ay yoo

ay yoo

پمپ های پمپیران

 

در 80 درصد مواقع به دلیل اشتباه در نصب یا انتخاب نادرست پمپ آب از کار می افتد و تنها 20 درصد ممکن است به دلیل خرابی قطعات مصرفی پمپ آب باشد، پس باید ابتدا این کار را انجام دهید. دلیل را پیدا کنید و سعی کنید آن را برطرف کنید.

در این مقاله، برخی از مشکلات زیر را که می تواند به شما در حل مشکلات پمپ کمک کند، مورد بحث قرار داده ایم:

پمپیران

گروه صنعت پمپ ایران (شرکت پامپران) در سال 1354 تاسیس شد و با لیسانس شرکت KSB آلمان شروع به تولید انواع پمپ کرد. گروه صنایع پامپران در حال حاضر به یک شرکت هلدینگ (شرکت مادر انفرادی) با بیش از ده شرکت تولیدی و مهندسی تبدیل شده و بزرگترین گروه پمپ در خاورمیانه است.

در حال حاضر، تولید تجهیزات شرکت گروه پمپیران، بیش از 800 پرسنل ماهر و با تجربه در واحدهای پشتیبانی مهندسی و آزمایشگاهی مشغول به کار هستند.

گروه پامپیران فعالیت خود را در زمینه ساخت و طراحی و ساخت انواع پمپ های مورد نیاز آب، نیرو و نفت و صنایع وابسته با استانداردهای جهانی توسعه داده است و پمپ های آن در مواد مختلف از جمله چدن، برنز و فولاد تولید می شود. زغال سنگ و آلیاژ را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند.

علت قطع، وصل و خاموش روشن شدن مکرر پمپ آب چیست؟

دلایل روشن و خاموش شدن یا روشن شدن خیلی سریع پمپ آب می تواند نشان دهنده تعدادی از مشکلات باشد.

1. خرابی شیر یک طرفه یا خرابی شیر یک طرفه: اگر شیر یک طرفه مانع از جریان آب نشود، با کشیده شدن آب از طریق لوله های ساختمان، افت فشار در داخل رایزر ایجاد می شود. پمپ خانه پمپ آب در این حالت کلید به پمپ فرمان پمپاژ آب می دهد و پمپ راه اندازی می شود و از آنجایی که افت فشار بسیار کم است پمپ بلافاصله متوقف می شود و همین کار چندین بار تکرار می شود.

2. هوای تنظیم نشده داخل مخزن فشار (منبع) یا شکستگی لوله منبع فشار: اگر هوای تحت فشار تعبیه شده در پمپ آب یا بوستر پمپ تنظیم نشده باشد یا لوله منبع فشار سوراخ شده باشد، علت پمپ همین است. یا تقویت کننده سریع و مداوم شروع می شود.

شیر هوای مخزن (سوزن) را فشار دهید تا از محکم بودن لوله مخزن فشار مطمئن شوید، اگر آب از شیر خارج شود به این معنی است که لوله داخل مخزن ترکیده است اما اگر هوا از مخزن خارج شود. شیر، پس لوله سالم است. ممکن است پس از تخلیه آب مخزن تحت فشار، نیاز به تنظیم مقدار هوای مخزن باشد.

علل روشن نشدن پمپ آب چیست؟

به طور کلی، پمپ آب بدون راه اندازی به معنای نشتی سیم کشی نیست.
دلایل مختلفی برای روشن نشدن پمپ آب وجود دارد. برخی از آنها به شرح زیر است.

1- خرابی کندانسور (برای موتورهای تک فاز)
2- خرابی کلید اتوماتیک و گروه فرمان
3- برق دوفاز (برای موتور سه فاز) با کنترل ارتفاع و خاموش کردن پمپ آب باعث قطع برق شود.
4- آب شهر را خاموش کنید، در این حالت ست کنترل پمپ آب را خاموش کنید.

نحوه و آموزش هوا گیری پمپ آب چگونه می باشد؟

اکثر پمپ های آب به خصوص پمپ های آب از کف پس از نصب نیاز به تخلیه دارند و قبل از اولین راه اندازی عدم تخلیه به پروانه آسیب جدی وارد می کند.

روش انتقال هوا به این صورت است که پمپ آب را خاموش کنید، سپس قفل درب شیر پمپ را باز کنید و صبر کنید تا آب از نور مناسب شروع به خارج شدن کند، پس از خارج شدن هوا می توانید پمپ آب را باز کنید.

علت صدای لوله آب چیست؟

صدای لوله آب به دلیل کمبود آب است، یعنی پمپ آب نصب شده قویتر از نیاز مواد غذایی است، زیرا آب بیشتر از قبل به لوله ها پمپاژ می شود. ، صدا در لوله طنین انداز شد.
صدای ناله پمپ آب ناشی از خرابی بلبرینگ پمپ آب است.

علت صدای زوزه از پمپ آب چیست؟

خش خش و سنگ ناشی از پدیده کاویتاسیون پمپ آب است.

علت صدای سنگ ریزه از پمپ آب چیست؟

حفره زمانی رخ می دهد که آب ناکافی وارد محفظه و قسمت مکش پمپ شود و باعث ایجاد حباب های کوچک هوا در محفظه پمپ شود که در حین چاپ توسط پمپ آب به سمت منبع آب پرتاب می شود. دیوارها و لوله های ترک خورده صدا ایجاد می کنند که در صورت عدم تعمیر می تواند به فریزر و لوله های شما آسیب برساند.

راهنمای رفع کردن مشکل سر و صدای پمپ و بوستر آب

دلایل صدای پمپ آب و صدای پمپ آب:

در ابتدا باید بگوییم که صدایی که از پمپ آب خارج می شود نشان دهنده وجود مشکل در مجموعه پمپ آب یا کنار پمپ آب و یا حتی در خود دستگاه پمپ آب است که در اکثر موارد قابل تعمیر است.

برای از بین بردن صدای پمپ آب ابتدا باید موارد زیر را انجام دهید:

1. حجم پمپ آب را تنظیم کنید.
2. تصحیح خطاهای لوله کشی و لوله کشی.

هدف از اطلاعیه صدای پمپ آب ایجاد کنجکاوی مورد نیاز برای یافتن اینکه صدای پمپ آب از کجا در موتور می آید ایجاد می کند. پمپ آب ممکن است صدا ایجاد کند
خرابی پمپ آب، در این حالت پمپ آب صدای بلندی ایجاد می کند.

وجود ارتعاشات در ساختار (شاسی) پمپ یا بوستر پمپ آب: زمانی که پمپ آب در حین کار حرکت می کند. فرصتی برای جابجایی پمپ آب وجود دارد. به خصوص در مورد اتصال پمپ یکپارچه به موتور، به عنوان مثال با پمپ آب پامپیران، این مشکل می تواند ناشی از اتصال یا انتقال غیرعادی باشد. برای رفع این مشکل باید آن را به صفر برگردانید. هنگامی که ساخت لوله ها در حین کار پمپ آب مرتعش می شود. باید لرزش با دستگاه لرزه نگار را متوقف کنیم. این مشکل معمولا با یک بوستر پمپ ثابت رخ می دهد. برای درک بهتر، نمونه هایی از پمپ ها و دمپرهای کمکی در زیر آورده شده است:

صدای برخورد سنگ ها به لوله های آب نشان دهنده وجود هوا است، پدیده کاویتاسیون که زمانی رخ می دهد که ورودی لوله آب کمتر از حد معمول باشد یا سطح آب کمتر از ورودی آب لوله باشد. . رفع مشکل نصب پمپ آب مشکل بالا را حل کرده است.

سر و صدا در لوله های آب: یکی از مشکلات رایج پمپ های آب برای ساکنان، صدا و صدای آب لوله ها است، به این معنی که پمپ آب خریداری شده قوی تر از تقاضا است. از طرفی میزان آب پمپ شده از طریق لوله ها توسط پمپ بیش از حد لازم بوده و باعث ایجاد صدا در ساختمان و لوله ها می شود. برای تزیین شیر آب) جایی که صدای لوله های آب در می آید. پمپ در حین کار حذف می شود.

علت ضربه زدن بوستر پمپ آب هنگام روشن و خاموش شدن به چه علت است؟

راه اندازی پمپ تسمه ای ناشی از جریان هوا در مخزن دیافراگمی (منبع فشار) است.

علت روشن نشدن پمپ آب هنگام استفاده در طبقات بالا به چه علت است؟

در اغلب موارد از کنترلر پمپ آب در ساختمان های بیش از سه طبقه استفاده می شود و اگر افت فشار بیشتر از حد معمول باشد نمی توان به افت فشار و عملکرد صحیح دست یافت. مجموعه کنترلی که ساکنان از آب آشامیدنی استفاده می کنند از آنجایی که عملکرد مجموعه کنترل جریان های رسانایی و انتقال آب است، استفاده از کنترل های واقع در ساختمان های بالاتر از سه طبقه گزینه خوبی نیست.

به جای دستگاه کنترل می توان فرستنده فشار و دستگاه اتوماتیک و پنج طرفه را روی پمپ آب نصب کرد که دقت و راندمان بالایی دارد.

مزایا و معایب استفاده از ست کنترل پمپ آب

مزایای استفاده از مجموعه کنترل عبارتند از:

هزینه کم در مقایسه با منبع فشار و دستگاه های اتوماتیک

هنگام اتصال مستقیم پمپ آب به منبع آب، مجموعه کنترل انتخاب خوبی است. زیرا واحد کنترل از خشک شدن پمپ آب جلوگیری می کند و در صورت قطع جریان آب پمپ آب را به طور خودکار خاموش می کند.

از معایب دستگاه کنترل می توان به راه اندازی آنی پمپ در هر بار برداشتن آب از رایزر اشاره کرد که باعث افزایش استهلاک پمپ و هزینه برق می شود.

مزایا و معایب استفاده از مخزن های تحت فشار و لوازم اتوماتیک، به جای ست کنترل

برخی از مزایای استفاده از فنر تحت فشار در پمپ آب عبارتند از:

1- او گفت که با چه دقتی می توان مسیر آب را در ساختمان های بیش از سه طبقه ردیابی کرد.
2- در صورت استفاده از منبع فشار به جای مجموعه کنترل (با توجه به ظرفیت مخزن فشار) به پمپ استراحت داده می شود که باعث کاهش بلند شدن سازه (لوله ها) و کاهش دشمن در حین حمل کالا می شود.

معایب منابع تحت فشار عبارتند از:

1- هزینه بالای آن نسبت به کیت کنترل (در مواردی که کیت کنترل قابل استفاده مجدد است).
2- با در نظر گرفتن اینکه هنگام استفاده از منبع فشار و دستگاه اتوماتیک در صورت قطع جریان آب شهری امکان خشک شدن پمپ وجود دارد لذا باید از وجود مخزن آب اطمینان حاصل نمود. جلوی پمپ .
- هزینه تعمیر و تعویض لوله های داخل مخازن تحت فشار در صورت ترکیدگی لوله
4- تهویه مطبوع و نگهداری ماهیانه مخازن تحت فشار

بررسی کردن سالم یا معیوب بودن مخزن تحت فشار

مخزن فشار از چهار قسمت تشکیل شده است که عبارتند از:

1- بدنه فلزی
2- لوله های داخل مخزن
3- فلنج آبرسانی
4- گرگ (پین باد)

راه تشخیص اینکه آیا یک مخزن تحت فشار است یا خیر، بررسی وجود هوا در مخزن است.

اگر شیر (فلزی) قرار داده شده روی آکومولاتور را فشار دهید و آب به بیرون سرازیر شود، به این معنی است که منبع سوراخ، شیر آب است و اگر شیر فشار داده شود اما آب خارج نشود، به این معنی است که منبع سوراخ است. . خوب است در این صورت باید باد کرد.

اگر هوای تغذیه را تحت فشار قرار دهید اما هوای تغذیه دوباره خالی است، احتمالاً دریچه آسیب دیده یا پوسته فلزی ترک خورده است، در این صورت لوله باید تعویض شود یا منبع تغذیه تعمیر شود.
در نهایت، اگر باد خارج از فلنج است، فلنج را تعویض کنید.

روش تنظیم کردن پمپ آب خانگی

عملکرد تعویض پمپ آب و خاموش شدن مسئولیت کلید اتوماتیک.

اگر از سوئیچ فشار برای کنترل (روشن و خاموش کردن) پمپ آب استفاده می کنید، باید DIFF (حداقل فشار) سوئیچ فشار را از 0.7 بار به 1 بار تنظیم کنید. . مصرف پمپ و تقاضای آب پمپاژ را تنظیم کنید. پمپاژ، خاموش کردن.)

اگر از کلید خودکار برای تنظیم فشار آب استفاده می کنید، ابتدا تمام خروجی ها، انشعابات و شیرها را ببندید، سپس به تدریج پیچ تنظیم سوئیچ خودکار را ببندید تا پمپ آب از کار بیفتد، سپس یکی از شیرها را باز کنید تا فشار آب کاهش یابد. هنگامی که فشار کاهش می یابد، پمپ آب به طور خودکار دوباره راه اندازی می شود تا بتوانید فشار پمپ آب را تنظیم کنید.

برای خرید انواع پمپ می توانید به پمپ کارن مراجعه کنید.

محل نصب پمپ آب خانگی

پمپ های آب خانگی را می توان در گاراژ، باغ، ماشین آلات، اتاق زیر شیروانی یا بالکن یک ساختمان مسکونی نصب کرد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

به عنوان مثال اگر ساکنین به خصوص واحد پایین در تهیه پمپ آب همکاری نمی کنند، می توانید پمپ آب صفحه ای تهیه کرده و در بالکن واحد خود نصب کنید.

یا اگر ساختمان شما پارکینگ یا حیاط ندارد، می توانید از مخزن و پمپ آب پشت بام خود برای نیازهای تاسیساتی خود استفاده کنید. عملکرد این تنظیم به این صورت است که در نقطه ای فشار آب شهر بالا می رود، مخزن سقف پر می شود و پمپ آب وارد می شود و در هنگام استفاده شروع به پمپاژ می کند.

در برخی موارد می توانید پمپ آب را در آشپزخانه، گوشه حیاط یا زیر پله ها قرار دهید.

 

ay yoo
ay yoo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋