همانطور که پیشتر در مقالات مختلف طراحی سایت گفته بودیم، به طور کلی وب سایتها فاصله جغرافیایی را از بین میبرند و ارتباطات افراد را با هم گستردهتر میکنند. پیش از ظهور و رشد سایتها اما، بسیاری از شرکتها محدود به محیط جغرافیایی خود بودند و یا به سختی با دیگر شرکتها و مشتریان خود ارتباط برقرار میکردند. اما پس از آن که وب سایتها در همه جا حاضر شدند، بسیاری از شرکتها نیز علاقه شدیدی به ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار خود پیدا کردند و با استفاده از آن توانستد هم فاصلهها را از بین ببرند و هم ارتباطات خود را در زمینههای مختلف چندین برابر کنند.
در حقیقت طراحی سایت شرکتی علاوه بر مزایای یاد شده مثل کم شدن فاصله و گسترش ارتباطات، هزینههای تبلیغات را نیز به شدت کاهش دادند. چرا که در گذشتهی نه چندان دور، شرکتها برای معرفی خود و خدماتی که ارائه میدهند مجبور به صزف هزینههای سرسام آور تبلیغات بودند و شاید بازدهی که امروزه با سایت به دست آوردند را نیز نداشتند. اما وب سایت شرکتی یک تبلیغ مادامالعمر برای شرکت شما خواهد بود. همیشه در دسترس شماست و میتوانید با دادن آدرس سایت خود به دیگران تمام فعالیتهای شرکت را به آنها معرفی کنید.
به بیان دیگر وظیفهی اصلی وب سایتهای شرکتی، معرفی خدمات و در برخی موارد محصولات یک شرکت، سازمان یا موسسه است. همچنین وسیلهای برای ارتباط با مشتریان از سرتاسر کره خاکی که دیگر نیازی به ملاقات حضوری نخواهند داشت و با استفاده از وب سایت ارتباطی دو سویه و محکم بین شما و مشتری شکل میگیرد.
مزیت دیگری که یک وب سایت به یک شرکت میدهد، اعتبار است. در واقع امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و خصوصا اینترنت، داشتن وب سایت یک شناسانامه و تضمین برای شرکت است چرا که مشتریان و هم صنفان راحتتر و سریعتر به شرکتی که یک وب سایت دارد اعتماد میکنند.
ویژگیهای وب سایت شرکتی
اما یک وب سایت شرکتی باید دارای چه ویژگیهایی باشد تا بهترین عملکرد و بازدهی را برای شرکت یا سازمان به ارمغان آورد؟ در ذیل به برخی از این ویژگیها اشاره خواهیم کرد.
دارای یک قالب ساده و نه چندان پیچیده
یک معرفی کلی و اطلاعات تماس در صفحه اصلی سایت
بخشی برای توضیح خدمات شرکت
معرفی محصولات شرکت
صفحهای مجزا از نمونه کارها
صفحهی درباره ما برای معرفی تکمیلی شرکت و فعالیتهای آن
صفحه تماس با ما برای ارتباط با مشتریان و دیگر شرکتها
لینک به شبکههای اجتماعی
دارای فونت رسمی و سازمانی
همانطور که از اسم و نوع این وب سایتها مشخص است، عمده موارد استفاده آنها در شرکتها و سازمانهای کوچک و بزرگ دولتی یا خصوصی است. تفاوتی نمیکند که شرکت شما یک شرکت کوچک و تازه کار باشد یا یک شرکت بزرگ با چندین شعبه و سابقه طولانی. همچنین مهم نیست که شرکت شما وابستگی به دولت دارد یا به صورت مستقل یا نیمه مستقل فعالیت میکند! به هرحال شما به یک وب سایت شرکتی نیاز خواهید داشت!
1- شناسایی رفتار کاربر هدف
اولین مرحله از فرآیند ایجاد هر وب سایتی این است که تعیین کنید وب سایت شما برای چه کسی است.
به مخاطبان هدف خود به عنوان یک اصل پایه برای وب سایت خود فکر کنید. با انجام تحقیقات جامع در مورد مخاطبان هدف خود، حدس و گمان را از معادله خارج کنید.
برای درک بهتر این موضوع کافی است جواب سوالا زیر را پیدا کنید:
مخاطب هدف شما چه کسانی هستند؟
نیاز های آن ها نسبت به وبسایت شما چیست؟
برترین ویژگی شما نسبت به رقبا چیست؟
چگونه وب سایت و کسب و کار شما می تواند به آنها کمک کند تا این نیازها را برآورده کنند؟
2- آنالیز رقبا
علاوه بر خدمات رسانی به مشتریان، طراحی سایت شرکتی شما باید دارای یک ویژگی متفاوت باشد تا شما را از رقبا متمایز کند.
وب سایت های جذاب و کاربرپسند، برند خود را از رقبای خود متمایز می کند. برای دستیابی به این هدف، آنالیز رقبا یک قدم اساسی در فرآیند طراحی سایت است.
آیا خرید سایت شرکتی میتواند موجب تحول کسب و کار شما شود؟
امروزه جستجو در اینترنت، اولین اقدامی است که بسیاری از مشتریان برای یافتن خدمات و محصولات مورد نظر خود انجام میدهند. نکتهی مثبت یافتن مشتریان از طریق وب سایت، این است که این افراد خودشان و بر حسب نیاز به جستجوی خدمات و محصولات شما میپردازند و در نتیجه احتمال بیشتری وجود دارد که این مشتریان بالقوه به خریدار تبدیل شوند. بنابراین خرید سایت شرکتی به طور مستقیم بر برندسازی، افزایش تعداد مشتریان و در نهایت افزایش فروش، تأثیر میگذارد. میتوان گفت داشتن سایت برای کسب و کارها و شرکتها به یک ضرورت تبدیل شده است، به طوری که اگر کسب و کاری، سایت نداشته باشد، از رقیبهای خود عقب مانده و مشتریان خود را به سمت رقبای خود هدایت میکند. مجموعهی این دلایل موجب شده است که هر روزه تعداد افراد، کسب و کارها و شرکتهایی که اقدام به راهاندازی سایت میکنند، افزایش پیدا کند. از طرفی دیگر با معرفی کسب و کار از طریق وب سایت، افراد میتوانند به راحتی و در هر ساعت از شبانهروز، با کسب و کار مورد نظر آشنا شوند، بنابراین خرید سایت شرکتی میتواند بر اطلاعرسانی بیشتر، اعتماد سازی و البته وفادارسازی مشتریان تأثیرگذار باشد.
دپارتمان دیجیتال مارکتینگ معرفان ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت، سئو سایت و تولید انواع محتوا برای سایت ها است. اگر می خواهید بستر بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار خود داشته باشید بهتر است تولید محتوای سئو شده و سئو سایت را به یک مجموعه بسپارید تا با یک استراتژی خاص جلو بروید. برای این امر کافیست با شماره 02188704000 تماس بگیرید.
پاسخ ها