ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو

ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو

ابوالفضل ملاکی هستم مشاور سئو در استودیو دیجیتال مارکتینگ میانبر mianborco.ir

صحفه آرایی کتاب

صفحه آرایی ب هنر چینش اجزا و عناصر تشکیل دهنده یم کتاب گفته می شود که می توانند شامل نوع و اندازه فونت ه، جایگاه سرفصل ها ، طرح خاص صفحات ، تیتر ها ، متون ، تصاویر و طرح های خلاقانه ، مل قرار گیری لوگو و عناصرتصویر و ... .

صفحه بندی کتاب و سامان بخشیدن بهآن باید به گونه ای باشد که بیننده از طریق اطلاعاتی که درآن فحه است هدایت شود ؛ عناصر طراحی ، خحروفف و ...  باید یه شیوه ای باشند که ب نظک همرا باشند و مطالب قابل خوانادن باشند و خواننده را ترغیب به خواندن ادامه مطالب کند .

طراح باید آنقدر خلاقانه و متفکرانه پیش برود که عناصر درون صفحه باعث ترغیب خواننده شوند. این نکته قابل چشم پوشی نیست که طراح و صفحه آرا اگر با تجربه و حرفه ای باشد و کار خود را به درستی و صحیح ترین حالت ممکن انجام دهد باعث جذب بیشتر مخاطبان و در نتیجه فروش بیشتر کتاب نیز خواهد شد .

به طور کلی صفحه آرایی و طراحی کتاب به آراستن و چیدمان صفحه می پردازد، در حالت پایه و اولیه اگر قالب کلی برای کتاب طراحی نشده باشد ، صفحه آرا طبق نظرخودظاهر، اندازه و فونت ، نوعپچیدمان متون و تصاویر و... را خود تعیین و اقدام به صفحه آرایی می کند . ولی در حالت حرفه ای تر اگر که قالبکلی برای کتاب طراحی شده باشد ، صفحه آرا طبق مواردی که از قبل تعیین شده ، صفحه بندی کتاب را انجام می دهد .

تاثیر رنگ در طراحی و صفحه آرایی کتاب :

رنگ بندی صفحات داخلی کتاب بسیار مهم است . نوع و اندازه استفاده از رنگ ها بنا به سلیقه تک رنگ ، دو رنگ و ا چند رنگ انتخاب مب شود . در موادی هم می توان صفحات ابتدایی کتاب  را برای جذابیت بیشتر دو یا تک رنگ ( سیاه و سفید) طراحی و صفحه آرایی کرد .

طراحی کتاب با نرم افزار های مختلفی انجام می شود . نرم افزار وورد به عنوان نرم افزای برای تایپ شناخته شده است ولی به دلیل محدودیت ها و نداشتن امکانات لازمی که برای طراحی ضروری است برای صفحه آرایی پیشنهاد نمی شود . برای صفحه آرایی کتاب ها از نرم افزار adob indesign   استفاده می شود .

منبع: 

https://fekremosbat.com/

https://higraphics.ir/

ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو
ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو ابوالفضل ملاکی هستم مشاور سئو در استودیو دیجیتال مارکتینگ میانبر mianborco.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋