در دنیای اموز که هر لحظه در حال تغییر و پیشرفت می باشد هر لحظه شاهد تولد کسب و کار های جدید هستیم .
هرکدام از این کسب و کارهای برندینگ جدید را برای خود می سازند . امروزه اهمیت برند سازی و برندینگ بر کسی پوشییده نیست و اگر یا علم روز و برندسازی همگام نباشند از صحنه رقابت حذف خواهند شد . یکی از تاثیرگذازترین عوامل در برند سازی کسب و کارها ، هویت بصری برند یا هویت سازمانی است .
هویت بصری در واقع مجموعه ای از ویژگی های خاص بوده که باعث می شوند در ذهن دیگران ماندگار شویم . این ویژگی ها از نام برند شروع شده و جنبه ی دیداری دیگر راهم شامل می شود .
چیزی که باعث تداوم و موفقیت شرکت و محصولات و برند ها می شود داشتن مجموعه ای از اصول و ویژگی ها است که تحت عنوان هویت بصری معرفی می شود .
هویت بصری برند مجموعه ای از ویژگی ها است که ظاهر و هویت یک نام تجاری را مشخص می کند که شامل : نام ، لوگو ، رنگ ، فرم ها ، تایپوگرافی ، عکس ها و موارد این چنینی می شود .
هویت بصری، محصولات و یا خدمات یک شرکت را بین رقبا منحصر به فرد و قابل توجه می کند و این اولین تعامل کسب و کار با مصرف کننده است .
سوال مطرحی که این روزا بسیار پرسیده می شود ، تفاوت بین هویت بصری و نام تجاری یا برندسازی است .
هویت بصری مجموعه ای از دستور العمل ها است که با استفاده از عناصر دیداری مانند لوگو ، رنگ ها ، عناصر ، فرم ها ، فونت ها و ... یک ساختار هماهنگ را ایجاد می کند .
اما برندسازی یک استراتژی برای فرایند نام تجاری است تا از طریق ارزش ها و توسعه نام برند و ارتباطات، آن را مطرح کند .
داشتن هویت بصری باعث می شود تا مخاطبان ، ارتباط مستمری را با خدمات و محصولات آن برند داشته باشند . در واقع هویت بصری ، شخصیت و سیمای شرکت شما را نشان می دهد .
برای انتخاب نام برند و هویت بصری نباید به خواسته ی خودتان فکر کنید . بهتر است به این فکر کنید که مخاطب چه چیزی می خواهد و به چه چیزی فکر می کند تا بتوان با استفاده از المان های بصری و علائم و نشانه ها حس خوبی به مشتر منتقل کنید .
داشتن هویت بصری منسجم یه نوعی یک تبلیغ رایگان محسوب میشود؛ به بیانی دیگر جلوه های بصری برند باید تداوم داشته و با سلیقه مشتری سازگار باشد.
قبل از ساختن هویت بصری باید به نکاتی توجه کرد:
مخاطبان خود را بشناسید ، هدف برند خود را مشخص کنید ، احساس مخاطبان را با داستان سرایی بر انگیزید ، اهداف و نقشه هویت بصری نام تجاری خود را تعیین کنید .
و در آخر می توان گفت هویت بصری باعث می شود شکل گیری ارتباطات تجاری شما تقویت شود ، برند بهتر دیده و شناخته شود ، به محصولات یا خدمات شما احساس متمایزی بخشد ، احساس تداوم کسب و کار را برایتان ایجاد کند .
منبع:
پاسخ ها