ahmad abedzadeh

ahmad abedzadeh

توسط ۱ نفر دنبال می شود

اقلام ست اداری شامل چه مواردی میباشد؟

ست اداری مجموعه ای از اقلام مورد نیاز و مورد استفاده در اداره جات، سازمان ها و شرکت ها می باشد. از آنجا که این اقلام به صورت یک مجموعه واحد طراحی و چاپ می شوند به آن ها ست اداری می گویند. 
ست اداری یکی از اقلام چاپی توسط دستگاه چاپ افست می باشد. اقلام این ست ها با کمک چاپ افست و در تیراژ بالا به چاپ می رسند. دسته ای از اقلام اصلی هر ست اداری شامل سربرگ و پاکت می باشد.

 


 اما اغلب ست های اداری تنها شامل این اقلام نمی شوند. به طور کلی هر ست اداری با توجه به نیاز سفارش دهنده می تواند هر یک از اقلام زیر را شامل شود:
سربرگ A4
سربرگ A5
پاکت نامه (ملخی)
پاکت A3
پاکت A4
پاکت A5
کاغذ یادداشت A6
کاغذ یادداشت A7
فولدر (پوشه)
کارت ویزیت
لیبل سی دی یا دی وی دی و جلد آن

برای سفارش  طراحی ست اداری در ابعاد گوناگون و اشکال مختلف میتوانید به لینک منشن شده کلیک نموده و ثبت سفارش نمایید.


سربرگ و پاکت


غالب ست های اداری در مراودات اداری و تجاری و مکاتبات با سایر سازمان ها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند. این مراودات به طور کلی در دو دسته مراودات درون سازمانی و برون سازمانی دسته بندی مـی شوند. دو تا از کاربـردی ترین اقـلام سـت های اداری سـربرگ ها و پاکت ها می باشنـد که در انواع مختلف چاپ می شوند.
•    سربرگ ها بهترین ابزار جهت ارسال نامه های اداری و رسمی می باشند.
•    نامه ها و قرارداد های ثبت شده در سربرگ از اعتبار بیشتری برخوردار مباشند.
•    پاکت نیز جهت ارسال این نامه ها و قرارداد ها استفاده می شود.
•    پاکت ها علاوه بر محافظت از سربرگ ها و محتوای آن ها باعث رسمی تر نشان دادن این نامه ها می گردند.
•    پاکت و سربرگ در کنار یکدیگر به برند شما اعتبار می بخشند.
•    این اقلام باعث می شوند رقبا و مخاطبان کسب و کار شما را جدی بگیرند.
•    غالب سربرگ های مورد نیاز در مراودات اداری در سایز های کاغذ A4  و A5  می باشند.
•    در مراودات اداری از پاکت هایی با سایزهای متفاوت A3  و A4 و A5 و ملخی استفاده می شود.


طراحی ست اداری


در طراحی ست اداری نکاتی وجود دارد که رعایت آن ها لازم می باشد و عدم توجه به آن ها مشکلاتی در فرایند چاپ ست اداری به وجود خواهد آورد. کانون آگهی و تبلیغات صبح آگهی با تجربه ی بالایی که در زمینه چاپ ست اداری و انواع محصولات چاپ افست و دیجیتال دارا می باشد، به مخاطبان و مشتریان خود اطمینان خاطر می دهد که تمامی نکات لازم در طراحی و چاپ انواع ست اداری به درستی در این کانون رعایت می-گردد. با این حال با ذکر این نکات در این مقاله قصد داریم مخاطب خود را بیش از گذشته با عوامل تاثیرگذار در چاپ ست های اداری آشنا نماییم.

 


در تمامی فرایند های چاپی قبل از هر چیز لازم است طرح یا تصویر مطلوب جهت چاپ را تهیه نماییم. در واقع هیچ چاپی صورت نمی گیرد اگر طرح اولیه ای وجود نداشته باشد. بنابراین آماده سازی طرح و طراحی آن اولین قدم در زمینه چاپ ست اداری می باشد. در طراحی ست اداری به اطلاعات و داده های خامی نیاز می باشد که پس از تهیه آن ها کار طراحی آغاز می گردد. مهمترین این داده ها عبارتند از:


۱) لوگو شرکت یا سازمان سفارش دهنده  

۲)رنگ سازمانی شرکت سفارش دهنده  

۳)انواع ست ادری مطلوب سفارش دهنده

لوگو و رنگ سازمان


هر یک از داده های فوق الذکر در طراحی انواع ست اداری تاثیرگذار می باشند و طراح لازم است قبل از آغاز طراحی از صحت این اطلاعات اطمینان حاصل نماید. نام، برند و لوگوی هر سازمانی لازم است در سربرگ و پاکت نامه های آن ها درج گردد تا هویت آن شرکت را به مخاطب بشناساند. علاوه بر آن رنگ سازمانی تاثیر زیادی در ذهن مخاطب می گذارد و مخاطب با دیدن آن رنگ به یاد سازمان و برند شما می افتد لذا توجه به رنگ سازمانی در طراحی ست اداری بسیار حائز اهمیت می باشد. به طور کلی طراحی انواع ست اداری ریزه کاری های فنی ای دارند که برخی از آن ها عبارتند از:


•    استفاده محدود از رنگ ها
•    قرار دادن فضای کافی برای نوشته ها
•    ساده و شکیل بودن طرح
•    تنوع و منحصر به فردی طرح
•    استفاده از خدمات برجسته مانند طلاکوب و …
•    و …
رعایت و توجه به هر یک از این ریزه کاری ها موجب می شود ست اداری ای که طراحی می نمایید دارای طرحی بهتر و شکیل تر گردد.


کاغذ ست اداری


در انواع ست اداری که در فرم عمومی در کانون صبح آگهی به چاپ می رسند از کاغذ های کتان و تحریر استفاده می شود. در مقاله کاربرد و انواع کاغذ با این کاغذ ها آشنا شدیم و به معرفی آن ها پرداختیم. 
در این مقاله تنها اشاره ای مختصر به این کاغذ ها کفایت می نماید. علاوه بر این دو کاغذ می توان ست های اداری را با کاغذ های دیگری نیز به چاپ رساند که در صورت تمایل سفارش دهنده می تواند با مراجعه به این کانون یا برقراری ارتباط اقدام به ثبت سفارش انواع ست اداری در فرم اختصاصی نماید. 

 


به طور کلی ست های اداری پس از طراحی به روی یکی از کاغذ های زیر به چاپ می رسند:


کاغذ تحریر
کاغذ گلاسه
کاغذ خود کپی
کاغذ کتان
و …


کاغذ تحریر


یکی از مناسب ترین انواع کاغذ جهت چاپ و تهیه ست اداری کاغذ تحریر ۸۰ گرم می باشد این کاغذ جهت چاپ در پرینتر بسیار مناسب می-باشد. کاغذ تحریر به طور کلی در گرماژ های ۷۰ تا ۱۲۰ گرم تولید می شود و از آن در چاپ انواع ست اداری استفاده می شود. این کاغذ همان کاغذی می باشد که عموم مردم با نام A4 می شناسند.


کاغذ گلاسه


کاغذ گلاسه دارای لایه ای روغنی در یک رو یا هر دو روی آن می باشد که باعث می شود چاپ بر روی آن از کیفیت و شفافیت بهتری برخوردار گردد. این کاغذ غالبا جهت چاپ پوستر، کارت ویزیت و کارهای رنگی مورد استفاده قرار می گیرد. 
از این کاغذ همچنین جهت چاپ پاکت و سربرگ استفاده می شود. کاغذ گلاسه در گرماژ های گوناگونی تولید می شود اما برای چاپ سربرگ بهتر است از گرماژ های پایین آن استفاده شود در حالی که برای چاپ کارت ویزیت گرماژ های بالاتر مناسب تر می باشند.


کاغذ خود کپی


این کاغذ دارای پوششی شیمیایی می باشد که باعث می شود کاغذ مذکور خاصیت کاربنی بگیرد و از آن جهت تکثیر یک نوشته در چند برگه استفاده می شود.
 نمونه بارز استفاده از کاغذ خود کپی در سربرگ هایی می باشد که به آن ها نسخه پزشکی یا فاکتور می گویند. زمانی که پزشک نسخه ای می نویسد لازم است در چند صفحه به ثبت برسد لذا استفاده از کاغذ خود کپی سرعت و دقت کار آن ها را افزایش می دهد. کاغذ خود کپی مناسب ترین کاغذ جهت فاکتور ها و نسخه ی پزشکان می باشد. 
این کاغذ از جنس تحریر با گرماژ بسیار پایین می باشد و غالبا در چند لایه و به صورت سرچسب تولید می شوند.


کاغذ کتان


کاغذ کتان یکی از کاغذ هایی می باشد که جهت چاپ انواع ست اداری بسیار مناسب می باشد. کانون آگهی و تبلیغات صبح آگهی از کاغذ کتان ۱۲۰ گرم در چاپ ست اداری در فرم عمومی استفاده می نماید. این کاغذ از مقاومت خوبی برخوردار می باشد و از لحاظ ظاهری نیز بسیار شکیل می باشد.

ahmad abedzadeh
ahmad abedzadeh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋