ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو

ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو

ابوالفضل ملاکی هستم مشاور سئو در استودیو دیجیتال مارکتینگ میانبر mianborco.ir

هویت بصری

در دنیای اموز که هر لحظه در حال تغییر و پیشرفت می باشد هر لحظه شاهد تولد کسب و کار های جدید هستیم .

هرکدام از این کسب و کارهای برندینگ جدید را برای خود می سازند . امروزه اهمیت برند سازی و برندینگ بر کسی پوشییده نیست و اگر یا علم روز و برندسازی همگام نباشند از صحنه رقابت حذف خواهند شد . یکی از تاثیرگذازترین عوامل در برند سازی کسب و کارها ، هویت بصری برند یا هویت سازمانی است .

هویت بصری در واقع مجموعه ای از ویژگی های خاص بوده که باعث می شوند در ذهن دیگران ماندگار شویم . این ویژگی ها از نام برند شروع شده و جنبه ی دیداری دیگر راهم شامل می شود .

چیزی که باعث تداوم و موفقیت شرکت و محصولات و برند ها می شود داشتن مجموعه ای از اصول و ویژگی ها است که تحت عنوان هویت بصری معرفی می شود .

هویت بصری برند مجموعه ای از ویژگی ها است که ظاهر و هویت یک نام تجاری را مشخص می کند که شامل : نام ، لوگو ، رنگ ، فرم ها ، تایپوگرافی ، عکس ها و موارد این چنینی می شود .

هویت بصری، محصولات و یا خدمات یک شرکت را بین رقبا منحصر به فرد و قابل توجه می کند و این اولین تعامل کسب و کار با مصرف کننده است .

سوال مطرحی که این روزا بسیار پرسیده می شود ، تفاوت بین هویت بصری و نام تجاری یا برندسازی است .

هویت بصری مجموعه ای از دستور العمل ها است که با استفاده از عناصر دیداری مانند لوگو ، رنگ ها ، عناصر ، فرم ها ، فونت ها و ... یک ساختار هماهنگ را ایجاد می کند .

اما برندسازی یک استراتژی برای فرایند نام تجاری است تا از طریق ارزش ها و توسعه نام برند و ارتباطات، آن را مطرح کند .

داشتن هویت بصری باعث می شود تا مخاطبان ، ارتباط مستمری را با خدمات و محصولات آن برند داشته باشند . در واقع هویت بصری ، شخصیت و سیمای شرکت شما را نشان می دهد .

برای انتخاب نام برند و هویت بصری نباید به خواسته ی خودتان فکر کنید . بهتر است به این فکر کنید که مخاطب چه چیزی می خواهد و به چه چیزی فکر  می کند تا بتوان با استفاده از المان های بصری و علائم و نشانه ها حس خوبی به مشتر منتقل کنید .

داشتن هویت بصری منسجم یه نوعی یک تبلیغ رایگان محسوب میشود؛ به بیانی دیگر جلوه های بصری برند باید تداوم داشته و با سلیقه مشتری سازگار باشد.

قبل از ساختن هویت بصری باید به نکاتی توجه کرد:

مخاطبان خود را بشناسید ، هدف برند خود را مشخص کنید ، احساس مخاطبان را با داستان سرایی بر انگیزید ، اهداف و نقشه هویت بصری نام تجاری خود را تعیین کنید .

و در آخر می توان گفت هویت بصری باعث می شود شکل گیری ارتباطات تجاری شما تقویت شود ، برند بهتر دیده و شناخته شود ، به محصولات یا خدمات شما احساس متمایزی بخشد ، احساس تداوم کسب و کار را برایتان ایجاد کند .

منبع: 

https://higraphics.ir/visual-identity-design/

https://fekremosbat.com/

ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو
ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو ابوالفضل ملاکی هستم مشاور سئو در استودیو دیجیتال مارکتینگ میانبر mianborco.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋