مهتاب رضایی

مهتاب رضایی

علاقمند به نوشتن در مورد همه چیز

 درمان انواع راش و سوختگی پوست نوزاد با سودوکرم (sudocrem)

راش پوشکی نوعی بیماری شایع پوستی یا درماتیت در نوزادان و کودکان نوپا است. هر نوزاد که از پوشک استفاده می کند، ممکن است دچار بثورات پوشکی شود. در اکثر موارد بثورات پوشک خفیف است و با مدیریت ساده مانند تعویض مرتب پوشک و استفاده از کرم های مناسب مانند سودوکرم درمان می شود. اما بعضی اوقات بثورات پوشکی به درمان های خاصی نیاز دارند تا بطور کلی درمان پذیرند.

اگر نوزاد شما نیز در اثر پوشک شدن مداوم دچار بثورات شده است، نگران نباشید. به طور کلی، علت آن عفونت یا بهداشت ضعیف نیست، بلکه فقط به دلیل حساسیت زیاد پوست نوزاد است.

در صورت بروز علائم راش پوستی در نوزاد، به شما توصیه می کنیم قبل از استفاده از هر نوع کرم و پماد از سودوکرم استفاده کنید. مارک معروف و قابل اعتماد سودوکرم بیش از 35 سال جهت تسکین پوست و درمان بثورات پوستی نوزاد مورد استفاده قرار می گیرد.

با سودوکرم، نوزاد شما پوستی سالم خواهد داشت و دیگر اثری از جوش های پوستی باقی نخواهد ماند. در واقع؛ سودوکرم یک کرم تسکین دهنده است که توسط متخصصان اطفال توصیه می شود و استفاده از آن کاملا بی خطر است. شما می توانید برای تسکین سریع یک لایه از این پماد را روی ناحیه آسیب دیده پوست نوزاد قرار دهید.

درمان بثورات پوشکی نوزاد:

سودوکرم از نظر بالینی برای تسکین و بهبود پوست لطیف نوزاد یک کرم اثبات شده است و به دو روش زیر عمل می کند:

  • این کرم با تشکیل یک لایه محافظ بر روی منطقه آسیب پذیر، و با کاهش خطر ابتلا به عفونت، به بهبود زخم کمک می کند.
  • به علت مواد تشکیل دهنده آن که خواص درمانی دارند، یک بی حس کننده موضعی خفیف برای کاهش درد به حساب می آید.

 

البته سودوکرم چیزی فراتر از یک کرم راش پوشکی نوزاد است. از سودوکرم می توان برای تسکین تعدادی از بیماری های پوستی جزئی زیر نیز استفاده کرد. از جمله:

  • بثورات پوستی
  • سایش
  • سوختگی جزئی
  • اگزما و درماتیت خفیف
  • آفتاب سوختگی

ضمنا در کارینوکیدز می توانید سودوکرم را در اندازه های مختلف بصورت آنلاین سفارش داده و این کرم را درب منزلتان تحویل بگیرید. می توانید این کرم سوختگی قوی را در لینک سودوکرم مشاهده کنید.

 

جهت بهبود سریع و تسکین خارش و بثورات پوستی، حتماً یک بسته کوچک تهیه کرده و در منزل نگه دارید

چگونه می توان بثورات پوشک را تسکین داد و از آن محافظت کرد؟

سودوکرم برای تسکین و محافظت از بثورات پوشک استفاده می شود. این کرم نرم کننده و تسکین دهنده حاوی اکسید _ روی است که لایه ایی برای محافظت از پوست لطیف نوزاد شما ایجاد می کند. این داروی ذکر شده برای درمان انواع سوختگی، راش پوستی و بثورات پوشکی است، بنابراین اگر کودک شما دارای این علائم بود، با هر بار تعویض پوشک، سودوکرم را در منطقه آسیب دیده استفاده کنید. در ادامه نحوه صحیح استفاده از سودوکرم برای درمان راش و بثورات پوستی گفته شده است:

 

مرحله1: اطمینان حاصل کنید که پوست نوزاد تمیز و خشک است.

مرحله 2: با دست های تمیز و خشک، مقدار کمی سودوکرم را در نوک انگشت خود قرار دهید. سعی کنید قبل از استفاده از آن، آن را بین انگشتان گرم کنید.

 

مرحله 3: به آرامی کرم را با استفاده از حرکات دایره ای و سبک بر روی پوست نوزاد ماساژ دهید. سعی کنید از مالش خودداری کنید، مخصوصاً اگر پوست زخم به نظر می رسد.

مرحله 4: سعی کنید یک لایه نازک و نیمه شفاف از سودوکرم روی پوست بمالید.

مرحله 5: برای بهبود سریع تر بثورات پای نوزاد، مرتبا پوشک او را عوض کنید. ( در صورت امکان  در طول روز، به مدت چند دقیقه نوزاد را بدون پوشک و آزادانه قرار دهید. او را روی ملحفه ای تمیز بگذارید و به پوست او فرصت دهید تا "نفس بکشد".)

سودوکرم برای ساییدگی، سوختگی جزئی، اگزمای خفیف و درماتیت موثر است.

علائم بثورات پوشکی و سوختگی پای نوزاد چیست؟

به طور کلی پوست پوشیده شده با پوشک،  قرمز، ملتهب و زخم به نظر می رسد. این بثورات ممکن است فقط در اطراف باسن نوزاد یا در کل آن قسمت وجود داشته باشد. همچنین این بثورات ممکن است گسترش یافته و به شکم کودک و از قسمت پایین آن گسترش یابد.

در نوزادان دختر، بثورات می تواند تمامی پا را درگیر کرده باشد و در نوزادان پسر، گاهی آلت تناسلی و کیسه بیضه آنها تحت تأثیر بثورات قرار می گیرد.

همچنین تاول ها و پوست خشک و ترک ترک شده، می تواند در صورت بثورات پوستی شدید، یا ناشی از عفونت باکتریایی یا دیگر عفونت های پوستی باشد.

چه عواملی باعث بثورات و سوختگی پای نوزادان می شوند؟

پوست نوزاد به انواع تحریک کننده ها حساس است و برخی از نوزادان حساسیت بیشتری دارند. هنگامی که پوست پوشیده شده با پوشک در تماس با رطوبت ادرار قرار می گیرد، پوست با قرمز شدن و تحریک واکنش نشان می دهد. آمونیاک و آنزیم های موجود در ادرار و مدفوع نوزاد می تواند، پوست نوزاد را تحریک کرده و تماس اسیدی باعث واکنش پوست و درنتیجه بروز راش و بثورات پوستی شود.

تماس ناشی از اصطکاک پوشک مرطوب با پوست حساس نوزاد میتواند میزان راش و سوختگی را  تشدید کند. این بدان معناست که عملکرد مانع محافظتی معمول پوست به خطر افتاده و باعث واکنش پوست آنها می شود.

برخی غذاها در رژیم غذایی کودک نیز باعث بثورات پوشکی می شوند، به ویژه غذاهای نوع اسیدی مانند گوجه فرنگی و مرکبات.

بثورات پوستی وقتی کودک در حال دندان درآوردن است نیز می تواند بدتر شود.

 

 نکته برتر برای درمان بثورات پوشکی نوزاد شما

  1. در صورت وجود بثورات بر روی پوست نوزاد، سعی کنید بطور مرتب پوشک او را تعویض کنید. اینگونه نوزاد شما راحت تر خواهد بود. با تغییر مکرر پوشک، پوست او زودتر بهبود می یابد. در طول 24 ساعت شبانه روز حداقل 6  بار پوشک او را تعویض کنید. اگر نیاز بود این کار را بیشتر انجام دهید.

  2. پوست نوزاد خود را تا آنجا که ممکن است در معرض هوا قرار دهید.
  3. برای تمیز کردن پوست آنها فقط از پارچه ای نرم یا دستمال های ضد حساسیت استفاده کنید.
  4. از استفاده از صابون یا شوینده های کاملاً معطر در حمام کودک خودداری کنید.
  5. از یک کرم راش پوشکی با کیفیت خوب مانند سودوکرم، (ترجیحاً یک کرم حاوی اکسید_روی) استفاده کنید. یک کرم غلیظ غالباً از محافظت بیشتری در برابر پوست برخوردار است و به پوست فرصتی برای ترمیم می دهد.

 چه موقع نگران بثورات کودک باشید؟

  • تاول های پر از مایعات (به خصوص آنهایی که مایع مات و مایل به زرد دارند) می توانند عفونت جدی مانند عفونت باکتریایی یا تبخال را نشان دهند.

  • نقاط کوچک قرمز یا بنفش روی بدن نوزاد می تواند ناشی از عفونت ویروسی یا عفونت باکتریایی بالقوه بسیار جدی باشد.

لازم به ذکر است؛ در چند ماه اول زندگی نوزاد، هرگونه بثورات پوستی همراه با علائم (مانند تب، تغذیه نامناسب، بی حالی یا سرفه ) باید در اسرع وقت توسط پزشک ارزیابی شود.

سخن پایانی

تقریبا تمامی محصولات و سیسمونی مورد نیاز نوزاد را می توانید بصورت آنلاین از طریق وب سایت کارینوکیدز سفارش دهید. كیفیت محصولات، تنوع رنگ متناسب با جنسیت نوزاد (دختر/ پسر) و همچنین توضیحات در مورد جنس و سایز و تصاویر مختلف از محصول در کارینوکیدز می تواند انتظارات شما را از خرید آنلاین سیسمونی برآورده سازد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهتاب رضایی
مهتاب رضایی علاقمند به نوشتن در مورد همه چیز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
مهتاب رضایی
سودوکرم خواص خیلی زیادی برای پوست بزرگسالان هم داره و معمولا برای پوست هم استفاده میشه
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋