اگر یک سایت فروشگاهی دارید و هنوز در مورد تاثیر سئو روی فروش خود شک دارید؛ به شما توصیه میکنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید. اگر میخواهید بدانید که آیا سئو روی فروش ما تاثیر دارد یا خیر؛ بگذارید در همین ابتدا، خیلی سرراست و سریع خیال شما را راحت کنیم. بله؛ یک "بله" کاملا قاطع. تاثیر سئو در فروش مانند تاثیر زیاد کردن بخاری در گرم شدن خانه است. همین قدر مستقیم و روشن.
حالا اگر قصد دارید تا تاثیر سئو در فروش و ماهیت آن را بیشتر بشناسید؛ ما کنار شما هستیم.
اول باید سراغ ماهیت سئو برویم و آن را بشناسیم. سئو مخفف عبارت searching engine optimization است. هر کاری که باعث شود تا سایت شما بالاتر از باقی سایتهای مرتبط با موضوع سرچ نمایش داده شود؛ سئو است.
تعیین این موضوع که با جستجوی عبارتی، به طور مثال خرید کالای الف، کدام سایتها در ابتدا نمایش داده شوند؛ با موتور جستجو است. موتور جستجو هم برای تعیین این موضوع دستورالعملی دارد که طبق آن اولویت سایتها را مشخص میکند. این دستورالعمل "الگوریتم" نامیده میشود. حالا ما اگر بخواهیم که سایتمان رتبه بالاتری داشته باشد باید چه کار کنیم؟ پاسخ واضح است؛ باید طبق دستورالعمل یا الگوریتم عمل کنیم و این طبق الگوریتم عمل کردن همان سئو است.
بیشتر بخوانید : الگوریتم گوگل پنگوئن چیست ؟
شاید شنیده باشید که میگویند " فلان مغازه دو نبش است" و معمولا این مغازهها قیمت بیشتری دارند. علت قیمت بیشتر این مغازهها، دید بهتر آنهاست. به عبارت دیگر این نوع مغازهها بیشتر توی چشم هستند. نمونه دیگر، تبلیغات دور زمین فوتبال است. هیچکس برای دیدن تبلیغات حاشیه زمین، فوتبال نگاه نمیکند؛ اما چرا بعضی از بزرگترین کمپانیها، هزینه گزافی برای قرار دادن تبلیغ خود در آنجا انجام میدهند؟ پاسخ دوباره همان است. چون میخواهند توی چشم باشند.
توی چشم بودن در تجارت نقش بسیار مهمی دارد. توجه به سئو سایت دقیقا مانند خریدن یک مغازه دو نبش است؛ یعنی شما را بیشتر توی چشم قرار میدهد. در حقیقت توجه به سئو باعث میشود تا رتبه سایت شما بالاتر بیاید و بیشتر از رقبا به مشتریان بالقوه نمایش داده شوید و به عبارت خودمانیتر، بیشتر توی چشم باشید.
توجه بیشتر به شما، یعنی فروش بیشتر. حالا میتوان تاثیر سئو در فروش را به خوبی مشاهده کرد. اما برای نگاه جزئیتر در ادامه با ما همراه باشید.
برای مطالعه مقاله کامل لینک زیر کلیک کنید:
پاسخ ها