ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو

ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو

ابوالفضل ملاکی هستم مشاور سئو در استودیو دیجیتال مارکتینگ میانبر mianborco.ir

صفحه آرایی مجله

صفحه آرایی مجله اصولا حرفه ای تخصصی است در آغاز کلام می خواهیم به تفاوت های  مجله و روزنامه بپردازیم . اول این که مخاطبان مجله خاص هستند ولی مخاطبان روزنامه عام هستند.

مجله به نوعی صحافی می شود و قطع آن کوچک تر است ؛ ولی روزنامه را بدون دوخت صفحات را لایه به لایه می گذارند. تاریخ مصرف دارند یعنی مدت استفاده و مطالعه مجله طولانی تر از روزنامه است و تنها برای یک روز نیست .

مفاهیم مجلات اصولا مقالات مختلفی هستند که به صورت تایپ شده یا فایل به همراه عکس طراحی می شود و صفحه آرا آن ها را به گونه ای منظم و خلاقانه هماهنگ می کنند تا مخاطب به راحتی با آن ارتباط برقرار کند .

همان طور که گفته شد طراحی مجلات نیاز به خلاقیت دارد ولی نباید قوانینی که برای آن در نظر گرفته شده نادیده گرفت .

مجله به نشره ای گفته میشود که در طول یک ماه تنها یک بار انتشار پیدا می کند . روی جلد مجله تیتر هایی از مطالبی که در مجله ارائه شده است آمده تا مخاطب به راحتی از مطالب داخل مجله آگاه شود .

به نحوه ی دیگر اگر بخواهیم مجله را توضیح دهیم باید  گفت که : مجله نشریه ای است که در یک قالب مطالب گوناگون سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی و یا حتی ادبی آورده می شود که باچیدمانی دقیق و مناسب و طبق اصول و قوانین می تواند یک مجله ای قابل قبول را داشته و ارائه داد .

در مجله مطالبی به هم پیوسته در قالب داستان هرماه منتشر می شود به گونه ای که خواننده برای مطالعه ی ادامه مطالب در انتظار چاپ بعدی مجله می ماند .

در طراحی و صفحه آرایی مجلات چند نکته مهم است که باید رعایت شود .

مهم ترین نکته توجه به ویژگی های ظاهری و استفاده از رنگ بندی های مناسب برای طراحی است ؛ ولی قراموش نکنید که مطالبی که مجله برای جذب مخاطب بسیار تاثیر گذار است که باید از انسجام لازم برخودار باشند .

لی آوت مناسب هم بسیار نکته ی قابل توجهی است که باید رعایت کرد.

مطلب که در رابطه با صفحه آرایی و نکاتی که قابل ذکر است : صفحات مجله باید به صورت زوج در برابر بیننده قرار گیرند . صفحات مقابل هم باید با هم در ارتباط مناسب باشند .

در بعضی مواقع می توان عکسی افقی بر بروی دو صفحه قرار دا تا ارتباط معنایی بر قرار شود .

مطلب که در رابطه با عکس های مجله قابل ذکر است : عکس ها ی منفرد و تکی باید تیتر و شرحی جداگانه داشته باشند ، عکس های منفرد  تکی باید داخل یک متن خبری قرار گیرند ، عکس ها باید قدرت خبری داشته باشند ، عکس ها دارای ارزش فرهنگی و هنری باشند ، عکس ها برای مجله باید اختصاصی انتخاب شوند و... .

نکات مهم در رابطه صفحه آرایی و طراحی مجله گفته شد این که چگونه آن ها را تنظیم کنیم باعث داشتن یک مجله فوق العاده خواهد شد .

ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو
ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو ابوالفضل ملاکی هستم مشاور سئو در استودیو دیجیتال مارکتینگ میانبر mianborco.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋