شما بارها دیده اید که روی اجسام برچسب می زنند این برچسب ها همان لیبل ها هستند .
پیشینه لیبل ها به سال 1930 برمیگردد که در ابتدا برای سرعت بخشیدن در خرید و فروش استفاده می کردند هنوز هم شاهد پیشرفت در صنعت چاپ و استفاده از لیبل ها هستیم .
لیبل ها شامل مشخصات یک کالا یا شی هستند که به روی اجسام چسبانده می شوند در حالی که تگ به وسیله ی نخ یا نایلون یا هروسیله دیگر به اجسام متصل می شوند که این مورد در رابطه با تمام اجسام امکان پذیر نمی باشد .
از انواع لیبل ها می توان به لیبل کاغذی ، لیبل شفاف و بی رنگ ، لیبل حرارتی ، لیبل متال ، لیبل پشت متال ، لیبل وید ، لیبل سکوریتی ، لیبل پی وی سی ، لیبل تایوک و... اشاره کرد .
لیبل هایی که حرفه ای طراحی می شوند باعث جذب اولیه مشتری شده ، حس اعتماد را به مصرف کننده به وجود می آورد ، محصول را کامل معرفی می کند و... هم چنین از یک لیبل حرفه ای انتظار می رود که با بسته بندی هماهنگی داشته باشد ، جنسی با کیفیت و مقاوم در برابر گرما و سرما و ضربات فیزیکی باشد ، با هویت بصری برند مطابقت داشته باشد و ... .
همان طور که قبلا گفته شد هر کالا و شی می تواند لیبل خاص خد را داشته باشد مثل پوشاک ، مواد غذایی ، مواد شوینده و... .
استفاده از رنگ بندی مناسب، ترکیب بندی مناسب ، شکل کلی لیبل همگی باعث می شوند تا مصرف کننده مجذوب شود و در ذهن آن برند و محصول شما بماند و برای استفاده مجدد از محصول شما در صورت رضایت و تمایل نیازی به فکر کردن به برند شما و فشار به ذهن خود نباشد ؛ با طراحی لیبل خود کاری کنید تا مصرف کندگان برای بارهاو بارها به راحتی برند شما را به یاد بیاورند و در نتیجه باعث افزایش فروش و پیشرفت کاری شما می شود .
یکی از عوامل مهم و موثر بر قیمت لیبل ها اختصاصی بودن یا نبودن آن است . اگر از الگوهای تکراری و آماده به عنوان لیبل استفاده کنند شما را تبدیل به برند دسته چندم خواهد کرد ولی داشتن لیبل اختصاصی شما را از رقبا متمایزخواهد کرد ؛ بنابراین با صرف وقت و انرژی برای طراحی لیبل اختصاصس ر واقع در پیشرفت و موفقیت برند می شود در نتیجه در این روش هزینه بالاتر است ولی گامی بلند به موفقیت خواهد بود .
پاسخ ها