accepevow

accepevow

فون عکاسی چیست و چه کاربردی دارد؟

Refaee عکاسی پرتره یکی از پرطرفدارترین سبک ها در بین عکاسان است.یکی از عناصر ضروری برای گرفتن پرتره های با کیفیت بالا، استفاده از پرده های سنتی است که پشت سر سوژه نقاشی می شود. فون پرده ای پارچه ای است که با اسپری یا قلم زنی یا با طرحی روی آن کشیده شده است که برای پس زمینه عکس ها استفاده می شود.
معمولاً رنگ یا طرح فونت طوری انتخاب می شود که خیلی زشت نباشد و بعد از گرفتن عکس چشم بیننده به سمت افراد داخل عکس معطوف شود.
این صفحه نمایش ها در طرح ها و اندازه های مختلف موجود هستند. برخی دیگر برای تیراندازی به سر و بالاتنه مناسب هستند و کوچکتر و در نتیجه ارزانتر از بقیه هستند.
امروزه با تکنولوژی پیشرفته و استفاده از ویدئو پروجکشن های خاص، پرده های پس زمینه الکترونیکی نیز وارد بازار شده اند که به کمک آن تعداد گوشی ها در بین عکاسان به طور بی سابقه ای در حال افزایش است. اما قیمت این دستگاه ها نسبتاً بالاست و عکاس آماتور به تعداد زیادی از آنها نیازی ندارد و برای آتلیه های بزرگ با توان مالی بسیار مناسب است.
نرم افزار ویرایش به طور خودکار تمام بلوک های رنگی را با جلوه های "Chromakey" حذف می کند. با پس‌زمینه‌های عکاسی یا صفحه‌نمایش سبز، می‌توان سوژه را با مسدود کردن رنگ قوی برای عکاسی یا ضبط قرار داد.
سپس، در پس پردازش، ویرایشگر از یک کلید رنگی برای حذف رنگ سبز از صحنه استفاده می کند و در نتیجه یک پس زمینه نامرئی ایجاد می شود. سپس آنها می توانند به صورت اختیاری هر پس زمینه ای را در پشت محتوا اضافه کنند.
اگر کلید Chroma با هر رنگی کار می کند، چرا سبز؟ در واقع، به این دلیل است که وقتی صحبت از زیست شناسی انسان می شود، سبز یک رنگ طبیعی نیست. در رنگدانه های پوست و موی ما کمی سبز وجود دارد، اما به خصوص که این رنگ اغلب در لباس ها نیست. به این ترتیب، هنگامی که Chromakey اعمال می شود، هیچ رنگی را از سوژه حذف نمی کند.

ویژگی های فون عکاسی چیست؟
در اینجا 5 نکته برای خرید پرده سبز وجود دارد:
رنگ: صفحه نمایش باید یک سایه سبز بدون روشن یا تیره باشد. این کمک می کند تا کروماکی کارآمدتر و تمیزتر شود.
شش: برخی از پرده های سبز از مواد متفاوتی نسبت به سایرین ساخته شده اند. مناسب ترین مواد آنهایی هستند که ضد چروک بوده و نور را بدون پراکندگی رنگ منعکس می کنند. بیشتر پرده های سبز از موسلین ساخته شده اند. گران است، اما بسیار چروک می شود و رنگ زیادی می گیرد. پنل های نایلونی و شفاف بهترین جایگزین هستند.
اندازه: به طور کلی اندازه دوربین گوشی مهم است. باید آنقدر بزرگ باشد که سوژه شما و هر چیز دیگری را که در حال عکاسی هستید کاملاً بپوشاند.
آسان برای استفاده: برای شروع، سهولت استفاده امکان پذیر است. شما نمی‌خواهید هفته‌ها را صرف یادگیری نحوه راه‌اندازی سخت‌افزار پیچیده و فنی کنید، و احتمالاً ترجیح می‌دهید آن را باز کنید و شروع به کار کنید. ما این را در هنگام تهیه لیستی از بهترین وسایل سبز برای مبتدیان در زیر در نظر داشتیم.
آتش و تجهیزات: ست های پرده سبز بیشتر از پرده ها ارائه می شود. بسیاری به شما کمک می کنند تا صحنه را با تجهیزات نورپردازی روشن کنید. به طور کلی، نور برای عکاسی و فیلمبرداری مهم است، به خصوص هنگام استفاده از تلفن عکاسی، زیرا برای عملکرد خوب باید سایه ها را به حداقل برسانید و وضوح را به حداکثر برسانید.
به دقت در نظر بگیرید که چه نوع نورپردازی می خواهید و در مورد آن فکر کنید. همچنین در نظر بگیرید که آیا به لوازم جانبی مانند قلاب های نصب برای کمک به تنظیم آن نیاز دارید یا خیر


جمع بندی
تلفنی که هنگام عکاسی انتخاب می‌کنید تأثیر بسزایی بر کیفیت و وضوح تصویر خواهد داشت. علاوه بر این، با انتخاب دقیق پس زمینه برای عکس، می توانید روحیه و شخصیت فرد مورد عکس را کاملا منعکس کنید.

accepevow
accepevow

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋