راهنمای آیدت

راهنمای آیدت

راهنمای بخش های مختلف آیدت را در این صفحه می توانید پیدا کنید؛ آیدت سرویس فروش فایل و وبلاگ نویسی
توسط ۱۲ نفر دنبال می شود
 ۱۲ نفر را دنبال می کند

ثبت نام و ایجاد حساب در آیدت

قبلا توضیح داده‌ایم که آیدت چیست و چه خدماتی ارائه می‌دهد، و چه مزایایی نسبت به سایر سرویس‌های وبلاگ و فروشگاه‌ساز دارد.

در این نوشته مراحل ثبت نام، جزئیات ایجاد پروفایل شخصی، صفحه اختصاصی و فروشگاه اینترنتی را در آیدت بررسی می‌کنیم.

 

لزوم ثبت نام

مخاطبان جامعه مجازیِ محتوار محورِ آیدت، بدونِ داشتن حساب کاربری، می توانند پروفایل، صفحات، نوشته های سایر کاربران و مقالات آیدت را مطالعه کنند.

می‌توانید در میان مقالات و همه صفحات جستجو کنید. با مطالعه هر مطلب، مقالات مشابه نیز به شما پیشنهاد می‌شود.

اما برای دسترسی به تمام خدمات آیدت لازم است پروفایل خود را داشته باشید.

خدماتی شامل، دنبال کردنِ صفحات، پسندیدنِ نوشته ها، افزودن نوشته ها به علاقمندی هایِ خود، ارسال کامنت برای نوشته ها، داشتن پروفایل و صفحه اختصاصی، ارسال نوشته، دریافت کامنت از دیگران، ارسال پاسخ به کامنت ها، دریافت نوتیفیکیشن و اطلاع از نوشته های جدید، و مهمتر از همه ایجاد فروشگاه اینترنتی، فقط برای اعضای آیدت در دسترس است.

برای حضور در این شبکه مجازی، نیاز است که ابتدا برای ثبت نام اقدام کرده و حساب کاربری و پروفایل خود را بسازید.

 

ایجاد حساب کاربری

آیدت همیشه تلاش کرده است نوآور و به روز، و در عین حال از نظر رابطِ کاربری و تجربه کاربری، ساده باشد. ایجاد حساب کاربری در آیدت بسیار سریع و ساده است.
با کلیک روی دکمه "ساخت وبلاگ رایگان" در بالای صفحه ی اصلی وبسایت آیدت، وارد صفحه ثبت نام کاربر جدید می‌شویم. فرم ثبت نام شامل فقط 2 فیلد ساده است: ایمیل و رمز عبور.

در این فرم، فقط کافیست ایمیل خود را وارد کنید و یک رمز عبور برای خودتان انتخاب کنید. دقت کنید که رمز عبورتان حداقل 6 کاراکتر بوده و به اندازه کافی امن باشد.

این ایمیل و رمز عبور را، برای ورود و دسترسی به حساب و پروفایل‌تان نیاز خواهید داشت.

آدرس ایمیل کاربران آیدت، کاملا محرمانه بوده، به هیچ عنوان در صفحات خصوصی یا عمومی نمایش داده نمی‌شود، و در اختیار هیچ شخص حقیقی یا حقوقی قرار نمی گیرد.

همچنین آدرس ایمیل شما، در مواقعی که رمز عبور را فراموش کرده باشید، جهت بازیابی رمز عبور استفاده خواهد شد. پس دقت کنید که ایمیل تان را صحیح وارد کنید.

 

 

ایمیل فعالسازی

پس از ثبت نام، ایمیلِ خوشامدگویی حاوی کد فعالسازیِ حساب تان در اینباکسِ پست الکترونیک خود دریافت خواهید کرد.

بعد از ثبت نام بصورت خودکار، در آیدت لاگین خواهید شد؛ و در بالای صفحات، پیامی مبنی بر اینکه هنوز حساب شما فعال نشده است، ملاحظه می کنید.

 

فعالسازی عضویت

با کلیک روی دکمه "درخواست ارسال ایمیل مجدد" در بالای صفحات، وارد صفحه "فعالسازی عضویت" شوید؛ در این بخش دو گزینه در اختیار دارید:

 

دوباره ارسال کن

در صورتی که بعد از گذشت مدت زمانی حدود 1 ساعته، هنوز ایمیل فعالسازی را دریافت نکردید، می‌توانید مجددا درخواست بدهید تا کدفعالسازی برایتان ارسال گردد.

دقت کنید که حتما هم پوشه inbox و هم پوشه spam را در ایمیل خود بررسی کرده باشید.

 

تغییر آدرس ایمیل

در صورتی که در فرم ثبت نام اشتباهی تایپی رخ داده، و یا کلا آدرس ایمیل اشتباهی وارد کرده باشید، در این مرحله می‌توانید آدرس ایمیل خود را اصلاح کرده، کدفعالسازی را در آدرس پست الکترونیک جدید دریافت کنید.

در نهایت در صورتی که آدرس ایمیل صحیح بوده و ارسال ایمیلِ فعال‎سازی با موفقیت انجام شود، بعد از دریافت ایمیل فعالسازی، فقط با کلیک روی لینک فعال‌سازی، حساب شما به وضعیت فعال درمی‌آید و دسترسی به تمام امکانات آیدت برایتان میسر خواهد شد.

 

ثبت نام با جیمیل

این روزها تقریبا همه با سرویس ایمیل گوگل (جیمیل) آشنایی دارند. در صورتی که حساب جی‌میل داشته باشید، می‌توانید به راحتی با همان حساب Gmail در آیدت هم ثبت نام کنید.

به این ترتیب که در صفحه‌ی ثبت نام، روی دکمه "ورود با جیمیل" کلیک می کنیم. سپس به وبسایت گوگل هدایت خواهیم شد. در صفحه جدید، اجازه ارتباط آیدت به جیمیل را می‌دهیم.

دقت داشته باشید که اگر قبلا در جیمیل لاگین نبوده باشید، ابتدا باید در حساب جیمیل خود وارد شوید.

اگر با چند حساب جیمیل لاگین کرده باشید، صرفا کافیست انتخاب کنید که با کدام ایمیل‌تان می خواهید در آیدت ثبت نام کنید.

با ثبت نامِ جیمیلی، دیگر نیازی به ایجاد رمزعبور در آیدت و بخاطر سپردنش نیست و فقط لاگین در گوگل برای ورود به آیدت و دسترسی به حسابِ کاربری و اطلاعات تان در آیدت هم کافی است.

 

خروج از حساب کاربری

آیدت ورود شما را به طور خودکار به خاطر می سپارد و در مراجعه های بعدی (برای 4 هفته) نیازی به ورود مجدد نام کاربری و رمزعبور نخواهید داشت.

در صورتی که از رایانه، تبلت یا گوشی شخصی تان وارد آیدت می‌شوید، کمترین دردسر و درگیری را برای ورود به پنل کاربری دارید؛ اما اگر از رایانه‌های عمومی برای ورود به آیدت استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که پس از اتمام کارهایتان حتما گزینه "خروج" را در منوی کاربری کلیک کنید.

 

فروشگاه و صفحه اختصاصی در آیدت

با ثبت نام و به محض فعالسازیِ حساب کاربری تان، شما یک صفحه اختصاصی شبکه اجتماعی آیدت دارید.

آدرس این صفحه به صورت idat.ir/@Username است که در ابتدا بصورت یک صفحه تقریبا خالی است.

آدرسِ پیجِ اختصاصی شما، در ابتدای ثبت نام، توسط هوش مصنوعیِ آیدت، بصورت خودکار (بر اساس ایمیلِ شما) ایجاد می‌شود. بعدا می توانید این آدرس را در بخشِ تنظیمات پنل کاربری تان، به دلخواه تغییر دهید.

ارسال نوشته جدید، تا زمانِ تایید ایمیل، مقدور نیست. شما بعد از فعالسازی حسابتان، اجازه ارسال نوشته جدید روی پیج خود خواهید داشت.

برای ایجاد فروشگاه جهت فروش فایل‌های خود، بعد از ثبت‌نام و ورود به پنلِ کاربری، می‌توانید روی گزینه "ایجاد فروشگاه" در منوی کاربری کلیک کنید و فرمِ مربوطه را دنبال کنید.

 

قوانین آیدت

لازم به ذکر است که آیدت برای مدیریت بهتر فضای این سرویس، ضمن تاکید بر رعایت کامل قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران، قوانین دیگری هم دارد که بهتر است مروری بر آنها داشته باشید.

شما با ثبت نام، ایجاد حساب و داشتنِ صفحه در آیدت، باید قوانین آیدت را پذیرفته و آنها را رعایت کنید. قوانین آیدت را اینجا بخوانید.

 

 

راهنمای آیدت
راهنمای آیدت راهنمای بخش های مختلف آیدت را در این صفحه می توانید پیدا کنید؛ آیدت سرویس فروش فایل و وبلاگ نویسی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋