pezeshk

pezeshk

مطالب پزشکی و سلامت

بهترین زمان مصرف قرص جوشان ویتامین سی

یکی از انواع ویتامین هایی که بدن ما در طول روز به آن نیازمند است ویتامین سی می باشد. ما می توانیم این ویتامین را از راه مصرف مواد غذایی که سرشار از آن هستند، دریافت کنیم. اما اگر رژیم غذایی ما به اندازه کافی دارای ویتامین سی نباشد، می توانیم از قرص جوشان ویتامین سی استفاده کنیم.

فواید مصرف قرص جوشان ویتامین سی

ویتامین سی دارای فواید بسیاری می باشد و یک ماده مغذی فوق العاده برای بدن است. از جمله فواید این ویتامین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تقویت کننده و ارتقای سیستم ایمنی بدن می باشد.
  2. با تولید کلاژن یک ماده مفید برای پوست در برابر چروک شدن است.
  3. تقویت کننده و افزایش قوای استخوان ها و مفاصل است.
  4. به دفع عفونت و سموم ها کمک می کند و سبب پاکسازی بدن می شود.
  5. سبب تسریع بهبودی بدن در زمان بیماری می شود.
  6. دارای خواص آنتی اکسیدانی خارق العاده است.
  7. بدن را در برابر بیماری های چشمی مقاوم می کند.
  8. در درمان سرطان موثر می باشد.
  9. احتمال رو به رو شدن با سکته مغزی را کاهش می دهد.

در کنار ویتامین سی، می توانید از قرص جوشان ویتامین سی استفاده کنید. این قرص جوشان دربردارنده تمامی خواص ویتامین سی است و یک مکمل عالی برای کسانی است، که نمی توانند مقدار ویتامین سی لازم بدنشان را از طریق رژیم غذایی تامین کنند.

همچنین قرص جوشان ویتامین سی چون نیازمند حل شدن در آب است، سبب تامین آب مورد نیاز بدن در طول روز نیز می شود. در کنار این موارد، به علت اینکه این مکمل در آب حل می شود، مشکلاتی مانند عدم توانایی در بلعیدن آن که مشکل بزرگی برای برخی از افراد نیز است، به راحتی از میان برداشته می شود.

اصولا مصرف قرص جوشان ویتامین سی با آبی که به دمای محیط رسیده است توصیه می شود و بهتر است، از مصرف آن با آب خیلی گرم و یا خیلی سرد خودداری کنید.

با وجود مزایای فوق العاده ویتامین سی و قرص جوشان آن، مهم است که آن ها را به روش صحیح و در زمان مناسب مصرف کنید. در ادامه به توضیح بهترین زمان مصرف قرص جوشان ویتامین سی و میزان آن پرداخته ایم.

بهترین میزان مصرف قرص جوشان ویتامین سی

استفاده از ویتامین سی و قرص جوشان به میزان لازم از مسائل مهم است. دستورالعمل های تغذیه ای حاکی از آن است که هر فرد بالغ روزانه باید 65-90 میلی گرم ویتامین C از طریق منابع غذایی مختلف جذب کند. برای کسانی که شرایط پزشکی زمینه ای دارند، زنان باردار یا شیرده، مقدار مصرف می تواند تا 120 میلی گرم نیز افزایش یابد.

 

منابع اصلی ویتامین سی و جایگزین قرص جوشان ویتامین سی چه چیزهایی است؟

منابع عالی برای ویتامین C را می توان مواردی چون: فلفل قرمز، پرتقال، لیمو، کلم بروکلی و حتی توت فرنگی دانست. در حالی که اکثر میوه ها و سبزیجات منابع غنی برای ویتامین سی هستند، اما در هنگام پختن آن ها اسید اسکوربیک از بین می رود. از این رو، بعضی اوقات مکمل ها برای جذب ویتامین سی مورد نیاز بدن لازم و ضروری است. یکی از انواع مکمل ها، قرص جوشان ویتامین سی است.

چرا به قرص جوشان ویتامین سی  نیاز داریم؟

اطمینان از اینکه میزان کافی ویتامین C در رژیم غذایی شما گنجانده شده و به بدن شما میرسد، فواید زیادی برای سلامتی شما دارد.

مزیت اصلی ویتامین سی در تقویت سیستم ایمنی بدن است. ویتامین C دارای خواص قوی است که با آسیب رادیکال های آزاد مقابله می کند، بدن را از شر سموم خلاص می کند و عملکرد سلول ها را تقویت می کند. این ویتامین سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و به مبارزه با هرگونه بیماری و عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک می کند.

به همین دلیل، غذاهای غنی از ویتامین سی بخشی از غذاهای بیمارانی است که به ریکاوری نیاز دارند. همچنین به بیماران مبتلا به COVID-19 برای تسریع در بهبودی منابع غنی از ویتامین C و مکمل قرص جوشان ویتامین سی داده می شود.

در عین حال، ویتامین C به افزایش جذب سایر مواد مغذی در بدن مانند 12B، آهن، فولات، ویتامین D و E نیز کمک می کند. ویتامین سی همچنین برای سلامت قلب و عروق مفید است و جریان خون را به مغز تقویت می کند. ویتامین سی تولید کلاژن را تقویت می کند و  ظاهر جوانی به شما می دهد.

 

با وجود تمامی این مزیت ها، مصرف ویتامین سی یا قرص جوشان ویتامین سی در زندگی کنونی بسیار ضروری است.

 

بهترین زمان مصرف قرص جوشان ویتامین سی

قرص جوشان ویتامین C یک ماده مغذی محلول در آب است، که مصرف با معده خالی بهترین جذب را برای بدن دارد.

یک راه ایده آل برای مصرف این ویتامین بدین گونه است که اولین مکمل خود را صبح ها، 30-45 دقیقه قبل از خوردن غذا مصرف کنید. اگر قصد دارید در اواخر روز ویتامین C خود را مصرف کنید، اطمینان حاصل کنید، که بعد از وعده های غذایی فاصله لازم را داشته باشد تا به خوبی جذب بدن شود.

 

راه دیگر برای رفع نیاز ویتامین سی مورد نیاز شما داشتن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین C است که می توانید در طول روز داشته باشید.

 

یک نکته مهم که باید بخاطر بسپارید این است که مصرف چند دوز قرص جوشان ویتامین سی در طول روز واقعاً کمکی نخواهد کرد. ویتامین C دارای اسید اسکوربیک بالایی است که در صورت مصرف زیاد می تواند، سریع از بدن دفع شده و جذب نشود.

در واقع مصرف ویتامین C هیچ صدمه و عوارض جانبی مضری ندارد، اما لازم به ذکر است که داشتن یک برنامه برای مصرف آن بسیار مهم است. آن را قبل از وعده های غذایی خود بخورید. اگر بیش از حد آن را مصرف کنید، ممکن است جذب نشود یا منجر به مشکلات دستگاه گوارش مانند اسهال شود.

قرص جوشان ویتامین سی در هنگام ورزش

یکی از مکمل های محبوب در میان ورزشکاران، قرص جوشان است. این ویتامین علاوه بر اینکه متابولیسم را بالا می برد، سبب افزایش کلاژن و مقاومت مفاصل نیز می شود. پس این قرص جوشان برای ورزشکاران بسیار توصیه میشود.

همچنین گفتنی است که مصرف قرص جوشان ویتامین سی سبب ایجاد نشاط شده و خستگی های پس از فعالیت های ورزشی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 

در این مقاله درمورد فواید و بهترین زمان مصرف قرص جوشان ویتامین سی گفته شد. پس سعی کنید در دوز مشخص و مناسب و زمان درست، این قرص را بعلاوه مواد حاوی ویتامین سی در برنامه غذایی خود قرار دهید.

 

 

pezeshk
pezeshk مطالب پزشکی و سلامت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋