accepevow

accepevow

بهترین تکنیک ها برای عکاسی با موبایل

رفایی گوشی های هوشمند امروزی از قابلیت های پیشرفته عکاسی بهره می برند. دوربین های گوشی های هوشمند با سنسورها و لنزهای کوچک و جمع و جور، عکس های باکیفیتی تولید می کنند که از نظر کیفیت می توانند با دوربین های حرفه ای رقابت کنند.
برای عکاسی عالی از گوشی هوشمند، در وهله اول باید همان شرایط عکاسی را داشته باشید، یعنی دید عالی برای ثبت ایده ها، نور و درک عمیق از عکاسی. اما ترفندهایی وجود دارد که می تواند عکس های شما را از ساده و گاهی ناهنجار به عالی و جالب تبدیل کند. با ترفندها و تکنیک های ساده برای عکاسی با موبایل همراه ما باشید.

5 تکنیک کاربردی برای عکاسی با موبایل
داشتن یک گوشی هوشمند با دوربین باکیفیت و استفاده از نرم افزار مناسب ترکیبی عالی برای گرفتن عکس های عالی است. اما اگر در مورد عکس گرفتن با دوربین گوشی خود جدی هستید و می خواهید سطح عکاسی خود را بالا ببرید، استفاده از لوازم جانبی عکس می تواند توانایی شما در عکاسی با گوشی های هوشمند را به سطحی قابل مقایسه با دوربین های حرفه ای برساند.
1. از لوازم جانبی استفاده کنید
برخی از لوازم جانبی ضروری برای دوربین های هوشمند عبارتند از: مونوپاد و گوریپاد برای تثبیت گوشی و لنزهای خارجی برای افزایش دامنه دوربین های هوشمند. برخی از این دوربین‌ها به کاربران اجازه می‌دهند عکس‌های ماکرو و با زاویه دید عریض بگیرند. علاوه بر این، دستگاه‌های نورپردازی برای مناطق با نور کم و شب، شارژرهای بی‌سیم از راه دور می‌توانند ابزار مفیدی برای علاقه‌مندان به سلفی باشند.
2. هرگز از فلاش گوشی خود استفاده نکنید
یکی از نکاتی که هنگام عکس گرفتن با گوشی هوشمند خود باید به آن توجه کنید این است که همیشه فلاش خود را خاموش کنید. روشنایی بالای گوشی اغلب باعث می شود عکس شما پس زمینه ای تار داشته باشد، رنگ عکس مصنوعی شود و چشمان فردی که عکس می گیرد قرمز شود. مطمئناً نمی توان از این چیزها لذت برد.
3. همیشه لنز دوربین را تمیز کنید
اگر عادت دارید گوشی هوشمند خود را در جیب خود نگه دارید، مهم نیست. اگر اینطور نیست و بیشتر از گوشی خود برای عکاسی استفاده می کنید، سعی کنید به طور مرتب لنز گوشی را تمیز کنید. در غیر این صورت، تصاویر گرفته شده ممکن است تار شوند.
4. از نور طبیعی استفاده کنید
گوشی های هوشمند در نور کم عکس های خوبی نمی گیرند، پس بهتر است از نور طبیعی استفاده کنید. اگر از خودتان عکس می گیرید، مطمئن شوید که نور کافی برای رسیدن به صورت شما وجود دارد. اگر نوردهی خیلی زیاد است یا صورت شما در سایه است، از نمای بهتری استفاده کنید یا موقعیت خود را تغییر دهید.
ساعات طلایی (غروب و طلوع خورشید) بهترین زمان برای روشنایی و نور طبیعی است. در این دو زمان، خورشید در آسمان پایین است و بنابراین نور در این زمان‌ها از شدت بعدازظهر روشن‌تر است و خورشید برای عبور از جو زمین باید مسافت زیادی را طی کند. رنگ های بلندتر مانند زرد، نارنجی و قرمز برجسته تر هستند. علاوه بر این، صحنه های طلوع و غروب خورشید با گرد و غبار و مه همراه است که عکس های شما را جذاب تر و مرموزتر می کند.

جمع بندی 
گرفتن عکس های خوب از گوشی هوشمند فقط مربوط به نرم افزار دوربین گوشی نیست. برعکس، در بیشتر موارد برای رسیدن به نتیجه دلخواه، باید عکس های خود را با استفاده از برنامه های ویرایش عکس به نوعی اصلاح کنید. توجه داشته باشید که شما فقط عکس ها را فیلتر نمی کنید یا مواردی مانند روشنایی و کنتراست را تنظیم نمی کنید.

accepevow
accepevow

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋