اگر تجربه ی سفر افرود داشته باشید حتما می دانید که چرا این مدل از تویوتا برای سال ها یکی از لوازم اصلی علاقه مندان به آفرود بوده است. تویوتا هایلوکس تایگر موتور مناسبی دارد و ترکیبی عالی از قابلیت خارج از جاده و راحتی در جاده را ارائه می دهد.از زمانی که تویوتا اعلام کرد که پیکاپ هایلوکس را به بازار می دهد، مردم در مورد قابلیت های آفرود آن کنجکاو شده اند. درادامه مطالبی برای اثبات توانایی آن ارائه می دهیم.
وقتی دو افسانه ی تویوتا (هایلوکس و لندکروزر) در یک چالش آفرود رودر رو شوند چه اتفاقی می افتد؟ خوب، این چیزی است که ما می خواهیم بررسی کنیم . هایلوکس آماده است تا وارد بازار شود . با توجه به اینکه ایسوزو V-Cross در این فضا نامی برای خود دست و پا کرده است ، هایلوکس تلاش خواهد کرد تا با قابلیت های خود آن را به چالش بکشد . در ادامه این دو شاسی بلند را که تست های مختلف آفرود در انها انجام شده است را بررسی کنیم.
هدف این چالش ، رانندگی خارج از جاده است ، به همین دلیل است قرار است که از همه جهات مورد بررسی قرار دهیم . برای شروع ، می توان به بالای یک تپه رفت که هر دو خودرو با حالت برد بالا هستند . لندکروز بهتر طی کرده و ابتدا به خط پایان می رسد . هایلوکس کمی عقب تر بود . در دومین مسابقه حرکت به پایین تپه، کنترل فرود از تپه دو وسیله نقلیه آزمایش می شود و آخرین موردی که به خط پایان می رسد برنده می شود که نشان دهنده کنترل بیشتر است. این بار، سیستم پیچیده هایلوکس در بالاترین جایگاه قرار می گیرد و لندکروزر را به راحتی شکست می دهد. مرحله بعدی مسابقه ای در اطراف یک پیچ برای بررسی مانورپذیری شاسی بلندهای بزرگ است. شعاع چرخش بزرگتر هایلوکس به شکست آن در این مسابقه کمک میکند، زیرا زمان بیشتری در اطراف پیچید.
فعالیت های بعدی برای آزمایش مفصل بندی چرخ و شاسی، فاصله از زمین، زاویه واژگونی و پایداری کلی SUV ها طراحی شده است. هایلوکس فاصله بسیار بهتری از سطح زمین (310 میلی متر) در مقایسه با لندکروزر (205 میلی متر) دارد. در اکثر این مسابقات، تویوتا هایلوکس با سخت افزار بیشتر و الکترونیک بهتر در صدر قرار می گیرد. هایلوکس دارای قفل دیفرانسیل عقب به همراه قفل دیفرانسیل مرکزی برای کنترل بیشتر است. لندکروز تنها دارای قفل دیفرانسیل مرکزی است. در مجموع، هر دو این SUV ها، به خصوص در محیط خارج از جاده، شایستگی دارند.
هایلوکس با سیستم تعلیق قوی و فاصله از سطح زمین برای شرایط جاده عالی است. از آنجایی که تقریباً تمام وزن در جلو خودرو است، عقب هایلوکس تایگر وزن بسیار کمی دارد. بنابراین در جاده های ناهموار ، در قسمت عقب ممکن است احساس قطع شدن کنید. اگر شما با بار کامل رانندگی می کنید ، و ۴ تا ۵ نفر سرنشین دارید این وزن در عقب جبران می شود.و هایلوکس پایدارترین ماشینبرای سفر های غیر جاده ای یا آفرود خواهد بود.
این یک وسیله نقلیه تجاری است که سخت است و دارای سیستم ۴×۴ خوب است. این برای حمل بار از جاده های ناهموار به مکان های دور طراحی شده است و در این کار بسیار خوب است. شهرت آن به خاطر قابلیت اطمینان بالا شناخته شده است.
اگر واقعاً قصد خارج شدن از جاده و آفرود را دارید، قدرت تویوتا هایلوکس تایگر کاملاً نمایان می شود. هایلوکس به گونه ای ساخته شده است که یک وسیله آفرود عالی باشد. با محورهای جلو و عقب قفل شده و سیستم تعلیق متصل که به خوبی می تواند از موانع بالا رفته و بدون زحمت از گل و لای عبور کند.
منبع:
پاسخ ها