zanyar navabi

zanyar navabi

علت روشن نشدن ماکروفر

روشن نشدن ماکروفر و خاموش شدن آن در حین کار، می تواند به دلایل متعددی بروز پیدا کند.در مواردی ممکن است که ماکروفر به صورت کاملا ناگهانی از فعالیت بایستد و دیگر روشن نشود. در این مواقع باید عوامل متعددی را مدنظر قرار داد و بر همین اساس به بررسی ماکروفر پرداخت. در ادامه قصد داریم به بررسی مشکلات رایج ماکروفر، که مانع روشن شدن آن می شود، بپردازیم و خدمات شرکت کاروسرویس را در این زمینه مورد معرفی قرار دهیم.برای تعمیر ماکروفر در منزل تهران با ما تماس بگیرید.

علت خاموش شدن ناگهانی ماکروفر

اکثر افراد هنگامی که با این مشکل روبرو می شوند، نگرانی وجود آن ها را فرا می گیرد و تصور می کنند که مایکروفر سوخته است یا دیگر نمی توان آن را تعمیر کرد. اما در اکثر اوقات، چنین نیست. بلکه وجود اشکال در سیستم برق رسانی ماکروفر می تواند چنین مشکلاتی را رقم بزند که اکثرا قابل حل کردن هستند. بنابراین بهتر است تا بر اساس مطالبی که ارائه می شود، به بررسی و عیب یابی دقیق دستگاه بپردازید.

برای تعمیر لوازم خانگی در تهران با کار و سرویس در ارتباط باشید.

خرابی فیوز سرامیکی

خرابی فیوز ماکروفر یکی از مشکلات رایجی است که می تواند در نهایت به روشن نشدن این دستگاه منجر گردد. در این موارد، اغلب به دلیل عبور جریان الکتریکی بیش از حد، فیوز سرامیکی دستگاه می ترکد و دچار مشکل می شود. در زمان رویارویی با این مشکل، تعمیرکار به ولت متر، فیوز سرامیکی را تست می کند. در صورتی که این قطعه دچار مشکل شده باشد، به احتمال زیاد تعویض آن ضروری خواهد بود و می بایست یک فیوز سرامیکی سالم را جایگزین آن نمود.

مشکل سیستم برق رسانی

هنگامی که با مشکل روشن نشدن ماکروفر روبرو شدید، بهتر است در ابتدای کار، مطمئن شوید که دستگاه به سیستم برق شهری متصل است. زیرا ممکن است به هر دلیلی دوشاخه از پریز خارج شده یا فیوز پریده باشد. اگر دوشاخه درون پریز بود ولی دستگاه برق نداشت، بهتر است رسانایی دوشاخه را به وسیله فازمتر تست کنید. همچنین ممکن است کابل دستگاه دچار پارگی، بریدگی یا قطعی شده باشد. در این موارد، تعمیر یا تعویض قسمت آسیب دیده سیستم برقی می تواند راه حل این مشکل باشد.

خرابی کنترل پنل

پس از اینکه به طور کامل سیستم برق رسانی ماکروفر را بررسی کردید، می بایست به سراغ دکمه خاموش/روشن و کنترل پنل بروید. احتمال دارد روشن نشدن دستگاه به خرابی دکمه خاموش/روشن یا کنترل پنل ماکروفر مربوط باشد. البته در مواردی دیده می شود که این ایراد به خرابی برد دستگاه نیز مرتبط می شود و باید آن را نیز مدنظر قرار داد. در این موارد بهتر است تشخیص قطعی را به یک تکنسین واگذار کنید تا دستگاه دچار آسیب های بیشتر نشود.

آسیب دیدن برد اصلی

پس از چک کردن قسمت های مختلف دستگاه ماکروفر، نوبت به بررسی برد اصلی می رسد. در برخی از موارد ممکن است برد اصلی ماکروفر به دلیل نوسانات برقی و یا گرم شدن بیش از حد دستگاه، دچار آسیب هایی شود. این آسیب ها در برخی موارد قابل تعمیر هستند. مثلا اگر برخی از اجزای الکترونیکی دستگاه سوخته باشد، احتمالا می توان با تعویض آن ها، مجددا از برد استفاده نمود. اما در برخی از موارد نیز دیده شده است که برد دچار آسیب هایی می شود که باید یک برد سالم را جایگزین آن نمود تا دستگاه مجددا به کار بیفتد.

خرابی دیود مایکروفر

به طور کلی دیود های یکی از اجزای الکترونیکی ماکروفر هستند که وظیفه مهمی را در زمینه هدایت انرژی الکتریکی بر عهده دارند. این قطعه وظیفه یکسو سازی ولتاژ الکتریکی ترانس ها را برعهده دارد. پس هنگامی که با مشکل روشن نشدن ماکروفر دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است دستگاه را در اختیار یک تعمیرکار قرار دهید تا به بررسی وضعیت دیودها بپردازد. دیود برق AC را به DC تبدیل می کند. پس طبیعی است که اگر نتواند به خوبی وظیفه خود را انجام دهد، دستگاه با مشکل روبرو می شود. البته تست و تعویض این قطعه نیاز به تخصص دارد و بهتر است که در این زمینه از یک متخصص کمک بگیرید.

جمع بندی

برخی از علل روشن نشدن مایکروفر به سادگی قابل ردگیری و رفع هستند. اما الزاما نمی توان تمامی موارد را به تنهایی مورد بررسی قرار داده و نسبت به رفع آن ها اقدام نمود. زیرا برخی از علل ایجاد مشکل در دستگاه به قطعاتی مربوط می شود که تست و بررسی آن ها نیازمند داشتن دانش فنی خاصی است. پس بهتر است برای تعمیر ماکروفر خود به یک تکنسین معتبر اعتماد نمایید. مجموعه کاروسرویس با به کارگیری متخصصان فنی و تعمیرکاران آموزش دیده و ماهر، به صورت 24 ساعته، خدمات تعمیر لوازم خانگی را ارائه می دهند. در صورتی نیاز می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل کنید تا در اسرع وقت، تعمیرکاران به منزل شما مراجعه نمایند.

zanyar navabi
zanyar navabi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋