advito advito

advito advito

7 خاصیت معجزه اسای زردچوبه که نمی دانستید

با زردچوبه آشنایی ندارید؟ اگرچه ممکن است شیشه ای از ادویه را در کمد خود نداشته باشید، به احتمال زیاد قبلاً با آن آشنا شده اید. این چیزی است که به خردل و کاری رنگ پر جنب و جوش آنها را می دهد.

در حالی که زردچوبه یک افزودنی عالی برای غذاهایی است که به آن رنگ طلایی نیاز دارند، همچنین دارای خواص ضد التهابی است که برای سلامتی شما مفید است.

متخصص تغذیه ثبت شده، نیکول هاپسگر، مزایای فراوان زردچوبه را مورد بحث قرار می دهد و توصیه هایی را در مورد نحوه گنجاندن زردچوبه در زندگی روزمره به اشتراک می گذارد.

 

زردچوبه چیست؟

زردچوبه ادویه ای است که از ریشه گیاه کورکوما لونگا که گیاهی چند ساله از خانواده زنجبیل است به دست می آید. ماده اصلی فعال آن کورکومین است. می گوید: «کورکومین به زردچوبه رنگ زرد می دهد. اما مراقب باشید: به راحتی لکه می‌شود. سعی کنید آن را روی لباستان نبرید!»

گنجینه زردچوبه در فواید کورکومین نهفته است. کورکومین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. محققان در حال بررسی هستند که آیا ممکن است به بیماری هایی که التهاب در آنها نقش دارد کمک کند - از آرتریت گرفته تا کولیت اولسراتیو.

 

خواص زردچوبه برای سلامتی

این ادویه که به راحتی به اسموتی ها و کاری اضافه می شود، در مورد فواید سلامتی زیر نویدبخش است.  

می توانید کنار ان از دارچین و فلفل سیاه که کاهنده التهاب هستند استفاده کنید

 

التهاب را کاهش می دهد

برای شرایط مزمن که التهاب شروع به تأثیر بر بافت های بدن شما می کند، مصرف زردچوبه ممکن است مفید باشد.

در یک مطالعه روی بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو، کسانی که 2 گرم کورکومین در روز همراه با داروهای تجویزی مصرف می‌کردند، نسبت به افرادی که این دارو را به تنهایی مصرف می‌کردند، بیشتر در حال بهبودی بودند.

توضیح می‌دهد: «این لزوماً در طول یک شعله‌ور شدن فعال کمک نمی‌کند، اما ممکن است به طولانی‌تر شدن بهبودی کمک کند».

 

حافظه را بهبود می بخشد

کارآزمایی بالینی دیگری نشان داد که مصرف 90 میلی گرم کورکومین دو بار در روز به مدت 18 ماه به بهبود عملکرد حافظه در بزرگسالان بدون زوال عقل کمک کرد.

می‌گوید: «محققان فکر می‌کردند که کاهش التهاب مغز و خواص آنتی‌اکسیدانی کورکومین منجر به کاهش کمتر در شناخت عصبی، که توانایی تفکر و استدلال است، می‌شود.» کورکومین همچنین ممکن است در جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر نقش داشته باشد - با این حال، این منطقه ای است که ما به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

 

درد را کاهش می دهد

زردچوبه همچنین در طب سنتی چین و آیورودا برای درمان آرتروز ریشه عمیقی دارد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف عصاره زردچوبه می تواند به طور بالقوه درد ناشی از استئوآرتریت را کاهش دهد، اگرچه مطالعات بیشتری هنوز مورد نیاز است.

خاطرنشان می کند: "اما من به تنهایی به مکمل کورکومین تکیه نمی کنم." مدیریت پزشکی باید در اولویت باشد.

 

با رادیکال های آزاد مبارزه می کند

زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی است و یک مطالعه نشان می دهد که ممکن است با خنثی کردن رادیکال های آزاد از بدن شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند.

مطالعه دیگری نشان می دهد که اثرات آنتی اکسیدانی زردچوبه ممکن است باعث تحریک فعالیت سایر آنتی اکسیدان ها نیز شود.

 

خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد

زردچوبه با توانایی خود در کاهش التهاب و اکسیداسیون، می تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

مطالعات نشان می دهد که زردچوبه ممکن است به معکوس کردن روند بیماری قلبی کمک کند . در افراد سالم میانسال و مسن که به مدت 12 هفته مکمل کورکومین مصرف کردند، تولید اندوتلیال شریان مقاومتی - که نقش مهمی در فشار خون بالا دارد - افزایش یافت.

مطالعه دیگری روی 121 نفر که جراحی بای پس عروق کرونر انجام داده بودند، انجام شد. چند روز قبل و بعد از جراحی، گروهی که روزانه 4 گرم کورکومین مصرف می‌کردند، 65 درصد کاهش خطر حمله قلبی را در بیمارستان مشاهده کردند.

زردچوبه همچنین ممکن است هنگام استفاده همراه با دارو برای مدیریت سطح کلسترول مفید باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که کورکومین بی‌خطر است و ممکن است با کاهش سطوح معینی از کلسترول از افرادی که در معرض خطر بیماری قلبی هستند محافظت کند، اگرچه مطالعات بیشتری برای بررسی میزان و نوع موثر آن مورد نیاز است.

 

به مبارزه با افسردگی کمک می کند

اگر افسردگی دارید، پروتئین معروف به فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز (BDNF) کاهش می یابد و هیپوکامپ شما که به یادگیری و حافظه کمک می کند، شروع به کوچک شدن می کند. یک مطالعه نشان می دهد که کورکومین می تواند سطح BDNF را افزایش دهد و ممکن است تغییرات را معکوس کند.

مطالعه دیگری نشان می دهد که کورکومین به اندازه فلوکستین (پروزاک) در کاهش علائم افسردگی موثر است. کورکومین همچنین ممکن است سطح سروتونین و دوپامین را افزایش دهد - این مواد شیمیایی در مغز شما هستند که خلق و خو و سایر عملکردهای بدن را تنظیم می کنند.

 

به پیشگیری از سرطان کمک می کند

طبق چند مطالعه ، کورکومین ممکن است بر رشد و توسعه سرطان تأثیر بگذارد .

یک مطالعه ، که بر روی سرطان کولورکتال متمرکز بود، شاهد کاهش 40 درصدی تعداد ضایعات در روده بزرگ در مردان بود.

 

شود." اگر رژیم غذایی شما ضعیف است، مصرف مکمل کورکومین هیچ چیز معجزه آسایی ندارد.

 

می توانید از ذسته بندی ادویه جات پایه ادویتو این ادویه جادویی رو تهیه کنید

 

advito advito
advito advito

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋