tehran-mag

tehran-mag

پنج نکته شگفت انگیز برای خرید سیم برق

 

سیم یک هادی فلزی است که از مس ساخته شده است. اینها عایق هستند و برای انتقال جریان از یک جزء به جزء دیگر استفاده می شوند. از این سیم ها برای تکمیل تامین مدار الکتریکی استفاده می شود. این یک واقعیت شناخته شده است که n خانه یا دفتر، سیم و کابل به طور گسترده برای برق رسانی مورد نیاز است. این مهم ترین محصول مورد استفاده تجاری و داخلی است.

تکمیل مدار الکتریکی جزء ضروری هر نصب است. سیم و کابل به طور گسترده برای مقاصد مسکونی و تجاری استفاده می شود. بنابراین، انتخاب سیم و کابل با کیفیت بسیار مهم است. کابل ها و سیم های قابل اعتماد از تصادف و برق گرفتگی انسان جلوگیری می کند. سیم های با کیفیت پایین می توانند خطر آسیب های جدی و حتی مرگ را نیز به همراه داشته باشند.

 

. . .

 

موارد استفاده از سیم و کابل

در اینجا چند مورد استفاده از سیم ها وجود دارد که با این حال رایج هستند اما هنوز اهمیت زیادی دارند. بنابراین ما همه آنها را در اینجا نشان دادیم.

برق را می توان در مقیاس وسیع در نیروگاه تولید و توزیع کرد.
سیستم های حمل و نقل مترو و سیستم های حمل و نقل جاده ای به دلیل سیم های برق ساخته شده اند.
مقدار زیادی برق در فرودگاه برای انجام بسیاری از کارها استفاده می شود.
سیم های برق به طور گسترده ای در روش اکتشاف نفت استفاده می شود.
از سیم های برق برای کنترل سیستم تهویه و روشنایی سالن ها استفاده می شود.
برای تامین روشنایی منازل و بازارها.
کار تولید نیز به سیم های برق بستگی دارد.
دستگاه تهویه مطبوع با سیم برق ساخته شده است.
سیم های برق در خانه ها و برای انجام کارهای مختلف به کمک وسایل برقی استفاده می شود.
در اینجا چند نکته شگفت انگیز برای خرید سیم برق آورده شده است

 

قیمت سیم برق کمان

قیمت سیم برق و کابل متغیر می باشد و از بازار پر نوسانی برخوردار است. علت متغیر بودن قیمت سیم ها، قیمت فلزات است که تغییرات زیادی دارند. از عوامل مهم که باید هنگام خرید به آن توجه کنید قیمت سیم است. با توجه به کیفیت و کارایی، قیمت سیم برق کمان بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. برای اطلاع از قیمت این سیم و کابل ها میتوانید به سایت آن مراجعه کنید.

 

اگر می خواهید سیم و کابل باکیفیت بخرید، باید نکاتی را برای خرید سیم و کابل برق در نظر بگیرید.

سیم و کابل انواع مختلفی دارد و سیم های مرغوب در بازار موجود است. پیدا کردن بهترین فروشنده یا فروشنده برای خرید این سیم های برق دشوار است. بنابراین، این نکات به شما کمک می کند تا سیم قابل اطمینان تری انتخاب کنید.

مس و آلومینیوم دو نوع سیم هستند.
سیم ها باید عایق بندی شوند تا از ورود انسان جلوگیری شود.
سیم های انعطاف پذیر برای برق کارها مناسب هستند.
اندازه سیم بسیار مهم است
طول باید معیاری برای مطابقت با نیاز و کابل ها باشد.
 

 

این یک درک رایج است که سیم ها و کابل ها از نوعی ماده معمولی ساخته شده اند. بنابراین، دو نوع از مواد سیم وجود دارد که در مقاله بعدی نشان داده شده است.

مواد آلومینیومی برای سیم ها.
مواد مس برای سیم ها.


مس رسانای خوبی برای الکتریسیته است زیرا به راحتی برق را به سیم می رساند. بهترین مواد رسانا را دارد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. مواد مس رسانایی 100٪ می دهد. با این حال، مقاومت کمی نیز دارد. فرض کنید ولتاژ بالایی از جریان الکتریکی مورد نیاز است. سپس از مواد آلومینیومی برای سیم ها استفاده می شود. مواد آلومینیوم در مقایسه با مواد مس ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. معمولا در ساخت کابل های برق از مواد آلومینیومی استفاده می شود. مقاومت بالاتر و رسانایی کم دارد. بنابراین، مواد آلومینیومی در تولید سیم توصیه نمی شود.


عایق بندی سیم ها

عایق کاری از نکات مهم خانه های امن و صنایع است. زیرا اگر به سختی از سیم ها استفاده کنید، احتمال تلفات بسیار بیشتر است. بنابراین، سیم ها با عایق مناسب در دسترس هستند. یک سیم خوب دارای سه لایه مواد عایق است.

لایه اول از آب محافظت می کند. این بدان معناست که اگر سیم با آب تماس پیدا کند، مضر نیست مگر اینکه از هر ناحیه ای آسیب ببیند.
لایه دوم از گرما محافظت می کند، زیرا جریان عبور می کند و در آن زمان گرم است.
لایه سوم از شعله محافظت می کند. برای بهترین نتیجه از شعله سیم، باید از پی وی سی مقاوم در برابر عایق سیم ها استفاده شود.

 


انعطاف پذیری

سیم های هادی انعطاف پذیر به راحتی در بازار موجود است. بر خلاف این، سیم های هادی جامد نیز در بازار موجود است. اکثر شرکت ها و صنایع از سیم های انعطاف پذیر استفاده می کنند. سیم های انعطاف پذیر برای برق کارها مناسب هستند. چنین سیم هایی در مقایسه با سیم های جامد دارای تعداد بیشتری سیم هادی آنیل شده هستند که انعطاف پذیری بیشتری را برای سیم ها فراهم می کند. یکی از مزایای عمده سیم انعطاف پذیر این است که می توانید به راحتی آن را مطابق با نیاز خود قالب بزنید.

اندازه سیم

اندازه سیم معمولا بین یک میلی متر مربع تا چهار میلی متر مربع است. Ac نیاز به اندازه 4 یا 6 میلی متر مربع سیم دارد. 1.5 میلی متر مربع و تا کنون، اندازه سیم است که به طور گسترده استفاده می شود. شما باید اندازه مناسب سیم را انتخاب کنید. در غیر این صورت، پول خود را با خرید سیم اضافی هدر می دهید که بی فایده است.

 

طول سیم

طول سیم به طور معمول باید 90 متر باشد. هر برقکار باید طول را با توجه به وظیفه الکتریکی مورد نیاز انتخاب کند. با این حال، این سیم‌ها در طول‌های مختلف موجود هستند و شما می‌توانید تا زمانی که برای اتصال دستگاه خود به اتصال برق نیاز دارید، سیم خریداری کنید.

سایه عایق سیم

شما باید رنگ های مختلفی را برای عایق سیم انتخاب کنید. اصولاً رنگ های رایج برای عایق سیم ها به شرح زیر است:

مشکی
سبز

 

 


رنگ مشکی یک رنگ خنثی است و به کابل این رنگ کابل خنثی می گویند. اگر می خواهید سیم کشی زمین را انجام دهید، فقط کابل سبز رنگ را انتخاب کنید. به عنوان مثال، هر کشوری رنگ سیم کشی زمین خود را دارد که نشان دهنده کشور است. علاوه بر رنگ‌های فوق، برای سیم‌های زنده در آمریکا از رنگ‌های آبی و قرمز نیز استفاده می‌شود. از طرف دیگر، بی طرف خاکستری یا سفید است. علاوه بر این، رنگ سبز برای سیم زمین شما در هند استفاده می شود.


نتیجه

تعداد زیادی سیم و کابل در بازار موجود است. کار برق بدون سیم و کابل بی کفایت است، بنابراین اینها مهمترین تکه کارهای برقی هستند.

 

tehran-mag
tehran-mag

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋