کاتالوگ یکی از ابزارهای تبلیغاتی است که برای معرفی محصول و خدمات کسب و کار شما درکنار روش های دیگر بازار یابی استفاده می شود .
در واقع کاتلوگ را اگر بخواهیم به صورت حرفه ای تعریف کنیم شامل دفترچه ای از اطلاعات کامل محصولات و نحوه استفاده آن است و هم چنین خدماتی که ارائه می دهید را بازگو می کند .
در قرن بیستم اولین کاتالوگ دست نویس برای فروش تعدادی کتاب در نمایشگاه طراحی شد .
همان طور که گفته شد کاتالوگ یکی از ابزارهای آفلاین و ملموس برای بازاریابی است که به معرفی کسب و کار شما و محصولات و خدمات شما می پردازد.
از معرفی مزایای مهم کاتالوگ ، معرفی برند و محصول و خمات شما است و در نتیجه افزایش فروش خواهد بود که البته بای افزایش تمامی این موارد بهتر است در نحوه ی طراحی و ایده پردازی و انواع و نوع چاپ آن دقت شود . مسلما یک طرح خوب چه در کاتالوگ و چه در روش های دیگر باعث جذب مشتری و بازخورد بهتری دارد .
عواملی که در طراحی یک کاتالوگ خوب کمک می کند .
اندازه و نوع فونت ، رنگ ، عکس مناسب می تواند در داشتن یک کاتالوگ خوب موثر باشد .
در هنگام انتخاب فونت برای کاتالوگ بهتر است از دو یا سه اندازه فونت متفاوت استفاده شود چرا که باعث ایجاد هارمونی مناسب و افزایش میزان تاثیر گذاری کاتالوگ و نوشته روی مخاطبان می شود .
در انتخاب رنگ مناسب باید این موضوع رادر نظر بگیرید که رنگ های پلی ارتباطی بین مشتریان و محصول و کسب و کارشما هستند و هم چنین برند شما .
رنگ ها در انتقال پیام شما خیلی موثر هستند پس در انتخاب رنگ در ارتباط با برندتان دقت بالایی داشه باشید و این هماهنگی بین این گزینه های را فراموش نکنید .
در رابطه با عکس ها هم باید ب این نکته توجه کرد که عکس را باید طور انتخاب که کاربرد محصول و هم چنین اطلاعاتی که از روی ظاهر محصول می شود به مخاطبان یا همان مشتری داده شود و به طور کلی عکس ها با شفافیت و کیفیت تمام به معرفی محصول بپردازد .
کاتالوگ ها انواع مختلفی دارند که شما با توجه به هدف و نوع پیام خود به آن ها می پردازید . از مهم ترین این نوع ها کاتالوگ علمی ( معرفی محصولت علمی ) و کاتالوگ هنری ( معرفی آثار هنری ) و هم چنین کاتالوگی که برای فروش محصول هستند اشاره کرد .
پاسخ ها