سایت است و یکی از مزایای وردپرس هم همین وجود قالبهای متنوع برای انواع مختلف سایتهای فروشگاهی ، شرکتی یا هر نوع سایت دیگری است.

ویژگی های یک قالب وردپرس خوب چیست؟

شاید سوالی که برای بسیاری از کاربران پیش آمده باشد این است که یک قالب مناسب چه ویژگی ها و خصوصیتهایی باید داشته باشد که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. به طور کلی یک قالب مناسب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

واکنشگرا و ریسپانسیو بودن قالب وردپرس

امروزه با توجه به افزایش استفاده مردم از گوشی های هوشمند و تبلت بسیاری از کاربران از این نوع ابزارهای برای ورود به سایتها استفاده میکنند و منظور از ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن سایتها هم این است که محتوای سایت به شکل مناسبی در دستگاههای مختلف مثل گوشی موبایل ، تبلت و یا لبتاب نمایش داده شود.

گوگل هم با توجه به همین موضوع اهمیت ویژه ای به ریسپانسیو بودن سایتها قائل است و یکی از معیارهای این موتور جستجو برای رتبه دادن به سایتها همین ویژگی ریسپانسیو بودن آنهاست. بنابراین یکی از اصلی ترین معیارهایی که در هنگام خرید قالب وردپرس باید مورد توجه قرار گیرد همین ویژگی است.

سبک و کم حجم بودن قالب

یکی از ویژگی هایی که باید در هنگام خرید قالب وردپرس در نظر داشت سبک و کم حجم بودن قالب است زیرا اگر قالب سنگین باشد سرعت بارگذاری سایت به شدت کاهش مییابد و این موضوع تاثیر منفی روی تجربه کاربری و سئو سایت خواهد داشت.

به علاوه نصب قالب سنگین نیاز به هاست با حجم بالاتری دارد و احتمالا در هنگام نصب آن قالب ، کاربر با مشکلات و خطاهای بیشتری مواجه میشود.

راست­چین بودن قالب

یکی از ویژگی های که باید برای خرید قالب وردپرس برای سایتهای فارسی وجود داشته باشد راست­­چین بودن قالب است زیرا بسیاری از قالبها انگلیسی و چپ­­چین هستند که استفاده از این قالبها برای سایتهای فارسی باعث نمایش نامناسب محتوا به کاربران میشود.

سازگاری قالب با سایر افزونه های وردپرس

در هنگام راه اندازی یک سایت با وردپرس کاربر باید برای افزودن ویژگی های موردنظر خود از افزونه وردپرس یا ا یا پلاگینهایی مثل یوست سئو ، فرم تماس 7 استفاده کند به عنوان مثال اگر شخصی قصد راه اندازی سایت فروشگاهی را داشته باشد باید از افزونه ووکامرس استفاده کند.

پس یکی دیگر از معیارهایی که در هنگام خرید قالب وردپرس باید مورد توجه قرار بگیرد سازگاری قالب انتخابی با پلاگینهای مورد نیاز آن سایت است به عنوان مثال اگر میخواهید یک سایت فروشگاهی با پلاگین ووکامرس ایجاد کنید میتوانید از قالب فلت­سام یا قالب انفولد که سازگار با این افزونه هستند استفاده کنید.

قابلیت شخصی سازی مناسب قالب وردپرس

یکی از ویژگی هایی که در هنگام خرید قالب وردپرس باید مورد توجه قرار بگیرد قابلیت کاستومایز کردن و شخصی سازی قالب است تا کاربر بتواند با توجه به حوزه فعالیت کسب وکارش ، مخاطبین و سلیقه شخصی خودش ظاهر سایت را تغییر دهد.

جذاب و کاربرپسند بودن قالب وردپرس

یکی از ویژگی های دیگری که در هنگام خرید قالب وردپرس باید در نظر داشت جذاب بودن آن برای مخاطبین هدف سایت است. اگر قالب سایت ظاهر چندان مناسبی نداشته باشد قطعا بسیاری از کاربران در همان ابتدای ورود به سایت ، با دیدن ظاهر آن خیلی سریع سایت را ترک میکنند و این موضوع باعث افزایش نرخ پرش یا Bounce Rate خواهد شد که همین امر تاثیر منفی بر سئو سایت دارد.

امنیت مناسب قالب وردپرس

با توجه به روند روبه رشد هک اطلاعات و انواع مختلف جرایم اینترنتی یکی از ویژگیهایی که در هنگام خرید قالب وردپرس باید مورد توجه باشد امنیت مناسب آن قالب است.

به عنوان مثال اگر قالب سایت امنیت مناسبی نداشته باشد ممکن است یک کسب­وکار برای موفقیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ مدت زیادی روی سایت خود هزینه کند و بعد از اینکه سایت به بازدهی مناسب رسید گروهی از هکرها آن را از دسترس خارج کنند.

پشتیبانی مناسب از قالب وردپرس

کاربران و طراحانی که با استفاده از قالبهای آماده اقدام به طراحی سایت با وردپرس میکنند احتمالا توانایی زیادی برای رفع باگهای موجود یا هر مشکل دیگری در قالب آن ندارند بنابراین یکی از مسائلی که باید در هنگام خرید قالب وردپرس به آن توجه کرد پشتیبانی مناسب تیم طراحی و یا سایت فروش آن قالب است تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوان از آنها کمک گرفت.

 

ahmad.heydari5280
ahmad.heydari5280

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋