ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو

ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو

ابوالفضل ملاکی هستم مشاور سئو در استودیو دیجیتال مارکتینگ میانبر mianborco.ir

طراحی فاکتور با شرکت فکر مثبت

اول از همه باید بدانیم فکتور چیست . فاکتور نوعی سند تجاری محسوب می شود که فروشنده برای خریدار در ازای دریافت وجه صادر می کند . در هر فاکتور اصولا مشخصات خریدار ، تاریخ خرید ، نوع کالا ، وضعیت و... لحاظ می شود .

انواع فاکتورها :

فاکتورهای رسمی اداری: نوعی فاکتور است که فرمت آن از نامش هم که پیداست ارای است و تمام شرکت ها و مراکز خرید و فروش برای خریداران تهیه کنند . در قطع a4  چاپ می شود و مشخصات خریدار، فروشنده از جمله نام کامل شرکت ، آدرس ، تلفن ، کد ملی شرکت ، کد اقتصادی ، شماره ثبت ، کد پستی و... .

فاکتور فروش : نوعی از فاکتور است که به طور کاملا اختصاصی با توجه به سلیقه و نیاز شما چاپ می شود . از نظر سایز محدودیتی ندارند و در هرسایز و هر شکلی می توان چاپ کرد .

قبض : اصولا جهت دریافت وجه و یا ورورد و خروج کلا و ... به کار می رود . اصولا سایز آن 10 در 21 است به صورت دسته چکی می باشد . دارای 2 قسمت است که یک قسمت را تحویل می دهند و قسمت زیزین آن بایگانی می شود .

نقش و مفهوم رنگ در فاکتور به این معنا سات که اگر گفته می شود تک رنگ یعنی در طرح خود از یک رنگ مشکی و یا سورمه ای و یا ... استفاده می شود که ربطی به رنگ کاغذ و نوع چاپ آن ندارد منظور ازدورنگ یعنی در طرحتان از دو رنگ مثلا زرد و بنفش استفاده می شود ومفهوم چهار رنگ یا همان تمام رنگ هم به همین ترتیب بوده .

منظور از فاکتور 2 برگی ، 3 برگی و 4 برگی تعداد برگ با یک شماره ثابت می باشد . به هنوان مثال فاکتور 3 برگی  شامل 3برگه فاکتور با یک شماره ثبت می باشد  انتخاب برگه بستگی به کار و نوع فعالیت و نیاز مشتری دارد . به عنوان مثال فاکتور 2 برگی مناسب برای خرید است برگه اول برای بای مشتری و برگه دوم برای بایگانی .

 نکته ای در رابطه با رنگ صفحات فاکتور این اسیت که برگه اول حتما سفید باشد برگه های دیگر می توانند زرد آبی صورتی و سبز باشند .

جنس کاعذ تحریر 80 و اوان 60 است . برگه اول اصولا تحریر 80 و برگه های بعدی 60 هستند بین تمام کاغذ ها باید کاربن داشته باشد و امکان پرینت در 60 گرم نیست به علت این که در پرینتر جمع می شود . شماره فاکتورها در بالای رفاکتور سمت چپ زده می شود فراژها یا همان نقطه چین هایی که باعث راحت جدا شدن فاکتور ها می شوند در فاکتور های عمودی در بالای برگه و در فاکتور های افقی در سمت چپ است.

تقریبانکانی که مهم است در طراحی یک فاکتورو توضیحات لازمه داده شد تا فاکتوری دقیق تری داشته باشید. .

https://higraphics.ir/

https://fekremosbat.com/

ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو
ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو ابوالفضل ملاکی هستم مشاور سئو در استودیو دیجیتال مارکتینگ میانبر mianborco.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋