zspco.co

zspco.co

کاربرد جعبه تقسیم برق و قیمت آن در سال 1401

 کاربرد جعبه تقسیم

کاربرد جعبه تقسیم در هر سیستم برقی به کار می‌ رود. وظیفه آن این است که در سیستم‌های برقی ایجاد انشعاب کند. اکثر افراد جعبه تقسیم را در تاسسیات الکترونیکی و یا برق کشی صنعتی یا ساختمانی می‌شناسند. در ادامه با ظریف صنعت پیشرو همراه باشید.

سینی کابل

نردبان کابل

خرید سینی کابل

خرید نردبان کابل

اما کاربرد جعبه تقسیم بسیار است و در سیستم‌های برقی متفاوتی به کار گرفته می‌شود. جعبه‌ی ترمینال با نام‌های دیگری مانند جعبه تقسیم برق یا باکس پلاستیکی نیز شناخته می شوند. 

درست است که این قطعه در تاسیسات الکترونیکی کاربرد دارد اما در صنایع مختلف نیز به کار می‌رود. در این مقاله کاربرد جعبه تقسیم ، انواع آن و کاربردهای آن را ذکر می‌کنیم. با شرکت ظریف صنعت پیشرو همراه باشید.

اهمیت جعبه تقسیم در تاسیسات الکتریکی

کاربرد جعبه تقسیم اوایل به منظور برق کشی ساختمان برای ایجاد انشعاب و پنهان کردن اتصالات به کار گرفته می‌شد. درست است که اکنون با گذشت زمان وظایف دیگری نیز انجام می‌دهد اما نامش تغییری پیدا نکرده است.

اتصالات الکترونیکی در هر سیستم الکترونیکی موجود می‌باشد. رطوبت زیاد، حرارت و گرد و غبار روی این اتصالات تاثیر می‌گذارد.

به منظور حفظ ایمنی این اتصلات و پیشگیری از به وجود آمدن حادثه، می‌بایست این اتصالات را درون جعبه‌ای قرار دهیم. از جعبه‌ی ترمینال به همین منظور استفاده میگردد و این مشکل را برطرف می‌سازد.

به کار بردن جعبه‌ی ترمینال در ساختمان‌های مسکونی بر طبق استاندارهای جدید ممنوع است. به همین منظور، از برق کشی با جعبه فیوز برای جایگزینی آن با جعبه‌ی ترمینال مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .

zspco.co
zspco.co

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋