Abbas Ali Norouzi

Abbas Ali Norouzi

چرا از آجر نما نسوز استفاده کنیم؟

آجر نما نسوز دارای مزایا و ویژگی های خاصی می باشد که در اینجا به بررسی مهم ترین دلایل قابل توجیه برای خرید انواع آجر نسوز اشاره خواهیم کرد که به شرح زیر است :

  • تنوع در کاربرد آجر نما نسوز
  • طول عمر و دوام بالا
  • رنگ بندی و طرح های جذاب آجر نسوز نما
  • مناسب بودن قیمت آجر نسوز نسبت به سنگ و سایر مصالح ساختمانی دیگر

 

 

آجر نما نسوز می تواند هم به صورت دستی و هم سنتی و هم به صورت خطوط تولید صنعتی تولید و عرضه شود. آجرهای نسوز از جمله مصالح ساختمانی پر کاربرد به شمار می آید.یکی از درگیری های ذهنی بیشتر معماران و کارفرمایان تنوع در طرح و رنگ و مقاوم بودن مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساختمان سازی بوده است. از همین رو با تولید انواع آجر نسوز نما و آجر دکوراتیو داخلی استفاده از این محصول به تدریج رو به گسترش نهاده و امروزه دیگر در سازه های مختلف این نوع آجر حرف اصلی را می زند.

 نمای نسوز بدون شک در مقایسه با سایر نماها دارای ظرافت و جذابیت خاصی است و دوام و ماندگاری بیشتری دارد. از این رو می تواند در طولانی مدت هزینه تعمیر و نگهداری آجر نما را کاهش دهد. از آجرهای نسوز می توان به عنوان آجر نما و آجر دکوراتیو داخلی استفاده کرد.

 

ابعاد آجر نسوز نما

با یک گذر ساده در بازار فروش آجر نسوز می توانید ابعاد مختلفی از انواع آجرهای نسوز در طرح های تایل ، کرکره ای ، پلاک نسوز نما ، شاموتی ، کف فرش و ... مشاهده کنید. انواع آجر موجود در بازار در اندازه های 20*5 ، 21/5*5/5 ، 26*5/5 ، 31*7 ، 31*3/5 ، 40*8 ، 40*40 ، 10*60 ، 20*20 ، 10*10 و 26*6/5 وجود دارند که مشتریان با توجه به متراژ و طرح و رنگ نمای آجر نما نسوز خود می توانند آن ها را خریداری کنند.

 

قیمت آجر نما نسوز

متاسفانه در سالیان اخیر با توجه به تورم شدید و نوسانات به صورت لحظه ای قیمت آجر نسوز نما در حال تغییر می باشد. وب سایت ایران نیاز یکی از معتبرترین سایت در زمینه فروش آجر نسوز در اصفهان می باشد که با توجه به درخواست مشتریان خود اقدام به تهیه آجر مورد نیاز و ارسال آن به سراسر ایران با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت نموده است. خریداران انواع آجر نسوز می توانند از طریق این سایت اقدام به خرید و استعلام لیست قیمت هر متر مربع آجر نسوز نما و قیمت آجر نمای 3 سانتی ، قیمت آجر نمای داخلی ، قیمت آجر نسوز باربیکیو ، قیمت آجر نسوز نما داخلی و قیمت آجر نما 10 سوراخ اطلاع پیدا کنید.

 

 

آجر نسوز مخصوص شومینه و پشت تلویزیون

از انواع آجرهای نسوز در نمای بیرونی ساختمان ، دکوراسیون داخلی ، طراحی باربیکیو و شومینه می توان بهره برد. به عنوان مثال در دکوراسیون داخلی می توان از این آجر برای طراحی دکور پشت تلویزیون استفاده کرد. این آجر نسوز می تواند تا سالها ماندگاری داشته باشد و البته در این بین کیفیت متریال مورد استفاده در تولید این نوع آجر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به طور کلی آجرهای نسوز به دلیل تنوع و پرکاربرد بودن آن توانسته اند هم از نظر ساختار کلی و هم از لحاظ سایر جنبه های زیباشناختی، تحول چشمگیری را در این زمینه به وجود بیاورند.

 

دوام و ماندگاری آجرهای نسوز

آجر نسوز نما دارای چگالی بالا ، متراکم و ذرات فشرده ای دارد که این قابلیت را به وجود آورده تا در سازه های مختلف به صورت پایه ای اجرا شود. این آجر در برابر صوت و رطوبت مانند یک عایق عمل می کند و مناسب استفاده در مناق مختلف برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی ساختمان است. همین امر باعث شده تا در نقاط مختلف ایران بتوانید از این مصالح ساختمانی برای نمای نسوز استفاده کنید. همچنین براق کردن آجرنما نیز به راحتی با محلولهای نانو موجود در بازار میسر است که این خود مزایای بسیاری برای آجر بوجود خواهد آورد.

 

اجرای آجر نما نسوز:

برای نصب و اجرای نمای نسوز سه روش مختلف وجود دارد که با توجه به شرایط منطقه جغرافیایی و زمان اجرا می تواند متفاوت باشد:

 

  • نصب و اجرای نمای نسوز به صورت خشک
  • نصب و اجرای نمای آجر نسوز با استفاده از ملات
  • نصب و اجرای نمای نسوز با استفاده از انواع چسب که ابتدا بدنه کار پلاستر سیمان زده می شود و آجر نما با استفاده از چسب به سطح پلاستر زده شده، چسبانده می شود

 

 

زمان مورد نظر برای اجرای هر یک از نماکاری های فوق متفاوت است. در این بین روش استفاده از چسباندن آجر نما نسوز توسط ملات نسبت به سایر موارد به زمان بیشتری نیاز دارد. هر چند هر یک از این شیوه ها دارای مزایا و معایب خاصی نیز می باشند ولی استفاده از روش آجر نمای خشک به دلیل استحکام بیشتر و استفاده از انواع پیچ و رول پلاک فلزی، مهندسی تر است. در سایر موارد ممکن است آجر مورد نظر پیش از موعد از محل نصب کنده شود. قرار گیری این نوع آجر در قسمت های فوقانی یا پایین بناهای مختلف با اشراف و تسلط بر رنگ بندی آن می تواند تلفیقی از هنر و تابلوی بی نظیری از زیباترین آجر نسوز را به نمایش بگذارد. البته مهارت و تبحر تیم های نصب این نوع آجر نیز در این زمینه تاثیر مستقیم دارد. در واقع به همان نسبت که رعایت اصول فنی و آشنایی با قواعد هندسی در این گروه از استادکاران یا تیم های تخصصی رعایت شود، می توان شاهد اجرا و نصب موفقیت آمیز تری باشید.

 

آجر نسوز عمدتا در نما و دیوارهای ساختمان استفاده می شود و یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است که از متریال های مقاوم برای تمام شرایط اقلیمی ساخته شده است. نه تنها در ساخت ساز بلکه آجر نسوز در صنایعی همچون فولاد ، سیمان ، سرب ، روی و شیشه کاربردهای خاص خود را دارد. در واقع آجر نسوز برای کوره های این صنایع که نیاز به مقاومت حرارتی بالایی دارند استفاده می گردد.

 

مواد تشکیل دهنده آجرنسوز

آجرهای نسوز از مواد پایه نسوز که شامل کانی های معدنی و پوکه های معدنی خیلی خاص تشکیل می شود که مقاومت دمایی بالایی را دارند. این مواد اولیه برای تولید آجر نسوز به مواد نسوز معروف هستند که معمولا سرامیلی و غیر فلزی می باشند و پایداری قابل قبولی در حرارت های بالا دارند.

 

Abbas Ali Norouzi
Abbas Ali Norouzi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋