zomorodi jewelry

zomorodi jewelry

الماس چیست؟انواع برش الماس

کمتر کسی پیدا می شود که عاشق الماس و درخشندگی این سنگ گرانبها نباشد. اما آیا می دانستید که الماس نیز انواع مختلف و برش های متفاوتی دارد که روی زیبایی و در نتیجه قیمت آن تاثیر می گذارد؟ الماس در رنگ ها و کیفیت های متنوعی در بازار وجود دارد که برخی از آنها به دلیل خاص بودن، قیمت های باور نکردنی ای دارند. عامل دیگری که روی ارزش الماس تاثیر زیادی می گذارد نوع برش آن است که در ادامه به بررسی انواع برش الماس و ارزش هر یک از آنها می پردازیم.

الماس چیست؟

الماس یک ماده معدنی نادر و طبیعی است که از کربن تشکیل شده است. هر اتم کربن در یک الماس توسط چهار اتم کربن دیگر احاطه شده و با پیوندهای کووالانسی قوی - قوی ترین نوع پیوند شیمیایی - به آنها متصل می شود. این چیدمان ساده، یکنواخت و محکم، یکی از بادوام ترین و همه کاره ترین مواد شناخته شده را به وجود می آورد.

الماس سخت ترین ماده طبیعی شناخته شده در جهان است. همچنین از نظر شیمیایی مقاوم است و بالاترین رسانایی حرارتی را نسبت به سایر مواد طبیعی دارد. این ویژگی ها آن را برای استفاده به عنوان یک ابزار برش در کاربری های صنعتی مناسب می سازد. الماس همچنین دارای خواص نوری خاصی مانند ضریب شکست بالا، پراکندگی بالا و درخشندگی زیاد است. این خواص کمک می کند تا الماس به محبوب ترین سنگ قیمتی جهان تبدیل شود و آن را قادر به استفاده در لنزهای تخصصی که در آن دوام و عملکرد مورد نیاز است، می کند.

برش های مختلف الماس

مطمئنا اصطلاحات "برش الماس" و "شکل الماس" را شنیده اید که در مورد الماس اشتباها به جای یکدیگر استفاده می شوند. اما این اصطلاحات تعاریف متفاوتی دارند. اشکال الماس به طرح کلی اشاره دارد، به عنوان مثال اشکی، گرد یا قلب. تراش های الماس به نوع چیدمان وجوه الماس مانند برش های الماس کوسن یا زمرد اشاره دارد.

برش الماس امروزه تنوع بسیار بالایی دارد و افراد با هر سبک سلیقه ای می توانند طرح دلخواه خود را در این بین بیابند. در بین برش های متنوعی که وجود دارد 10 مدل بیش از سایرین طرفدار دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به طور مختصر به بررسی این 10 مدل می پردازیم.

برش گرد یا برلیان (BRILLIANT)

برخی افراد به اشتباه به الماس برلیان می گویند و نمی دانند که برلیان یک نوع برش از الماس است. این نوع برش از 58 وجه متقارن و متناسب ساخته شده است و در بین تمامی برش ها بالاترین درخشندگی را دارد. این برش به دلیل سختی و نیاز به مهارت افراد متخصص گرانترین برش الماس به حساب می آید.

برش برلیان طرح گرد و کلاسیکی دارد که هیچوقت از مد نمی افتد. بهترین نوع الماس برای استفاده در حلقه های تک نگین یا سرویس برلیان برش برلیان است.

برش کوشن (CUSHION)

برش پرنسس (PRINCESS)

برش زمرد (EMERALD)

برش بیضی (OVAL SHAPE)

برش مارکیز (MARQUISE)

برش گلابی (PEAR SHAPE)

برش اسچر (ASSCHER)

برش تابشی (RADIANT)

برش قلبی (HEART)

سخت ترین برش الماس کدام است؟

قطعا برش قلبی با 56 الی 58 صفحه ی برش خورده سخت ترین نوع تراش الماس است. ایجاد تناسب در برش های این نوع الماس بسیار دشوار است و نیازمند سال ها تجربه دارد.

منبع

zomorodi jewelry
zomorodi jewelry

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋