zerafatcom

zerafatcom

کاشت و نگهداری کاکتوس بانوی پیر

کاکتوس مامیلاریا هانیانا یک کاکتوس با ساقه‌های منفرد یا خوشه‌ای است که با موهای سفید متراکم و خارهای ظریف پوشیده شده است. ارتفاع کاکتوس بانوی پیر تا 10 اینچ (25 سانتی‌متر) و عرض آن تا 20 اینچ (50 سانتی‌متر) می‌رسد. ساقه‌های کاکتوس بانوی پیر تا 5 اینچ (12.5 سانتی‌متر) قطر دارند، در ابتدا کروی هستند تا استوانه‌ای. گل‌های کاکتوس مامیلاریا هانیانا به رنگ قرمز مایل به ارغوانی با قطر 0.6 اینچ (1.5 سانتی‌متر) هستند. در بهار و تابستان ظاهر می‌شوند، گاهی اوقات یک حلقه کامل در اطراف رأس ساقه تشکیل می‌دهند.

مامیلاریا سرده‌ای از کاکتوس‌های خاردار بومی مناطق بیابانی آمریکای مرکزی، به‌ویژه مکزیک است. گیاهان معمولاً خوشه‌هایی از ساقه‌های کروی یا ستونی تشکیل می‌دهند و گل‌های قیفی شکل دارند.

کاکتوس مامیلاریا هانیانا که به عنوان کاکتوس بانوی پیر شناخته می‌شود، ساقه‌های کره‌ای شکلی را تشکیل می‌دهد که با خارهای سفید ظریف و به سمت پایین سفید پوشیده شده‌اند که در بهار دایره‌ای از گل‌های صورتی زیبا ظاهر می‌شود. این کاکتوس عالی برای مبتدیان است و به هر مجموعه کاکتوس اضافه می‌شود.

برای بهترین نتیجه، کاکتوس مامیلاریا هانیانا را در کمپوست کاکتوس در ظروف در آفتاب کامل پرورش دهید. فقط از اواسط بهار تا تابستان آبیاری کنید و ماهی یک بار با کود مخصوص کاکتوس تغذیه کنید. مانند همه کاکتوس‌هایی که در آب‌وهوای معتدل رشد می‌کنند، بهتر است به‌عنوان گیاه آپارتمانی رشد کنند.

کاکتوس مامیلاریا هانیانا

نحوه رشد و مراقبت

برای تشویق بهتر گلدهی، اجازه دهید گیاهان از یک دوره خنک شدن در زمستان لذت ببرند و آبیاری را متوقف کنید. برخلاف بسیاری از کاکتوس‌های دیگر که از دنده‌های خود به‌عنوان وسیله ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند، مامیلاریا دارای غده‌های برجسته‌ای است که از آن خارها بیرون می‌آیند. هنگامی که شما آبیاری می‌کنید، غده‌ها منبسط می‌شوند تا ذخیره آب را افزایش دهند. گل‌ها از زیر بغل این غده‌ها در رشد سال قبل ظاهر می‌شوند که اثر هاله‌ای جالب آن‌ها را نشان می‌دهد. کاکتوس بانوی پیر نباید در معرض رطوبت طولانی مدت و آب نشسته باشد. هرگز اجازه ندهید کاکتوس شما در ظرف آب بنشیند. در نهایت مطمئن شوید که در طول فصل رشد کود برای بهترین نتایج استفاده کنید.

در صورت نیاز، ترجیحاً در فصل گرم، گلدان را تعویض کنید. برای کاشت مجدد کاکتوس، قبل از کاشت مجدد کاکتوس مامیلاریا هانیانا از خشک بودن خاک مطمئن شوید، سپس به آرامی گلدان را بردارید. در مرحله بعد، خاک قدیمی را از ریشه جدا کنید و مطمئن شوید که در این فرآیند ریشه‌های پوسیده یا مرده را از بین ببرید.

zerafatcom
zerafatcom

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋